15 Reacties

25 dagen geleden

Ah wat naar... Onze kraamhulp gaf een tip tegen aambeien (geen eigen ervaring) die ik nog niet kende: smeer er xylometazoline neusspray op (bijv door het op een wattenschijfje te smeren). Gezien aambeien ook gezwollen slijmvliezen zijn zou dit helpenbij het slinken ervan.. ik vind het logisch klinken... Neem de tijd om alles te verwerken, hopelijk voel je je snel iets beter.

25 dagen geleden

Oh aambeien zo vreselijk. Ik heb ze in mijn zwangerschap gehad en uiteindelijk via de huisarts lidocaine gekregen. Deed niks. Toen las ik dat de babybillenzalf van dr Leenaarts zou werken. Na 2x smeren was ik van de pijn af en na een paar dagen waren de aambeien echt minder.

25 dagen geleden

Hier ook gigantische aambeien en uitscheuren. Mijn kraamzorg en verloskundige adviseerden curanol tabletten en zalf. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Pijn en aambeien werden snel minder. Wel echt ook door de combinatie, denk ik

25 dagen geleden

Echt waar haal neusspray!! Er zit een stofje in dat je aambeien laat slinken en ik weet niet of je ook pijn hebt maar ik ging er echt aan onderdoor. Het helpt echt super goed. Ik had ook en zalfje en pillen maar dat hielp voor mij gevoel niet. Ben het wel voor de zekerheid blijven gebruiken. De neusspray heb ik er gwn opgespoten

25 dagen geleden

Hier ook een knip en aambeien, eerste dagen huilend op de wc gezeten en heel veel bloed van de aambeien. Smeer nu billenzalf van dr leenarts en helpt heel erg. En de knip werd bij mij na een week beter, de verloskundige had er een knoopje uit gehaald dat gaf meteen verlichting, nu 3 weken verder en bijna geen last meer daar heb ik verder geen tips voor behalve geduld helaas

25 dagen geleden

Arnica druppels of tabletten bij het forum kan je er ook ervaringen over lezen

25 dagen geleden

Hoe is je ontlasting? Alle tips die ik heb, staan hier al in. Ik heb Theranal zalf, maar geloof dat curanol meer werkzame stoffen heeft. Mocht je ontlasting nog hard zijn, drink dan vooral heeeel veel water. Verder na iedere ontlasting beurt en s ochtends en s avonds schoonmaken en dan de zalf er op. De hechtingen waren bij mij ook mega pijnlijk. Toen de kop van de inwendige eruit werd gehaald luchtte dat meteen op. Mag wel pas na 5 a 7 dagen.

25 dagen geleden

Mijn kraamhulp liet me op een snijplank zitten, dat helpt tegen de zwellingen. Ik kon na een week weer normaal zitten.. Ook dronk ik elke dag Metamucil, die maakt je ontlasting zacht. Scheelt veel ellende op de wc

25 dagen geleden

Ik las een tijdje terug op dit forum dat poedersuiker zeer goed zou helpen tegen grote aambeien.

24 dagen geleden

Reactie op Vjennegirl90

Hier ook gigantische aambeien en uitscheuren. Mijn kraamzorg en verloskundi ...
Dit werkte voor mij ook. Had ook lidocaine van de huisarts maar dat deed niks. Babybillenzalf van dr. Leenarts deed hier ook niks.

24 dagen geleden

Bij de eerste had ik ook die combi 😭 Echt vreselijk. Wat mij hielp was de combi: arnicadruppels tegen de zwelling & curanol druppels en zalf. Dus een heel pakket aan maatregelen 🥴 Sterkte! 🌹

24 dagen geleden

Ja aambeien poedersuiker trekt het vocht in ivm tip verloskundige! Curanol zalf en pillen bij de etos! Neusspray of neusdruppels erop...verlicht...hechting...veel water drinken & spoelen met lauw water..ivm urine (zouten) is zeerpijnlijk...maar word steeds beterder ....sterkte!!! Ik had precies hetzelfde

24 dagen geleden

Hier bleek ik ook een vrij grote aambei te hebben en ik was ingeknipt vanwege vacuüm bevalling. Voor de hechtingen/ wond. Veel gespoeld en met arnica zalf ingesmeerd. Arnica druppels 1 dag gebruikt gezien die laat binnen kwamen. Ook goed om de vagina te luchten! Neusspray hielp voor de aambei. Die werd al snel kleiner

23 dagen geleden

Witch Hazel spray zonder alcohol, Echt een wondermiddel!!!

19 dagen geleden

NA ontlasting...vochtig Toiletpapier...vond ik erg fijn ivm aambei