21 Reacties

vor einem Monat

Mijn neefjes en nichtjes zijn gelijk langsgekomen. Maar dat is omdat wij een hele hechte band hebben met elkaar.

vor einem Monat

Wij hebben kleine kinderen ook direct laten langskomen, maar wij hebben dan ook al een zoontje die naar de opvang gaat. Dus hij neemt sowieso al van alles qua ziektes mee naar huis. Krijgt de baby hopelijk ook sneller weerstand van! Bij mijn eerste kindje hebben we overigens ook kleine kinderen gewoon laten langskomen in het begin. Eigenlijk onder hetzelfde mom dat ze er weerstand van krijgen.

vor einem Monat

Weerstand maak ik me niet zo zorgen om. Meer dat je kinderen amper aan je hoofd kan hebben als je net bevallen bent. Dus bij ons is het even een paar minuutjes kijken en dan naar beneden met ze, spelen ze daar maar even.

vor einem Monat

Wij hebben alleen directe familie laten langskomen in de kraamweek met de kleine kinderen. Wel aangegeven dat wij liever nog niet hadden dat ze haar vast zouden houden. Iedereen reageerde er goed op en deden niet moeilijk! Wij geven in november een kraamfeest en dan is ze al verder aangesterkt en mogen ze haar wel vasthouden 😊

vor einem Monat

Reactie op Happymealtje

Wij hebben kleine kinderen ook direct laten langskomen, maar wij hebben dan ...
Nou nou… omdat ze er weerstand van krijgen? Als ze newborn zijn moet de “reguliere weerstand” überhaupt een basis krijgen. Om dan gelijk al van alles en nog wat in je buurt te hebben is wel anders haha… Daarna begrijp ik het wel hoor, heb mijn eerste ook blootgesteld aan van alles en nog wat maar niet tijdens de eerste maand.

vor einem Monat

Reactie op 1baby2021

Nou nou… omdat ze er weerstand van krijgen? Als ze newborn zijn moet de “re ...
Ik heb al een zoontje dat naar de opvang gaat.. hem kan ik toch ook niet uit de buurt gaan houden?😂 De eerste week doe ik het ook niet nee, maar daarna? Prima als kinderen dan meekomen. Zolang ze maar even goed de handen wassen.

vor einem Monat

Ik heb bij mijn eerste geen kleine kinderen in mijn omgeving gehad (allemaal wat ouder) maar had het anders zelf niet gedaan. Ik zou mijn eerste (die is 3) ook nooit ergens meenemen op kraambezoek, komt later wel als de baby wat ouder is denk ik dan. Om zo gewoon elk risico voor een newborn weg te nemen. Zou het niet op mn geeeten willen hebben dat ik achteraf moet appen Ohja sorry mn zoon heeft hand voet mondziekte of iets anders en dat ie daar liep (je bent met kinderziektes vaak al eerder besmettelijk). Met m’n tweede zijn er wel wat kleintjes nu in mn omgeving en ga ervanujt dat de ouders zelf de kleine niet meenemen :)

vor einem Monat

Reactie op Happymealtje

Ik heb al een zoontje dat naar de opvang gaat.. hem kan ik toch ook niet ui ...
Ik heb ook een zoontje die al naar de gastouder gaat, die houd ik nu na de bevalling van de tweede ook niet buiten de deur haha. Maar de kans is groter als nog meer kinderen in de buurt van de baby komen dat de kleine iets krijgt. En überhaupt waarom zou je een klein kind meenemen op kraambezoek. Maargoed iedereen is anders, ik zou het gewoon niet op mn geweten willen hebben hihi

vor einem Monat

Wij hebben het liever niet. Eerste kind, dus zelf nog niemand rondlopen die naar de opvang gaat oid. Liefst gewoon geen risico lopen en ik denk ook niet dat ik erop zit te wachten qua drukte. Maar goed, we hebben nog niet heel veel kleine kinderen in de omgeving.

vor einem Monat

Niet eens voor de weerstand, maar vooral voor de drukte die kleine kinderen met zich meebrengen heb ik besloten dat de eerste weken niet te willen.

vor einem Monat

Persoonlijk vind ik vooral de prikkels en de drukte van kleine kinderen heftig. Zowel voor mezelf als de kleine straks. Ik heb hier nog niet echt iets over uitgesproken naar familie en vrienden, maar uit ervaring vinden zij dit ook vanzelfsprekend.

vor einem Monat

Ik heb zelf al een dreumes die regelmatig verkouden is. En bingo. Onze dochter van nu 3 weken is ook al een paar dagen verkouden. Voor de rest gaat alles goed. Zelf zou ik de kleine kinderen pas welkom heten na 3 maanden. Vooraf al instructies geven aan de ouders en dan kunnen ze zelf de keuze maken of ze direct zonder kinderen komen mits zij ook niet ziek zijn of dat ze ook gwn nog even afwachten. We zitten in oktober en griepseizoen, rsv seizoen etc is allemaal al begonnen. Daarnaast met die drukte.. zou ik nu ook even niet aankunnen. Vertrouw op jullie gevoel en wat jullie prettig vinden voor jezelf en jullie baby! Niks is fout.

vor einem Monat

Heel erg goede vraag! Ik had hier nog niet zo bij nagedacht maar wij krijgen over twee weken ook kraamvisite die al hebben aangekondigd hun eigen pasgeboren baby en dreumes mee te nemen. Ze staan heel dichtbij ons maar weet nog niet zo goed of dat nou een goed/slecht idee is.

vor einem Monat

Wij doen het wel, ik denk dat je voor jezelf moet kijken wat je prettig vindt! 🤍 Bij ons is de situatie dat de neefjes en nichtjes dit echt als hun kleine broertjes zien en we eigenlijk allemaal heel hecht zijn. Wij hebben voor alle kleintjes die langs komen een knuffelbeer gehaald en willen het zo nog even bijzonder voor ze maken.

vor einem Monat

Wij doen het wel, maar hebben ook alleen mensen in onze omgeving met redelijk gezond verstand. Dus de kinderen weten dat ze handjes moeten wassen, niet moeten hoesten/niezen bij de baby en als ze iets meedragen tsja dan is dat pech… onze oudste gaat ook naar de opvang en volwassenen kunnen ook virussen meedragen dus wij doen het wel met kinderen

vor einem Monat

Onze tweeling is met 37 weken geboren (nu 1,5 week oud) en wij willen tot de 40 weken überhaupt nog geen kraamvisite. Alleen directe familie (ouders, broers en zussen) mag langskomen maar ook heel zelden. Zodra ze 3 weken oud zijn, en dus de 40 wekengrens hebben aangetikt, kijken we hoe het gaat en of ze dan al direct bezoek kunnen ontvangen en of dit inclusief (jonge) kinderen is of niet.

vor einem Monat

Gewoon doen wat goed voelt voor jullie en niet op basis van anderen niet voor het hoofd stoten. Als je er zelf niet comfortabel mee bent, dan kunnen de mensen langs komen zonder kids. Vooral je eigen gevoel hierin volgen!

vor einem Monat

Wij beginnen zaterdag met kraambezoek buiten de familie, want we voelen ons goed, de geboorte kaartjes zijn verstuurd en de kleine is voorbij haar geboorte gewicht (wel nog een van de lichtste baby’s). Zelf werk ik in de opvang en wil de kinderen gewoon mee laten komen. Denk dat het aan de ene kant ook echt geen kwijt kan voor het afweersysteem. Ik vind alleen koortslip natuurlijk echt not done en krentenbaard ook twijfelgeval en liever andere keer maar ga ervan uit dat mensen hun verstand gebruiken die langskomen. En denk dat dat zeker wel gaat lukken.😁

vor einem Monat

Bij ons is iedereen gewoon langs geweest. De gene waarvan de kinderen verkouden waren hebben zelf aangegeven later te komen. Maar hebben wel vooraf aangegeven dat de kinderen de baby niet vast mogen houden. Omdat we daar ons niet comfortabel bij voelde. Dus vooral doen en (vooraf) aangeven waar je je zelf prettig bij voelt. ☺️

vor einem Monat

Bij ons is iedereen gekomen die dat wilde. Daarnaast heeft mijn zus 2 kinderen een van 3 en een van 1.5 ik zie hen bijna dagelijks met mijn baby. Maak me niet echt zorgen