26 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op Daniek12

Je kan zelf ook meten met meetlint....
Ja snap ik 😜 ik ben alleen nog 4 dagen in het ziekenhuis gebleven na de keizersnee en direct daarna nog in een kraamhotel, een week later was ik pas thuis en in de gelegenheid om te meten (daarvoor ook in een waas geleefd, dus heb ook niemand anders gevraagd om te meten). Als ik nu meet, dan is het niet meer zijn geboorte lengte. Hij wordt deze week ook gemeten op het consultatiebureau denk ik maar het gaat me echt om de lengte bij de geboorte die ik dus nooit zal weten. Ook niet het ergste op de wereld maar gewoon jammer.

21 dagen geleden

Onze baby is geboren in stuit en daardoor gaven ze aan dat ze de beetjes inderdaad niet mochten strekken in verband met de heupjes. Ze hebben hem na een paar dagen wel gemeten maar meer ‘ongeveer’, omdat ze dus niets mochten forceren. Ze kwamen uit op 47 centimeter, maar vijf weken later bij het consultatiebureau was hij 46 cm 😅. Klopte dus niet helemaal, haha.

21 dagen geleden

Reactie op AJ1988AJ

Ja snap ik 😜 ik ben alleen nog 4 dagen in het ziekenhuis gebleven na de k ...
Wij wisten het bij onze dochter ook niet. We hebben toen de kraamzorg gevraagd wat zij dacht wat haar geboortelanden was. Haar ‘gok’ hebben we gewoon op het geboortekaartje gezet. Misschien is dat nog een optie?

21 dagen geleden

Ze meten baby’s toch met de Franse slag inderdaad ivm de heupjes als ze het wel doen. En ze groeien echt geen centimeters in 1 week dus als je na 1 week meet en dan voor het idee er 1 cm afhaalt dan zit je behoorlijk in de buurt 👍🏼

21 dagen geleden

Reactie op AJ1988AJ

Ja snap ik 😜 ik ben alleen nog 4 dagen in het ziekenhuis gebleven na de k ...
Snap ik volledig ja.. echt jammer ja,!

21 dagen geleden

Klopt bij ons hebben ze ook niet gemeten. Achja..