25 Reacties
één maand geleden
Heb je al geprobeerd om haar op jouw buik/borst te laten slapen? Hier werkt dat heel goed na de avond voeding waarna er ook standaard krampjes zijn. Ik leg onze zoon dan op mijn buik/borst op zijn buikje en leg een grote hydrofiel over hem heen en die bouw ik onder mij zodat hij wat “vast” ligt. Ik slaap dan zelf in een trui omdat je bovenlijf niet onder de deken kan. En een speentje erbij tegen de onrust. Wie weet heb je er wat aan!
één maand geleden
Reactie op Jessy193
Heb je al geprobeerd om haar op jouw buik/borst te laten slapen? Hier werkt ...
Vannacht is drama.. maar de andere nachten kan ik haar op een gegeven moment wel weg leggen. Maar beneden in de box. Ik blijf dan daar zodat de rest boven kan slapen.. maar dat schiet straks natuurlijk niet meer ol
één maand geleden
Wat wij doen:
Starten in co sleeper. Dit gaat steeds wat beter, hij slaapt er al wat uur in, maar soms ook niet, dan is t huilen. Wij deden eerst de nacht opsplitsen, maar dit brak ons op. Zodra t in cosleeper niet meer goed gaat, slaapt baby rest vd nacht op mn borst. Zo kunnen we allemaal slapen. Er komt vast n nacht dat hij helemaal in co sleeper kan, tot die tijd werkt dit
één maand geleden
Is het een optie om delen van de nacht af te wisselen? Dus jij de dienst van 8 tot 1, en je partner van 1 tot 6 of iets? Dan heb je beide een mooi blok slaap.
Eventueel de baby in de kinderwagen beneden lagen slapen, of de ander op de bank of logeerbed.
Dit had ik bij mijn eerste dochter gedaan met mijn vriend. Ik gaf toen wel bv dus moest wel wakker worden om te voeden helaas. Nu met een tweeling doen we om en om wie er bij de baby's slaapt. De ander krijgt dan iig 2,5 uur slaap achter elkaar.
één maand geleden
Reactie op MamaEm
Is het een optie om delen van de nacht af te wisselen? Dus jij de dienst va ...
Ja we doen het nu zo dat hij de avond doet beneden en ik boven slaap. En ik de nacht beneden en hij dan boven slaapt. Hij heeft overdag dan de volledige zorg voor onze dochter van 2,5 omdat ik daar natuurlijk weinig mee kan. Opzich werkt dat prima, maar als hij weer gaat werken is dat natuurlijk lastig.
één maand geleden
Hier gaan we samen naar boven. Ik doe de nachten en rond 04:00 laat ik hem op mijn borst slapen. Je slaapt zelf licht maar als dat helpt.. ik heb 1 nacht beneden gezeten en vond dat echt geen doen..
Ik geef hem nu ook probiotica en dat helpt ontzettend! Daarbij een lekkere warme kipkep. En een beetje go with the flow..
één maand geleden
Ik heb precies hetzelfde met onze dochter. Ze is met 35+2 geboren en nu ruim 2 weken oud. Vanaf 00.30 tot 03:30 is ze wakker en huilt ze veel. Vandaag was het CB bij ons op bezoek en die gaf als tip om haar in de avond op haar buik te leggen (in de box of op onze eigen buik) zodat ze kan oefenen met haar hoofdje rechtop te houden, daar wordt ze moe van.
Hierdoor zou ze misschien wat moe zijn en willen slapen? Ze gaf als uitleg dat ze eigenlijk nu nog in mijn buik had moeten zitten en in de nachten ook actiever is in de buik omdat de moeder dat rustig is. Dat zou er nu nog een beetje inzitten.
Heb het nog niet geprobeerd, maar wie weet🤷♀️
één maand geleden
Reactie op fvdp
Hoe slapen jullie allemaal met baby op de borst? Is dat niet gevaarlijk 🙈? ...
Wij hebben een elektrisch bed, ik zet mijn hoofd en voetsteun wat omhoog. Dan baby op de borst en ik slaap enkel onder een laken. Die stop ik strak in bij het voeteneind, hij komt dan tot iets onder de nek van baby.
Dan leg ik een voedingskussen om baby heen en mijn armen daarover heen om baby te ondersteunen.
Ik lig in het midden van het bed.
één maand geleden
Reactie op tompouce
Ik doe dit ook zo, alleen de deken iets lager. Soms nog kussens naast het v ...
Oh wat fijn om te horen! Ik ken echt niemand die ook op deze manier slaapt, dus voelt het toch snel onzeker, ookal voelt het tegelijkertijd als iets wat baby nu zo nodig heeft: geborgenheid.
één maand geleden
Reactie op Aria1996
Oh wat fijn om te horen! Ik ken echt niemand die ook op deze manier slaapt, ...
Ik heb precies hetzelfde, dat het echt voelt alsof ons kindje dit nodig heeft die geborgenheid. Bij mij was het voor het eerst in het ziekenhuis dat ik perongeluk in slaap viel, maar merk dat je toch licht genoeg slaap om niet bang te zijn dat ik hem pijn doe zeg maar. En voor hem werkt dit echt heel goed, vaak kan ik hem halverwege de nacht dan in de co -sleeper leggen