18 Reacties

één maand geleden

Gebruik oxytocine neusspray voor toeschietreflex en probeer te kolven misschien dat dat helpt?

één maand geleden

Zou het kunnen zijn dat het haar niet goed lukt om te drinken en ze er ‘gefrustreerd’ van raakt? Misschien kijken met de kraamzorg / verloskundige of haar tongriempje niet te kort is?

één maand geleden

Mijn zoontje heeft hetzelfde, ik ben gaan kolven en dat dan in een flesje gaan geven, het is minder prettig, maar hij drinkt wel en hij krijgt alsnog mama melk binnen

één maand geleden

Hapt ze wel goed aan? Ze moet namelijk echt een grote hap maken. Dat je er zelf niet veel uit krijgt wil niet direct zeggen dat er geen melk is hoor.

één maand geleden

Ons meisje doet dat ook.. Blijkt inderdaad te gaan om een kort tong riempje en wat stijfheid in de mond wv we vrijdag naar een osteopaat gaan.. Ik kolf fulltime met het idee dat alles bij mij op gang blijft en ze wel bv krijgt. Alleen dus niet live..

één maand geleden

En bijvoeden met nutrilon?

één maand geleden

Hier gaat het ook erg moeizaam. Morgen komt er een lactatiekundige mee kijken. Ik hoop dat dat inzicht geeft in wat er mis gaat.

één maand geleden

En zo ja nutrilon, hoeveel dan?

één maand geleden

Aanleggen gaat eigenlijk praktisch niet met een hysterische baby. Voor nu kan je de rust er (ook voor jezelf) in krijgen door een flesje te geven. 150xkg:aantal voedingen (neem aan dat ze nog geen maand oud is. Onder het geboortegewicht reken je met het geboortegewicht en als dat is bereikt het daadwerkelijke gewicht). Geef de fles in zittende of zijlig houding (linker zijde) met de fles bijna horizontaal en de kleinste speen - meestal de P speen. Kijk voor het volgende voedingsmoment naar de vroege hongersignalen en mocht aanhappen niet goed gaan neem dan contact op met een ibclc lactatiekundige.

één maand geleden

Als je trouwens nog in de eerste week zit dan is het minder qua flesinhoud.

één maand geleden

Hier in het begin ook erg veel problemen met aanleggen gehad. Na de eerste 2 dagen niets gedronken te hebben, is er snel een kolf apparaat gehuurd om wel mijn productie op gang te brengen. Vervolgens via fles borstvoeding gegeven en wel blijven proberen aan de borst. Nu 2 weken later doen we alleen de laatste avond en nacht voeding nog via fles, rest aan de borst ☺️ dus houdt vol! Wat hier hielp is eerst een beetje fles te geven zodat hij wat rustiger is en dan proberen aan te leggen aan de borst. Daarnaast hebben we ook een lactatiekundige laten langskomen die heeft ons veel goede tips gegeven voor de juiste aan hap bij de fles welke nodig is om ook goed aan te kunnen happen bij de borst..

één maand geleden

Hier hetzelfde. Melkproductie is hier wel erg goed. Kan makkelijk 150 cc afkolven. Ze is nu een weekje, en aanleggen is een drama. Gillen en overstuur. Kolf nu af en geef het in flesje. Ze drinkt nu 70-80 cc en komt dan na 4 uur ongeveer. Werkt hier prima. Elke middag, het rustige uurtje, probeer ik de borst aan te bieden. Maar ga niet de strijd aan, dan maar een flesje. ;)

één maand geleden

Hier was een tepelhoedje de oplossing. Super simpel maar daardoor voelde hij m'n tepel tegen z'n gehemelte en begon ie goed te zuipen. Maar 1x hoeven gebruiken omdat m'n tepel daardoor ook groter werd

één maand geleden

Ik had hetzelfde met mijn baby van nu 3 weken. Schakel aub een lactatiekundige in! Het gaat echt goed komen.

één maand geleden

De lactatiekundige is net geweest. Ons meisje blijkt een tekort tongriempje te hebben in combinatie met een hoog gehemelte waardoor het vacuüm niet lukt. Voor nu is het advies om te voeden met tepelhoed tot dat we terecht kunnen bij de tongriem kliniek in Groningen. Ik kan je echt aanbevelen een afspraak bij een erkende lactatiekundige te plannen. Wat er ook uitkomt het geeft zo veel antwoorden!

één maand geleden

Ah wat goed dat er een antwoord is. De kraamzorg noemde al dat zijn onderkaak wat ver naar achter staat waardoor hij niet kan aanhappen. Daarbij is hij echt hysterisch tijdens het verschonen waardoor hij al zijn energie heeft verspild om daarna te drinken. Net ging het gelukkig best goed met tepelhoed. Even kijken hoe het de komende dagen gaat, anders laat ik idd ook een lactatiekundige komen en/of gaan we afkolven 🩵. Bedankt voor al jullie hulp meiden.

één maand geleden

Borstvoedings thee?

één maand geleden

Bij mij werkt dit als een tiet😉: Elke drie uur aanleggen. Daarna 15 min beide borsten tegelijk kolven met de Medela Symphony om productie op gang te brengen (te huur bij thuiszorgwinkel). Wat ik doe als de baby niet wil/kan aanhappen: met klein spuitje (ook te koop bij thuiszorgwinkel en waarschijnlijk ook bij kraamzorg): heel klein beetje melk in haar mond spuiten terwijl ik mijn tepel ook in haar mond heb. Zodra ze de melk proeft hapt ze daarna wel goed aan. Heel veel succes!