13 Reacties
één maand geleden
Ik heb het op dit moment ook en doe koolbladeren in mijn bh, dat verlicht gelukkig wel iets. Daarnaast doe ik sommige voedingen in de rugby houding zodat hij de zijkanten ook meer leeg kan drinken. Verder kan je er niet zoveel aan doen en zal het na paar dagen gelukkig weggaan.
één maand geleden
Echt niet gaan kolven hoor! Als je overproductie krijgt ben je verder van huis. Ik spreek uit ervaring helaas.
Vooral veel koelen en uitzitten. Het is met zo’n drie dagen weer over! Witte kool in je bh doen kan helpen. Of een koud compres
één maand geleden
Ik kreeg advies als ze harde plekken hebben even kolven totdat die harde plekken weg zijn( echt niet langer dan 5 a 10 min) en daarna direct koelen met koud compress.
één maand geleden
Ik kolf dan 10 minuten per kant maximaal. Mijn dochter hapt niet fatsoenlijk aan waardoor ik kloven en pijn heb. Zonder kolven is het helemaal niet meer te doen. De 'harde' plekken volledig weg masseren is tegenwoordig ook achterhaald blijkbaar. Koelen en verwarmen afwisselen wordt aangeraden.
één maand geleden
Ergste druk er af kolven mag wel heb ik begrepen. Bij mij hielpen koude compressen heel erg. Schrale troost maar dit duurt maar even... 🙈
één maand geleden
Ik kreeg juist van mijn Kraamzorg te horen dat het goed is om na de borstoedingsessie af te kolven als het niet goed leeg gedronken is. Tussen de borstvoedingaessies door kolven zorgt er idd wel voor dat je meer melk gaat aanmaken. Ik kolf zelf alleen af als mijn dochter niet goed leeg heeft gedronken of als mijn dochter nog slaapt en mijn borsten op ‘knappen’ staan. (Lees; die blijven dan ook lekken!)