8 Reacties

18 dagen geleden

Ik volg mee, onze kleine meid heeft dit ook en is een randprematuur...

18 dagen geleden

Wij hebben het niet zo extreem maar ook inderdaad dat onze kleine meid veel wakker is in de nacht en zeker slechter slaapt. Vandaag werden wij gewezen op het feit dat ze nog moet wennen aan een nieuw dag/nachtritme omdat ze tijdens de zwangerschap dit natuurlijk nog omgedraaid had. Dus wij kregen het advies om veel overdag met haar mee te slapen, kamers licht houden en proberen echt actief met haar te zijn in tegenstelling tot de nacht. Waarbij we haar zo veel mogelijk moeten proberen te laten liggen, goed de kamer donker houden, niet kletsen… en met de afsluitende woorden: het wordt vanzelf beter… wij hopen in ieder geval snel.

18 dagen geleden

Herkenbaar... hier wel een voldragen kindje maar dysmatuur. Ik volg...

18 dagen geleden

Komt vanzelf ze kennen nog geen dag en nachtritme. Aantal tips zijn al gegeven zie ik maar verder is echt kwestie van tijd.

18 dagen geleden

Hoe doen jullie dit met zelf slapen?

18 dagen geleden

Wij slapen zelf dan tot ze zich meld voor een voeding of afwijkende geluiden

18 dagen geleden

Uiteindelijk leggen we haar toch gewoon in de cosleeper en slapen we tot ze zich meld. Ze is wakker/alert maar verder heel rustig. Ik zet vaak een zacht muziekje aan. Soms een muziekknuffel en soms een playlist met kalme baby muziek.

18 dagen geleden

Mijn dochter is ook randprematuur en nu een maandje oud. Wij kregen het advies om overdag iedere 3 uur wakker te maken voor een fles zodat ze leert dat overdag voor drinken is en nacht voor slapen. Sindsdien komt ze ook in de nacht wel om de 3 a3,5 uur voor voeding maar slaapt wel beter daarna.