99 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter mag na de zomervakantie naar de basisschool, in de vakantie wordt ze 4. En in september uitgerekend van ons 2e. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. Zie er wel wat tegenop, en naar school en dan de kleine er nog bij. En dan allemaal op tijd zien te komen ☺️☺️☺️😆🙈

4 jaar geleden

Mijn zoon uit een eerder huwelijk is 10 als ons kadootje in sept wordt geboren :) We gaan het hem volgende week - na de 1e echo - vertellen :))))

4 jaar geleden

Wij hebben een dochter van zeven en als het ons gegund is in september een tweede. Helaas niet eerder gelukt en dankbaar na 4 keer miskraam.

4 jaar geleden

Ik heb een dochter uit een vorige relatie, zij is nu 11jaar. Inmiddels 2,5jaar samen met mijn huidige vriend (de aller liefste man van de wereld!). Hij heeft in zijn vorige relatie graag kinderen gewild maar is nooit gelukt. Vorig jaar waren we ook zwanger en dat is helaas mis gegaan. Inmiddels zijn we nu 6+2 en lijkt alles nog goed te gaan. We zijn eind september uitgerekend en dan is mijn dochter 12jaar. Behoorlijk leeftijdsverschil...maar dat is nou eenmaal niet anders. Mijn dochter weet van de zwangerschap en ook van de vorige miskraam. Zij is echt mega enthousiast en blij dat ze een broertje of zusje krijgt...of zoals zij zelf denkt een tweeling🙈😅 Ze wil wel oppassen later, ze wil als haar broertje of zusje groot genoeg is die wel naar school brengen of ophalen en naar speeltuinen gaan om ermee te spelen...dus het voordeel van het grote leeftijdsverschil is dan wel dat ze bewuster zijn van een broertje of zusje en dat ze kunnen helpen😅

4 jaar geleden

Reactie op PVK

Ik heb een dochter uit een vorige relatie, zij is nu 11jaar. Inmiddels 2,5j ...
Wat spannend en wat zou het grappig zijn als ze gelijk zou hebben 😋 zelf ben ik vandaag( volgens eigen berekening dan) ook precies 6.2! Wanneer heb jij de 1e echo?

4 jaar geleden

Hier ook een aardig leeftijd verschil. Eerste is 8 en tweede is 3 als de 3 spruit zich aanmeld. Tussen de eerste 2 zat ook 5 jaar. Bewust voor gekozen. Eerste kind was en is een pittig meisje

4 jaar geleden

Mijn man heeft een dochter van 9 uit een vorige relatie dus bij ons ook veel verschil. Toevallig scheel ik ook 10 jaar met mijn jongere zusje. Mijn vader kreeg ook later een nieuwe relatie waar mijn halfzusje uit gekomen is. Was toen even wennen maar heb een super goede band met haar nu!

4 jaar geleden

Reactie op 28april2021

Onze dochter mag na de zomervakantie naar de basisschool, in de vakantie wo ...
Dat voegt zich allemaal vanzelf, het lijkt voor nu heel druk, maar tegen die tijd heb je een ritme gevonden. En als je te laat komt, is het vast niet erg. Ten slotte ben je net opnieuw mama geworden! ❤ Mijn dochters waren 3 en 4 toen ik er een baby bij kreeg. Dus 1 peuterspeelzaal, 1 kleuterklas. Geen probleem! 😊

4 jaar geleden

Ik zit ook in dezelfde situatie. Fijn om te lezen dat er nog mensen zijn met dezelfde twijfels en bedenkingen. Ik word deze maand 38 en wij krijgen totaal onverwacht een baby in september. Ik heb een zoon en een dochter uit een vorige relatie die tegen die tijd 11 en 13 zullen zijn. Mijn dochter vindt het allemaal geweldig en wil helpen en babysitten. Mijn zoon had het er in het begin even moeilijk mee dat hij niet meer de jongste zal zijn. Hij vroeg ik af of ik dan minder van hem zou houden. Uiteraard heb ik hem gerustgesteld dat mama’s meer dan genoeg liefde hebben voor al hun kinderen. Het is voor mezelf wel even wennen aan het idee dat ik nu de kinderen groot en zelfstandig zijn, toch weer terug en baby zal hebben en weer het hele proces zal doormaken van luiers en papjes tot peuter en kleuter enz. Maar ach, wat is er mooier dan je kinderen zien opgroeien? Het is gewoon het grootste geschenk! Maandag de eerste echo. Ik kan niet wachten! ❤️

4 jaar geleden

Reactie op PVK

Ik heb een dochter uit een vorige relatie, zij is nu 11jaar. Inmiddels 2,5j ...
Hey, zelfde situatie hier... mijn dochter, uit mijn vorig huwelijk is er al 9. En nu verwachten mijn nieuwe man en ik een baby. Ik ben nu 6+1 en ze is dolgelukkig. Waar ik bang voor ben, is dat ze misschien te enthousiast is en alles zal willen doen eens de baby er is. Ook zij zou graag hebben dat het een tweeling wordt... wat nog steeds mogelijk is aangezien wij na lang proberen kozen voor kunstmatige inseminatie.

4 jaar geleden

Mijn lieve (bonus)dochters zijn 15 en 12, we hebben ze zelfs meegenomen in onze kinderwens. Ze kijken er enorm naar uit, denken mee over namen en ik ben van plan om ze mee te nemen naar pretecho's en hartjesspreekuren. Ik vind het super bijzonder en leuk dat we de meiden hier in mee kunnen nemen!

4 jaar geleden

Mijn kids zijn bijna 15 en 10 jaar. Zo benieuwd hoe hun gaan reageren als ze weten dat ze een half broertje of zusje krijgen. Maar poeh de zwangerschap opzich hakt er wel in hoor in vergelijking met 15 jaar geleden. 😂

4 jaar geleden

Reactie op DJL

Mijn kids zijn bijna 15 en 10 jaar. Zo benieuwd hoe hun gaan reageren als z ...
Same here.... Ik dacht ben ik nu zo'n watje geworden😱😱

4 jaar geleden

Uit mijn vorige relatie heb ik twee zoons van 20 en 18. Ik was zelf 21 toen de eerste kwam. Sinds kort ben ik opnieuw getrouwd en 6+5 weken zwanger. Voor mijn man is het de eerste. Wat een geweldig mooi cadeau. We zijn enorm blij.

4 jaar geleden

Mijn dochter is straks 9 als de 2de geboren is. Ben nu 9/10weken en dochter word in juni 9 en ben eind augustus begin september uitgerekend

4 jaar geleden

Wij hebben een zoon van 10. Half september ben ik uitgerekend en dan is hij 11. Het was niet gepland dat er zoveel tijd tussen zou zitten, maar zijn erg blij dat het nu middels ivf wel is gelukt. En hij is heel erg blij om eindelijk grote broer te worden!

4 jaar geleden

Wij hebben een zoontje van 4.5 jaar. In september broertje of zusje, ook bewuste keuze😊

4 jaar geleden

Reactie op Sorayavl

Wat spannend en wat zou het grappig zijn als ze gelijk zou hebben 😋 zelf b ...
Ik heb mijn echo op 13 februari.. Maar afgelopen zaterdag ben ik bij de verloskundige geweest omdat ik vrijdagavond een klein beetje bloed had bij het afvegen. Aangezien mijn vorige zwangerschap ook op 6+2 mis ging was ik echt zo van slag dat mijn vriend gelijk een afspraak gepland heeft voor de volgende ochtend. Gelukkig zagen we totaal onverwachts een hartje kloppen...ik had me er al helemaal bij neergelegd dat het weer een miskraam was en we het weer kwijt zouden raken. Nu proberen weer rustig te blijven, positief te blijven en door te gaan ...best lastig want ik zit nog steeds met die miskraam in mijn hoofd. De echo liet trouwens zien dat we 2 a 3 dagen verder zouden zijn als dat we zelf berekend hebben...dus nu de volgende echo afwachten wat die zegt🤞🏼😁

4 jaar geleden

Reactie op Milahh

Wij hebben een zoontje van 4.5 jaar. In september broertje of zusje, ook be ...
Hier precies hetzelfde. Ook een zoontje van 4,5. Bewuste keuze om later te beginnen aan de 2de 😊

4 jaar geleden

Oudste is 16 de jongste is 7 en de klein in mijn buik ongeveer 13 september. We gaan het de kinderen pas na 4 maart vertellen