48 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op EP09

Ik vind al die gekke benamingen maar onzin, als een kind pruim of poesje of ...
Hahahahaha Pruim of poesje! Idd eens hahaha

2 jaar geleden

Gewoon piemel en vulva/vagina. Vind al die andere benamingen zo suf. Dan maak je er toch gelijk al een heel ding van terwijl het de normaalste zaak van de wereld is 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Ik heb het een keer poes genoemd bij mijn dochtertje, maar toen wees ze ernaar en zei ze miauw 🤣. Dus we zijn het nu gewoon vagina gaan noemen, en piemel voor de mannen

2 jaar geleden

Piemel en prut

2 jaar geleden

Ik heb het een keer poes genoemd bij mijn dochtertje, maar toen wees ze ern ...
😂

2 jaar geleden

Ik zeg piemel, plasser (voor beide geslachten) en op een geven moment zal vagina en penis ook vast komen, maar voor nu plasser en piemel.

2 jaar geleden

Reactie op Leelaleni

Gewoon piemel en vulva/vagina. Vind al die andere benamingen zo suf. Dan ma ...
Idd vulva kan ook nog

2 jaar geleden

Reactie op wondertjeonderweg

Piemel en prut
Serieus prut? Hoe kom je erop 🤣

2 jaar geleden

Grote voorstander van gewoon benoemen wat het is in plaats van allemaal gekke dingen te bedenken. Dus mijn tweelingjongens van 2 hebben een piemel en ik een vagina. Ze zeggen ‘t de hele dag op het moment, vinden het erg interessant 🤭.

2 jaar geleden

Reactie op EP09

Serieus prut? Hoe kom je erop 🤣
Haha geen idee, we noemen het bij ons thuis altijd zo. Preut is ook wel een synoniem van.. maar wij hebben er prut van gemaakt 🤣

2 jaar geleden

Leuke vraag haha! Ik werk in de pedagogiek en is mij geleerd om het gewoon bij naam te noemen (piemel en vagina). Wat sommigen al zeggen je blijft dan uit de taboe sfeer. Want waarom zou je er om heen draaien? Heel veel mensen doen het en is wel begrijpelijk ergens. Ik zeg ook gewoon piemel, hoewel ik dan ook tegelijkertijd denk: kan dit wel? Dat zit er zo in gebakken in onze opvoeding. Maar ik ben dus van mening gewoon waar het op staat 😊

2 jaar geleden

Reactie op Mielmal

Leuke vraag haha! Ik werk in de pedagogiek en is mij geleerd om het gewoon ...
Maar piemel is toch heel normaal? Net als penis, vagina en plasser? Al noem ik naar mijn cliënten wel gewoon penis, piemel en vagina. Plasser is wel echt naar kinderen gericht vanuit mij.

2 jaar geleden

Maar piemel is toch heel normaal? Net als penis, vagina en plasser? Al no ...
Ja is ook heel normaal! Men maakt er juist een groot ding van haha

2 jaar geleden

Reactie op Mielmal

Ja is ook heel normaal! Men maakt er juist een groot ding van haha
😝

één jaar geleden

Wist je dat de vagina alleen de ingang betreft en de schaamlippen clitoris en vagina samen vulva heet? Ik wist dat helemaal niet 🫣 ik zei altijd tegen mijn dochter ik maak je schaamlippen schoon. Nu weet ik niet of ik nu vulva moet zeggen.. maar ergens is het raar dat we makkelijker piemel zeggen tegen een jongetjesgeslachtsdeel dan vagina of vulva tegen over een meisjesgeslachtsdeel..

één jaar geleden

Pielie en poenie

één jaar geleden

Reactie op Brigitte88

Pielie en poenie
Is dat serieus? 😅

één jaar geleden

Oh, wij zeggen gewoon piemel/ plasser. Ik vind het echt niets om allerlei gekke namen te verzinnen. En dan over een aantal jaren steeds lachen omdat de ‘echte’ woorden zo spannend zijn. Wij douchen ook rustig samen en mijn oudste dochter wijst dan naar mijn man: ‘papa piemel’. En dan kijkt ze naar mij en naar haar zusje en zichzelf: ‘mama niet piemel. Zusje niet piemel. Ikke niet piemel.’ Ik kan me daar echt niet druk om maken. Vind het belangrijk dat ze leert wat het verschil is tussen geslachten en dit ook gewoon leert uit te spreken.

één jaar geleden

Reactie op P09

Is dat serieus? 😅
Zijn gewone benamingen, Google maar

één jaar geleden

Piemel en vulva