14 Reacties
2 jaar geleden
Ik snap je zorgen, ik zou dit echt niet fijn vinden. Onze kinderopvang is erg beveiligd. Je kan enkel met een eigen code binnen en ook zo buiten. Er zijn vaste begeleiders, zodra ze ons zien roepen ze onze dochter. Buiten spelen doen ze achteraan, je moet vooraan binnen bij de begeleiders om naar de buitenspeelplek te gaan. Veiligheid boven alles, ik zou dit ABSOLUUT aankaarten
2 jaar geleden
Ik zou dit inderdaad ook echt niet fijn vinden! Ik weet niet of je in een grotere stad/ dorp woont of kleiner dorp waar veel sociale controle is en iedereen elkaar kent? Dat zou voor m’n gevoel nog iets van verschil maken.
Wij zitten nog niet bij de opvang maar toen we laatst gingen kijken mocht dit pas als de andere kindjes opgehaald waren. Ze waren allemaal binnen en kwamen door een deur naar buiten met de begeleidsters erbij. De ouders/ oma’s enz stonden buiten bij die deur te wachten en de kindjes mochten pas naar hun ouder toe als de begeleidster die had gezien en zei oh daar is mama/ oma/ je zus, ga er maar naartoe!
2 jaar geleden
Maar.. je hebt vaker niet zo’n fijne ervaring met je kdv toch? Ik zou eens kijken of je niet over kunt stappen als dat zo is. Soms is de algehele mentaliteit ver te zoeken op een plek.
2 jaar geleden
Hier spelen ze ook buiten aan het einde van de dag maar zit het hek opslokt en moet je door de voordeur ook met een code en ook er uit met de code... in corona tijd moesten we wel door die poort maar hield er altijd een vast gezicht van de locatie de poort in de gaten... en ik vind het wel onverantwoordelijk dat de juf zo zeker is dat er een keer iets kan gebueren dat vind ik kwalijk (daar ben jij juf voor om dat te kunnen voorkomen🤦♀️) ik zou je zorgen anders even bij de locatiemanager of baas/bazin voor leggen wellicht kunnen hun iets regelen dat het hek veiliger is.
2 jaar geleden
Ik zou dit inderdaad ook echt niet fijn vinden! Ik weet niet of je in een g ...
Ik woon in een hele grote dorp. Ik en mijn vriend kennen geen enkele andere ouder...Ik ging mijn dochter laatst ophalen en omdat mijn schoonmoeder erbij was, liet ik mijn dochter snel via het hek en daarna ging ik met de leidsters praten, tas ophalen enz. De leidster zei dat ze mijn dochter een tijdje uit het oog was verloren, maar wat opgelucht dat ik het was! Toen ik naar buiten wilde via het hek kwan een vader aan en twee kindjes gingen meteen naar buiten. Hij praatte tegen die ene, dus ik wist niet of de andere ook van hem was. Hij dacht misschien dat het mijn kind was...de leidsters laten het dus een beetje aan de ouders te controleren, wat ik heel gek vind!
2 jaar geleden
Reactie op lakotta
Ik woon in een hele grote dorp. Ik en mijn vriend kennen geen enkele andere ...
Ik vind dit niet oké, zo kan dus in principe iedereen die een kind een beetje kent hem/haar meenemen? Als we het even heel zwart-wit zeggen?
2 jaar geleden
Hier in de buurt is ook een kdv met een heel laag hek, ongeveer tot mijn middel, zo’n ruitjesdraad en hier en daar was die draad ook gewoon stuk, gaten ter grootte van een basketbal of groter. Er omheen struiken en dan pas het plein en om de hoek!! De begeleidsters.
Hier waren mijn man en ik het direct over eens: hier gaat ons kindje niet naartoe. Is de kans klein dat er iets gebeurt? Zeker. Maar die kans was bij veel van de verdwenen kindjes die we kennen minimaal. En het gaat me niet eens om het eventueel meenemen want tuurlijk snap ik dat die kans heeel klein is. Maar mijn kind hoeft op deze leeftijd ook niet met een vreemde te praten zonder dat wij of een begeleidster dat zien.
2 jaar geleden
Reactie op Lita_Ella
Ik snap je zorgen, ik zou dit echt niet fijn vinden. Onze kinderopvang is e ...
Wat fijn om te horen wat andere kdv's doen. Een pin code bij het hek is iets wat ik kan voorstellen. En genoeg vaste werknemers aanwezig bij het ophaalmoment. Dat ze de speelplek verplaatsen gaat niet lukken natuurlijk...jullie kdv klinkt idd zo veel veiliger!
2 jaar geleden
Bij m’n zoontje moet ik aanbellen op de groep, pas als ik zeg wie ben kan ik naar binnen. Buiten spelen doen ze achterin en dat is helemaal afgesloten met oa een hoge hek. Als ze naar de speeltuin in de buurt gaan is dat altijd met een klein groepje en min 2 leidsters. Dit bij jullie kdv klinkt niet veilig en geruststellend. Ik zou het zeker bespreken!
2 jaar geleden
Bij ons is er een deur waar je moet aanbellen, dan kom je eerst in de hal en daarna op de gang waarna je de verschillende groepen op kunt…. Die allemaal ook weer zijn afgesloten met een deur. De tuin waar ze spelen is achter en daar kunnen ze onmogelijk uitlopen.
2 jaar geleden
Reactie op simone33
Helemaal terecht wat mij betreft. Onze dochter had bij de gastouder de deur ...
Omg wat een horror...ik word altijd boos als mijn vriend en zijn moeder de voordeur niet op slot doen. Een vriendin had een keer de poort niet op slot gedaan en haar zoontje (toen onder de twee) was helemaal naar de bushalte gegaan, een paar honderd meters verder.
2 jaar geleden
Reactie op lakotta
Omg wat een horror...ik word altijd boos als mijn vriend en zijn moeder de ...
Ja ze zijn er zo vandoor wij hebben de voordeur ook altijd op slot nu bij de gastouder ook.
Onze dochter wil altijd buiten spelen dus die staat elk uur een paar keer bij de voordeur 😂