18 Reacties

7 maanden geleden

Mijn oudste dochter heeft bij ons eerst in een open ledikant gelegen, toen ze daar te groot voor werd zijn we over gegaan op een 1 persoonsbed. Het fijne van het open ledikant was dat ze laag bij de grond al kon ervaren hoe ze moest draaien ed. om te voorkomen dat ze eruit viel. Toen ze naar een groot bed ging, was dit best een stukje hoger, maar ze is er nooit uitgevallen. Maar goed, een bedhekje ervoor en het is ook opgelost. Bij ons liep het toevallig zo.

7 maanden geleden

Bij onze oudste zoon hebben we eerst de zijkant uit het ledikant gehaald en later gelijk over naar een twijfelaar. Totdat hij uit huis gaat hoeft er geen nieuw bed meer te komen. De jongste (sep '21) ligt net in het open ledikant. Ik denk dat we rond zijn 3e verjaardag ook over gaan naar een twijfelaar. Ik vind een peuterbed echt zonde van mijn geld.

7 maanden geleden

Toen zoon 1½ was is hij vanuit ledikant naar 1 persoons bed overgegaan.

7 maanden geleden

Toen zoon 1½ was is hij vanuit ledikant naar 1 persoons bed overgegaan.
En dat ging goed en makkelijk om eventueel naast zoon te liggen als het nodig is.

7 maanden geleden

Wij hebben ons zoontje begin november over gedaan van ledikant naar eenpersoons bed met valhekje in z’n nieuwe kamer omdat de babykamer voor z’n broertje of zusje omgetoverd moest worden. Hem echt meegenomen in het verven van de muren, bed opzetten en opmaken, steeds nieuwe dingetjes kopen en laten zien. Toen op een ochtend alle laatste dingen (slaapzak, knuffel, speen, pyjama) echt overgeheveld van z’n babykamer naar de grote kamer en soort feestje van gemaakt toen we het lieten zien. Hebben hem toen voor het eerst een middagdut erin laten doen en hij sliep net zo snel als in zn ledikant en hij was helemaal euforisch en sindsdien slaapt hij als een roosje. Pas sinds een week heeft hij door dat hij uit z’n bed kan zelf. Daarvoor riep hij elke keer als hij wakker was: papa mama kom je? Ik ben wakker en dat hoorde we dan op de babyfoon. Zo stond hij in ene zelf de deur open te maken. Hij slaapt overigens nog wel in een slaapzak want trek de deken nog niet over hem heen. Hiervoor gekozen omdat ze vanaf 2 jaar volgens de mevrouw van Babypark in een groot bed kunnen. En dan hoefden we niet nog een extra matras, dekbed, lakentjes en ga zo maar door te kopen.

7 maanden geleden

die van ons gaat volgende maand over naar een 1 persoons bed. wij vinden t bloed zonde om net zo veel of zelfs meer uit te geven aan een peuterbed die tot 3 max 4 jaar te gebruiken zijn en dan WEER alles opnieuw te moeten kopen! die meegroei bedden tot 1 persoonsbed vinden wij echt niet zo stevig er uit zien en aanvoelen dus dat was ook al geen optie (plus nog steeds veel meer kosten voor een extra matras) we zijn nu bezig met haar slaapkamer en betrekken haar hierbij. ze heeft het kleurtje voor haar bed en kast mogen uitkiezen, het kleed op de vloer en straks ook der gordijnen. behang verf en lampen hebben we zelf uitgekozen Maud slaapt al regelmatig in een 1 persoons bed als we op vakantie gaan en ze slaapt daar echt gewoon goed in dus dat is dan ook gelijk getackeld

7 maanden geleden

Tja als je een een persoons bed hebt staan zou ik dat doen. wij hebben een peuterbedje gekocht ik vind het niet zonde. we schuiven hem zo door naar de tweede die komt straks dus dat gaat echt nog wel even mee. ook lijkt me de overgang minder groot. maar goed het is net wat je went denk ik dan.

7 maanden geleden

Niet gedaan omdat haar ledikant omgebouwd kon worden naar een peuterbedje. Nu kan ze hier nog een jaartje inliggen tot ze overgaat naar een eenpersoonsbed. Had dit niet gekund was ik meteen voor 1 persoonsbed gegaan met een plank voor aan de zijkant zodat ze er niet uit zou vallen

7 maanden geleden

Wij gaan ook over van ledikant naar een 1 persoonsbed. Al gaan we wel een bedstee maken, dus hopelijk genoeg geborgenheid voor haar.

7 maanden geleden

Wij zijn bij 2 jaar overgegaan naar een IKEA kura bed. Hij komt er wel regelmatig uit en vraagt of we bij m blijven. Ivm een nieuwe baby op komst zijn we op tijd begonnen hem te verplaatsen. Als hij nu wakker is gaat hij spelen in z’n eigen kamer en roept ons wakker als hij er aan toe is.

7 maanden geleden

Hier nu net de eerste avond haar in het grote bed! Ook ikea kura. Heb het ledikant er tegenaan geschoven voor de geborgenheid/een soepele overgang. Benieuwd hoe de nacht gaat;)

7 maanden geleden

wij zijn ook in 1 keer overgegaan maar een eenpersoonsbed, wel met nog een los universeel uitvalhekje. De eerste nacht erbij moeten gaan liggen tot ze sliep en de tweede nacht sliep ze binnen 2 minuten... Ik zou je geld besparen en gelijk naar een eenpersoonsbed gaan;)

7 maanden geleden

Ik heb voor mijn zoontje rond zijn 2e verjaardag gelijk een groot bed (zie foto)aangeschaft. Peuterbed is echt voor heel kort en na mijn idee zonde van het geld😅

6 maanden geleden

Reactie op B342

Ik heb voor mijn zoontje rond zijn 2e verjaardag gelijk een groot bed (zie ...
Waar heb je dit bed gekocht? 😄

6 maanden geleden

Mijn kind heeft alleen een cosleeper gehad Ledikant was kansloos Hij ligt bij ons .. overslag slaapt hij solo in ons bed We zijn net verhuisd en hij heeft nog geen kamer, maar hadden ook een 1pax bed neergezet in t vorige huis dat ging prima vanaf 1,5 mee gestart denk ik

6 maanden geleden

Reactie op Kirst91

Waar heb je dit bed gekocht? 😄
https://petitpuk.com/nl ik heb het bed hier gekocht . :)

6 maanden geleden

Wij hebben ook een 1 persoonsbed gekocht voor onze zoon. Met het idee dat een van ons er bij kan gaan liggen als hij nog een kroel wilt. Hij slaapt er nu een half jaar in.

6 maanden geleden

Dit weekend heeft Maud voor t eerst in een "grote meiden stapelbed" geslapen! We waren een weekend weg naar Fien en Teun park en er mocht absoluut niet in het ledikant geslapen worden hoor! Want haar nicht en neef die sliepen ook in t stapelbed dus zij ook haha Ging verrassend goed! Ze is een paar keer uiteraard uit bed gekropen, 1x maar de deur open gemaakt en gister avond lag ze heel de avond gewoon in haar bed zonder er der uit te kruipen! T ergste nu nog is dat ze as we speak aan t tikken is (5 voor half 8) en normaal al rond 6 uur wakker is! Heerlijk! Dus we hebben gister ochtend tegen elkaar gezegd dat we heel rap die kamer van haar gaan afmaken en haar lekker ook naar haar grote meiden kamer gaan doen zodat ze lekker en goed kan slapen en haar huidige kamer naar zusje kan in juli🥰