15 Reacties

2 jaar geleden

Hoeveel slaapt ze overdag? 9 maanden is wel heeel erg vroeg. En ik denk zelf dat het niet daar aan kan liggen. Mijn oudste ging met een jaar over naar 1 slaapje en dat is al erg vroeg! Sommige kindjes worden gewoon een paar keer per nacht wakker. Wat doet ze als je wakker is ? Gaat ze huilen of kletsen, en moet je er echt heen. Of valt ze zelf weer in slaap ?

2 jaar geleden

9 maanden is inderdaad wel heel vroeg. Slaapt ze op de dag wel ongeveer 2.5u? Als ze te weinig op de dag slapen, slapen ze snachts ook minder goed. Kan ook zijn dat ze op de dag veel prikkels krijgt en die snachts probeert te verwerken. Ik weet niet hoe laat je dochter naar bed gaat, maar tussen 18.00u en 19.00u is het beste. Hun melatoinegehalte (slaaphormoon) is dan het hoogst 😊. Ik hoop dat je wat aan iedereen zn tips hebt. Zou persoonlijk nog even paar maandjes wachten met overstappen naar 1 dutje

2 jaar geleden

Reactie op Janine van Weert

Hoeveel slaapt ze overdag? 9 maanden is wel heeel erg vroeg. En ik denk zel ...
Ochtend maak ik haar met 45 min wakker en middag slaapt ze 2 uur. Als ze wakker word, roept ze om speen en slaapt dan weer verder en soms is 2 uur wakker midden in de nacht en dan heel vrolijk. Ik heb paar keer extra melk geprobeerd maar ook dan gaat ze niet snel slapen en blijft ze vrolijk kletsen. Ik moet erbij blij ven anders gaat ze schreeuwen en word ze oversteur. Ook al is ze klaar wakker, ik laat haar in haar bed.

2 jaar geleden

9 maanden is inderdaad wel heel vroeg. Slaapt ze op de dag wel ongeveer 2.5 ...
Ze slaapt 2 uur 45 min op een dag. Ze gaat tussen 18.30-19.00 naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Baby Van Pijkeren

Ochtend maak ik haar met 45 min wakker en middag slaapt ze 2 uur. Als ze wa ...
Mag ik vragen waarom je haar wakler maakt?

2 jaar geleden

Ochtend maak ik haar met 45 min wakker en middag slaapt ze 2 uur. Als ze wa ...
Waarom maak je haar wakker mijn zoontje slaapt sochtends 1,5 uur ze zeggen altijd slapen doet slapen bij die kleine kindjes hij slaapt van 08 30 tot 10.00 of zelfs ooit tot 10 30 en smiddags slaapt hij dan ook 1,5 of 2 uur

2 jaar geleden

Onder de 1 jaar kunnen ze sowieso niet te veel slapen. Mijn dochter slaapt op sommige dagen gerust 4 uur op de dag en een andere keer maar 2.5u. Ik laat haar lekker liggen. Ze slaapt snachts gewoon door. Lees op insta of op haar website eens de tips door van slaaptipsvoorbabys. Denk dat je daar wel eens wat aan kan gaan hebben.

2 jaar geleden

Ik heb het hier ook gehad dat ze ‘s nachts wakker werd en dan ging kletsen en gillen etc😂 ik heb nu mijn ‘schema’ dat ze ‘s ochtends tussen 9:15 en 9:30 in bed ligt en dan slaapt ze gelijk en dan maak ik haar een uur later wakker. En ik zorg dat ze om 13:00 uur weer slaapt tot 15:00. Zodat ze moe genoeg is naar de nacht toe. Als ik haar ‘s middags later op bed leg en dus dat ze er later uitkomt weet ik al dat het ‘s nachts wakker worden is. Sinds ik zorg dat ze om 15:00 wakker is, heb ik geen ‘problemen’ meer ‘s nachts

2 jaar geleden

Ik laat mijn zoontje twee keer een uur slapen. In de middag soms wat langer maar niet meer dan 1.5 uur, anders wordt hij snachts ook wakker en gaat hij huilen. Dit werkt heel goed voor hem! Ik weet dat mijn oudste ook vroeg klaar was met slaapjes. Al ruim voor zijn eerste jaar geen ochtenddut meer en met ruim anderhalf jaar geen middagdut meer.

2 jaar geleden

Reactie op mandy220921

Ik heb het hier ook gehad dat ze ‘s nachts wakker werd en dan ging kletsen ...
Ik heb al een aantal weken dat ik haar van 13-15 laat slapen en niet meer na 3 uur. Want dan krijg ik haar voor 19.00 niet op bed

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Ik laat mijn zoontje twee keer een uur slapen. In de middag soms wat langer ...
Dat is misschien een goed idee om te proberen!

2 jaar geleden

Die van mij red dat echt nog niet. Is sochtends na 1,5 uur echt al moe en gaat dan naar bed. Daarna ongeveer 2,5 uur later. Pas na zn 2de slaapje kan hij ongeveer 3,5 uur wakker blijven voor hij naar bed gaat

2 jaar geleden

Met 8/9 maanden heb je ook slaapregressie, daar gaan ze even tijdelijk minder van slapen, belangrijk is dan om gewoon even het bekende ritme aan te houden en juist niet de slaapjes gaan aanpassen of laten vallen.

2 jaar geleden

Reactie op L190kw

Met 8/9 maanden heb je ook slaapregressie, daar gaan ze even tijdelijk mind ...
Het slecht slapen s nachts duurt nu al 2 maand.