35 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op MJLeeuwtje
Vandaag ben ik er weer zó ont-zet-tend klaar mee. Vanmorgen was ze om 6u wa ...
Heb hier hetzelfde doorgemaakt. Mijn zoontje ging ook telkens staan in bed en wist nog niet hoe hij terug kon gaan. Na 10 minuten in de ochtend en een kwartier in de middag heb ik er genoeg van en legde hem ook in de 'houtgreep', want alleen zo viel hij (wel vrij snel) in slaap. Ik streel zijn ruggetje een tijdje en dan wordt hij rustig en valt in slaap.
Na iets van 1,5 maand is het nu een stuk makkelijker. Hij doet het nog steeds, maar veel minder.
Snachts naar bed brengen is gelukkig makkelijk hier. Na zijn fles valt hij in slaap bij me en dan leg ik hem in bed en is nokkie tot 5 uur de volgende ochtend. Misschien 1 of 2x even wakker snachts, maar das verwaarloosbaar.
2 jaar geleden
Jullie reacties zijn lief en eerlijk, bedankt! Altijd fijn om te ervaren dat je niet de enige bent. Enerzijds heb ik me er wel redelijk op ingesteld dat het nu eenmaal lang gaat duren en dat ze uiteindelijk vanzelf een keer gaat slapen. Maar dan zegt dat stemmetje in mijn hoofd weer: ze slaapt nu maar om en na bij 12 uur op een dag, dat is toch veel te weinig, je doet iets verkeerd enz. Inmiddels is ook het enige wat nog werkt haar laten uitrazen. Ik kon haar heel lang rustig krijgen door haar vast te houden en te strelen, maar dat werkt niet meer. In slaap wiegen hielp een tijdje, maar nu wurmt ze zich uit mijn armen. Ach, het wordt ooit beter!
@Izzy94, jouw verhaal is ook echt zo herkenbaar! Het lijkt hier ook echt oefenen. Ze kan zelf weer gaan liggen, maar dat doet ze dan ook tig keer achter elkaar. Staan, stukje lopen door het bed, gaan zitten, omrollen, handjes klappen, staan en weer door. Ik word al moe als ik ernaar kijk haha.
@Nurse123, oeh ja die twee van ons zouden het vast wel gezellig vinden samen!😄
Zijn er van jullie die nog een kinderwens hebben? Wij hopen dat het ons gegeven is om meer kinderen te krijgen, maar ik word al licht paniekerig als ik er alleen al aan denk ik dat ik nog zo'n slechte slaper zou krijgen.
2 jaar geleden
Reactie op MJLeeuwtje
Jullie reacties zijn lief en eerlijk, bedankt! Altijd fijn om te ervaren da ...
Hier slapen ze soms overdag ook echt maar een uurtje en snachts ongeveer 11 uur. Maar alsnog ontwikkelen ze super goed en zijn ze meestal blij. Dus probeer me er niet te druk over te maken.
Ik heb geen kinderwens meer maar wij hebben een tweeling.
Maar ben eerlijk gezegd echt getraumatiseerd door dat hele slaapgebeuren 🤣 het zou mij echt tegenhouden dit nog allemaal een x te moeten doen.
Ik heb mezelf echt gek gemaakt met slaapcoaches en weet ik het wat en zooo vaak huilend en tierend op de trap gezeten.
Ik probeer het nu gewoon echt allemaal maar een beetje te laten en iedere dag te nemen hoe het komt.
2 jaar geleden
Reactie op MJLeeuwtje
Poeh ja, hier werkte inderdaad ook eerst wiegen etc. goed maar wil ze allemaal niet meer. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik zelf iets compleet verkeerd doe of dat er wat mis met haar is.
We zijn vandaag dik 1,5u bezig geweest om een middagdut te proberen te laten doen (na enkel halfuur slaap in de ochtend, daarbij duurde het in slaap vallen ook al een halfuur). Inmiddels hebben we het opgegeven en is ze dus wakker sinds 11u. Voel me soms echt wanhopig.
2 jaar geleden
Reactie op MJLeeuwtje
Over die kinderwens, ivm HG en moeilijke bevallingen wilde ik sowieso nog ff niet. Soms denk ik wel Hmm ik wil wel weer.Maar omdat hij ook super moeilijk slaapt etc heb ik wel vrede met nog even jaar wachten. Ik zou echt niet weten hoe ik nog een baby of zwangerschap erbij zou doen😱
2 jaar geleden
Reactie op MJLeeuwtje
Ik merk trouwens ook dat ik idd helemaal al zenuwachtig wordt en dna denk oh misschien moet bij 2e alles anders misschien hebben we alles verkeerd gedaan nu
2 jaar geleden
Reactie op RLY
Hier slapen ze soms overdag ook echt maar een uurtje en snachts ongeveer 11 ...
Echt hè, als ik het over kon doen zou ik nooit meer al die informatie van slaapcoaches opzoeken en lezen. Heeft me zoveel ellende, onzekerheid en frustratie gebracht.
2 jaar geleden
Reactie op Izzy94
Poeh ja, hier werkte inderdaad ook eerst wiegen etc. goed maar wil ze allem ...
Oh wat een pittig dagje voor je! Ik weet hoe het voelt, ik herken die wanhoop, dat gevoel van: is mijn kind soms 'stuk' ofzo? Het wordt echt ooit beter! Hopen op een goede nacht🤞
2 jaar geleden
Ik merk trouwens ook dat ik idd helemaal al zenuwachtig wordt en dna denk o ...
Inderdaad hè. Ik zou het bij een tweede sowieso anders willen doen, minder bezig zijn met hoe het volgens de boekjes zou moeten. Als dat lukt🙈
2 jaar geleden
Misschien wat kort gezegd. Hier dus ook schreeuwen met slapen en slecht eten gehad.. dus overdag sliep ze weinig en ook snachts veel en lang wakker. Kwam er wat laat achter voelde me echt slecht.. maar zat ook middenin de sprong 🥺
2 jaar geleden
Reactie op babybe2021
Hier bleek het een oorontsteking te zijn…
Ik twijfel dus heel erg hierover ook! Hij is sowieso heel verkouden (gaat naar kdv) hij zit heel veel aan zn oor en soms schreeuwend , en veel vuil. Huisarts zegt zijn schoon maar vind t toch gek
2 jaar geleden
Herkenbare verhalen. Ons zoontje van 10 maand is nooit een goede slaper geweest en nog altijd veel wakker in de nacht. Overdag proberen we schema aan te houden en ene keer slaapt hij beter dan de andere. Vooral in de kinderwagen slaapt hij goed, maar wil hem ook leren in z’n bedje te slapen. De laatste dagen is het een drama om hem savonds in bed te krijgen. Is vanaf 18.00 uur eigenlijk al ontzettend moe, maar gaat gewoon niet slapen. Vd week was het 21 uur voordat hij sliep.. soms zo klaar mee. Je probeert vanalles maar hij wil zich blijkbaar niet overgeven aan de slaap ofzo..
Daarnaast altijd tussen 5/6 uur wakker en vanmorgen zelf 4.30😞 hopelijk wordt het bij jullie allemaal (en bij ons) snel beter!!
2 jaar geleden
Ik twijfel dus heel erg hierover ook! Hij is sowieso heel verkouden (gaat n ...
Oké je hebt t dus wel al laten nakijken.. Wel raar idd, hier was ze ook aan der oren aan t trekken. Weet niet of t soms later pas te zien is? Anders nog een keer laten kijken.
Paracetamol hielp uiteindelijk gelukkig met slapen toen ik bedacht dat t dat kon zijn. Maar daarvoor dus veel nachten gevecht met slapen totdat ik t door had..
lastig hoor, sterkte hopelijk word t snel beter
2 jaar geleden
Reactie op babybe2021
Oké je hebt t dus wel al laten nakijken.. Wel raar idd, hier was ze ook aan ...
Ja vandaag weer geweest. Hij hoest extreem en is helemaal schoor en met ademen reutelt hij. Ze ziet vocht in zn oortje ook en ze zegt het zit op grens van echt goede infectie maar toch moeten we weer afwachten..