35 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar! Ik heb helaas geen tips maar we zijn inmiddels een uur bezig met haar naar bed brengen, daarna wordt ze per nacht weer een paar keer wakker. Ik neem haar maar bij me in bed maar dat vind ik zelf heel vervelend (ik slaap dan slecht en ik vind het toch onveilig) Ik probeer de slaapjes overdag wel te plannen maar dan slaapt ze soms gewoon ook niet en wordt dan s avonds jengelig. Ik overweeg echt een slaapcoach want al die dingen online als slaaptipsvoorbabys werken niet

2 jaar geleden

Onze dochter is nu 11 maanden en 3 weken. Slaapt al 3 weken dramatisch! Daarvoor altijd een goede slaper geweest..ineens van de een op de andere dag verschrikkelijk. Niet in willen slapen en snachts meerdere keren krijsend wakker worden. Wij zijn ook ten einde raad. Nu lees ik wel overal dat de 11 a 12 maanden slaapregressie als heel heftig wordt ervaren. Net ook weer een uur bezig geweest met haar dus het is weer half 3 snachts.. Waar wij vooral mee zitten is dat we hopen dat we dit gedrag niet versterken door haar steeds uit bed te halen als ze zo krijst. Maarja ze us zó overstuur dan... mama's hier die hopelijk kunnen zeggen dat zit echt een fase is? Haha

2 jaar geleden

Reactie op Rose89

Onze dochter is nu 11 maanden en 3 weken. Slaapt al 3 weken dramatisch! Daa ...
Goedemorgen! Wij ondertussen ook al een uur bezig 😵‍💫 Wat helpt bij jullie? Ik blijf hier een overstuur meisje houden

2 jaar geleden

Hier ook sinds 2 nachten bezig. Elke keer staan in bed krijsend wkkr worden. Drinkt dan ook een fles melk leeg. Hoop dat dit snel over gaat. Het duurt soms 2/3 u voordat hij weer slaapt😖😖😖

2 jaar geleden

Hier ook, sliep eerst tot half 6/6 uur kreeg toen nog een fles. Die fles zit nu rond half 5/ 5 uur en we kunne er een keer of 4 per nacht uit omdat hij zo hard huilt. Alle keren is het troosten en terugleggen maar rond half 5 is hij klaarwakker en niet in slaap te krijgen, tenzij we die fles geven. Dan slaapt hij daarna als een roosje tot half 7/ 7 uur. Ik wil van die fles af, terug naar als hij 'gewoon' wakker wordt, maar nu het al zo pittig is twijfel ik of dit t goede moment is.. als irmand tips heeft?

2 jaar geleden

Hier is kleine meid al paar nachten tussen half 3 en half 5 wakker. Ze is beetje wakker, maar slaapt ook weer snel. Om dan kwartier later weer te huilen. Beetje vermoeiend. Voordeel is wel dat ze na half 5 doorslaapt tot een uur of 7. Eerder sliep ze wel door maar werd tussen 5 en half 6 wakker om dag te beginnen. We wachten maar af hoe het komende tijd gaat. Over maand gaat klok ook weer naar wintertijd. Dan zal het ook wel een aantal dagen lastig worden.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Bij ons is ze ook ineens weer wakker. Was eerst echt van 7 tot 7 slapen en nu wordt ze steeds vroeger in de nacht wakker. Ze krijst tot we haar echt oppakken. Pas als we haar bij ons leggen is het goed maar daar slaapt ze ook niet echt.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde 🙋🏼‍♀️ moeilijk naar bed, weer wiegen en knuffelen. Uur later gillend wakker en zo de nachr diir

2 jaar geleden

Reactie op FK.

Hier hetzelfde 🙋🏼‍♀️ moeilijk naar bed, weer wiegen en knuffelen. Uur lat ...
Laatste zin ging niet helemaal goed “ zo de nacht door “ overdag weer helemaal vrolijk overigens.

2 jaar geleden

Hier ook herkenbaar. Vannacht van 22.00 tot 1.00 uur bezig geweest. Vier keer op en neer van haar bedje naar ons bed. Als we haar in haar eigen bed leggen blijft ze huilen tot we haar oppakken. En als ze tussen ons in ligt, gaat mevrouw kletsen en lachen. Eindelijk ik 1 uur vannacht gaf ze toe. We zijn dit niet gewend want ze slaapt al maanden heel erg goed.

2 jaar geleden

Reactie op mignot

Hier ook herkenbaar. Vannacht van 22.00 tot 1.00 uur bezig geweest. Vier ke ...
Precies ons verhaal vanacht! Ook om 10 uur wakker en eigen bed drama en bij ons in bed lopen ‘keeten’. Half 1 viel ze eindelijk in slaap 😞

2 jaar geleden

Hier is het ook aan. Normaal enorm goede slaper. Klokje rond of langer. Maar sinds een paar dagen is het drama. Ik heb echt een heel ander kind opeens :( zowel overdag als de nacht… hij is bijna 13 maanden

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties! De afgelopen 2 nachten gingen hier redelijk tot goed, dus ben benieuwd wat de komende nachten gaat brengen 😅

2 jaar geleden

Yep hier ook. Meestal is ze tussen 2 en 4 n keer wakker en wil ook niet meer gaan slapen. Ze feestbeest dan echt alles bij elkaar. We nemen haar dan ook vaak mee naar ons bed en dan is t na n uur tot 2 uur weer slapend terug naar der eigen bed haha. Nog even volhouden denk ik dan maar

2 jaar geleden

Bij ons precies het zelfde! De nachten wisselen wel af; ene keer slaapt ze wel door tot 7, andere nacht wordt ze krijsend wakker en wilt ze niet meer terug haar bed in. Overdag is het tegenwoordig ook de vraag of ze een ochtend of middag slaapje pakt of weigert 🤷🏼‍♀️ Hoop dat het snel weer een beetje stabiel wordt 😵‍💫

2 jaar geleden

Ja hier ook, overdag is het een drama om haar in slaap te krijgen en snachts... hou maar op Gemiddeld slaap ik zo n 1,5 uur per nacht al 3 weken lang. Wanneer houd dit op? 🤪🤪🤪🤪

2 jaar geleden

Herkenbaar helaas 😫 Bij ons is het inslapen het grootste probleem. Ochtenddutje lukt sowieso niet meer, s middags met heeel veel moeite 1,5 uur lang. tussendoor is ze daardoor moe en veel aan het huilen en hangerig. In plaats van een normaal gesproken súper vrolijk kindje. S avonds slaapt ze sowieso niet voor half 8 en zijn we minstens een uur bezig om haar in slaap te krijgen en met geluk slaapt ze dan door tot 5 uur, maar meestal ook dan nog krijsend wakker. Ik maak me zo’n zorgen dat ze een slaaptekort opbouwt op deze manier? Het duurt nu al weken. Zo rot om haar zo te zien, volgens mij krijgt ze nu ook nog kiezen, want ze kwijlt en bijt enorm en heeft kapotte billen. Pfff sorry heb het even helemaal gehad. Ik ben net opnieuw zwanger (heel erg dankbaar voor!!!) en daardoor zelf extra moe en emotioneel 🫣 Ik weet dat het een fase is maar je gelooft het bijna niet meer als je er middenin zit, hebben jullie dat ook? Het helpt wel echt om te lezen dat andere kinderen dit ook hebben…

2 jaar geleden

Het rare is trouwens.. op de opvang zeggen ze niks te merken en daar slaapt ze gewoon in?! 😵‍💫 Wel fijn dat ze daar wat bijtankt natuurlijk

2 jaar geleden

Reactie op lucia morena

Ja hier ook, overdag is het een drama om haar in slaap te krijgen en snacht ...
Jeetje ! Dat is gewoon afschuwelijk. Hopelijk vannacht beter.

2 jaar geleden

Het rare is trouwens.. op de opvang zeggen ze niks te merken en daar slaapt ...
Haha dat hebben wij ook 4 weken lang gehad in sprong 7 😂🫢