13 Reacties

één jaar geleden

Hier andersom. Ze weigert niet, maar drinkt lang niet zo veel als voorheen. Gelukkig gaan de broodjes en yoghurtjes er wel goed in

één jaar geleden

Ja, hier van de een op de andere dag wilde hij zijn fles niet meer ‘s avonds. Ging vreselijk tekeer als hij de fles alleen al zag. Volgens CB een goede ontwikkeling op die leeftijd!

één jaar geleden

Reactie op Evi89

Ja, hier van de een op de andere dag wilde hij zijn fles niet meer ‘s avond ...
Hier begint hij wel direct met drinken als we zijn flesje geven maar na 3 slokken zegt hij neen. We blijven het wel aanbieden en vragen om te drinken maar als we aan 100cc geraken mogen we al blij zijn. Het interesseert hem precies niet zo heel veel meer. En dit is van de een op de andere dag.

één jaar geleden

Hier worden geen flessen melk meer gedronken, alleen een beker melk bij het ontbijt of bij de lunch. Als je kindje aangeeft geen fles meer te willen zou ik daar in meegaan. Ik ga er vanuit dat hij / zij overdag dan al genoeg binnen krijgt.

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Hier worden geen flessen melk meer gedronken, alleen een beker melk bij het ...
Hij drinkt door de dag heel wel regelmatig water. Toch 2 volle bekers en soep.

één jaar geleden

De avondfles wilt hij nu ook niet meer. Hij wil ook niet in een open beker drinken. Zo bizar want was altijd een kluim aan de melk.

één jaar geleden

Hier wordt ze zelfs boos als ik de avondfles aanbied 😂 tot 1 week geleden dronk ze nog 180cc

één jaar geleden

Hier is het er ook bijna af. Bieden het vaak nog aan, maar als we later zijn met eten slaan we over. Drinkt ze ook niet meer leeg en gaf maar 120ml. Dan niet. Hij slaapt er niet minder om 🤓 En eet verder prima (iets meer vocht zou best kunnen, maar nog geen drama). Op CB zaten ze vorige keer al te hameren dat hij teveel melk kreeg en nu wilt hij zelf niet meer. Prima

één jaar geleden

Hier ook ineens geen zin meer in, terwijl hij voorheen met gemak 180 ml opdronk. Ik bied het nog aan en als hij dit nog een week laat staan dan stoppen wij er ook mee. Ben soms alleen bang dat hij dan niet genoeg vocht op een dag naar binnen krijgt. Drinkt maar weinig tussendoor

één jaar geleden

Reactie op JDSL

Hier ook ineens geen zin meer in, terwijl hij voorheen met gemak 180 ml opd ...
Dat is ook mijn schrik. Na 2,5 week geen melk te willen komt het hier toch lichtjes terug. Deze ochtend plots 240 gedronken & nadien nog boterhammen gegeten. Precies een reuze honger. Nu vanavond 110ml melk gedronken.

één jaar geleden

Voor wat betreft vocht heb ik vanalles uitgeprobeerd, diksap en yoghurtdrink is hier een succes 👍

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Hier worden geen flessen melk meer gedronken, alleen een beker melk bij het ...
Moeten ze dan niet minimaal 300ml aan melk/zuivel per dag krijgen?? Hier werd ook minder melk gedronken (mijn zoontje eet heel goed en drinkt ook genoeg water), maar dit werd mij toen gezegd door het CB.. vind het alleen best veel.

één jaar geleden

Reactie op Mennos9

Moeten ze dan niet minimaal 300ml aan melk/zuivel per dag krijgen?? Hier we ...
Het gaat om 300ml zuivel totaal dus kwark telt bijvoorbeeld ook mee. Met 1 bekertje melk en 2 schaaltjes kwark op een dag halen we die 300ml wel (een kwark liefhebber hier 😉)