27 Reacties

één jaar geleden

Ik geef nog borstvoeding en mijn dochter drinkt zeker nog 1 of 2 keer (bij slechte dagen meer) snachts.

één jaar geleden

Nee volgens mij had ik die na ongeveer 6 maanden al afgebouwd. Is het een idee om die fles af te bouwen? Dus bijvoorbeeld elke keer iets minder in de fles te doen? En geef je die fles in het donker, zonder weinig prikkels etc?

één jaar geleden

Onze dochter krijgt nog vaak een klein flesje snachts. Meestal ca. 60 ml. Zonder flesje krijg ik haar amper weer in slaap.

één jaar geleden

Nee ze is vanaf 6 maanden uit zichzelf gaan doorslapen toen ze meer vaste voeding ging eten. Heb de fles niet afgebouwd, ze vroeg er zelf niet meer om 😅

één jaar geleden

Nee , ik keek naar wat ze overdag at. Ze wilde het wel lang nog hebben. Maar het was meer gewenning dan dat ze het echt 'nodig" had. Was wel even een strijd om af te bouwen. Eerst iets minder daarna gewoon water. Even laten huilen etc. Een lang avond ritueel deed hier wel veel. Dat ze begreep dat ze na de fles van 19.00 een lange slaap ging doen.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Nee , ik keek naar wat ze overdag at. Ze wilde het wel lang nog hebben. Maa ...
Dus ik zou eerst kijken wat er overdag gegeten word. En de fles van bijv. 19.00 een goeie fles geven 210? Of 180. Dan kun je altijd eerst nog zeggen ik doen om 22.00 nog een flesje. Maar inprecipe denk ik toch niet dat het echt nodig zijn op deze leeftijd nog het is meer gewenning..

één jaar geleden

Hier sinds een paar maanden geen nachtvoeding meer. Voorheen gaven we nog wel eens een klein flesje bij het wakker worden, maar ook bij ons leek dit uiteindelijk niet meer de 'oplossing' om verder te slapen. Wanneer ze nu wakker wordt zet ik andere dingen in, zoals even een slokje water, wiegen in de stoel of bij ons in bed. Het is helaas ook een fase waarin soms niets lijkt te werken en ze zomaar 2 a 3 u snachts wakker kan zijn.

één jaar geleden

Wij zijn 2 maanden geleden opeens weer aan de nachtvoeding. 2 nachten doorzetten en geen drinken überhaupt meer in slaapkamer was voor ons de oplossing. Succes 🍀

één jaar geleden

Soms wordt ze snachts wakker en ik krijg haar echt alleen in slaap met een flesje melk. Het is niet iedere nacht dus ik geef het maar gewoon. Dan kunnen we allemaal weer snel naar bed ;)

één jaar geleden

Ja hoor. 2 uur bv en dan 5.30 weer en dan vaak nog doorslapen tot 7.30 Als ik gewerkt heb dan soms 1u, 4u en 6u 🤷 Maar hij is dan niet klaar wakker. Slaapt zo weer door

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ja hoor. 2 uur bv en dan 5.30 weer en dan vaak nog doorslapen tot 7.30 Als ...
Dat is hier gelukkig ook. Maar denk dat dat scheelt met de slaaphormonen in borstvoeding 🥰

één jaar geleden

Wij zijn met 15 maanden gestopt met de nachtfles. Onze dochter ging maar niet doorslapen, vaak nog twee keer in de nacht dat ze alleen weer ging slapen door een flesje. Maar vanaf 14 maanden viel ze geregeld na de fles niet meer in slaap en het begon ons echt op te breken. We hebben geprobeerd de fles af te bouwen maar dat werkte niet. Dus uiteindelijk zijn we in 1 keer gestopt. Dat was de eerste nachten heel zwaar, was ze heel lang wakker met veel huilen. We gingen haar wel steeds troosten. Maar na 4 nachten was het over en sindsdien slaapt ze veel beter. Ze is regelmatig nog even wakker s nachts maar valt vaak zelf weer in slaap. Ik ben heel blij dat we dit gedaan hebben, iedereen slaapt nu beter.

één jaar geleden

Overigens is nachtvoeding helemaal niet vreemd. https://open.spotify.com/episode/3SmQu3TbkCU0QJ2uLF8e7Q?si=xXbrXjR9RoSHXUkt3WDMhg&utm_source=copy-link

één jaar geleden

Reactie op KJS

Wij zijn met 15 maanden gestopt met de nachtfles. Onze dochter ging maar n ...
Hier zit ik nu midden in.

één jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt voor t slapen gaan een fles en in de nacht ook nog:) ze slaapt er heerlijk op😊

één jaar geleden

Hier was ook heel vaak nog een nacht fles, toen zijn we gestopt met een fles voor t naar bed gaan te geven. Die zat in t slaap ritueel en toen merkte we dat ze echt veel nachten door ging slapen. Nu net wel weer een week slaap regressie achter de rug en werd ze gillend wakker enzo nu is dat weer over geloof ik, al weer 2 nachten door geslapen

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Dus ik zou eerst kijken wat er overdag gegeten word. En de fles van bijv. ...
ik hoorde vandaag 'op een gegeven moment is nachtfles een keuze van de ouders' 😑 sowieso die fles joh.. en die melk ook.. zoveel melk hier 😩

één jaar geleden

Ik denk dat wel of geen nachtvoeding net is met hoe je er zelf ook in staat. Nu zeg je idd dat je kindje wakker blijft na de fles. Stel je geeft geen fles geeft dat garantie dat wanneer ze wakker wordt ze wel gelijk verder slaapt? Trouwens helemaal geen aanval hoor is iets wat ik vaker voorbij zie komen. Stoppen met nachtvoeding hoeft natuurlijk niet perse de oplossing te zijn om hem/haar beter te doen slapen. Zal vooral doen wat goed voor jullie voelt. Als dat nu is geen nachtfles meer dan idd kijken naar manieren hoe ze dan wel weer in slaap komt als ze wakker wordt snachts? Misschien een flesje water in het bedje? Of dat aanbieden?

één jaar geleden

Reactie op ROF

Overigens is nachtvoeding helemaal niet vreemd. https://open.spotify.com/e ...
Super dankjewel! Wat betreft opvoeding wonen wij echt in een verkeerd deel van de wereld lijkt wel 😅. Wij zijn daarin zo niet westers.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Overigens is nachtvoeding helemaal niet vreemd. https://open.spotify.com/e ...
Nee zeker niet als je kind er zelf om vraagt wat mij betreft. Hier slaapt ze vrijwel altijd door, maar als ze wakker wordt en niet verder gaat slapen krijgt ze gewoon een fles van 210 en dan zie ik wel hoeveel ze ervan drinkt. 😅