25 Reacties

één jaar geleden

Stukjes vlees en groenten wil ze vaak ook niet

één jaar geleden

Misschien wat grovere stukken proberen, zodat het meer spelenderwijs gaat? Wij hebben de kleintjes techniek vanaf het begin gedaan en dat vond tie in het begin maar vreemd maar nu eet of nouja vreet tie letterlijk alles. En ook wel n beetje met de gedachten, komt wel (snap dat je daar nu niet veel aan hebt)

één jaar geleden

Zelf stukjes laten eten en laten ontdekken. Tip: eet warm savonds tegelijk met jullie. Wat jullie eten is wsl heel interessant ;)

één jaar geleden

Ik lees pap? Bedoel je dan echt pap pap. Een kindje van 15 maanden hoeft echt geen gemalen groente pap meer! Laat haar lekker met de pot mee eten 😀! Laat haar wel eerst wennen aan de grote stukken uiteraard! Rustig opbouwen

één jaar geleden

Stukjes, gepureerd, half gepureerd, warm, koud.... niets wil ze

één jaar geleden

Ze ziet een bord en wordt hysterisch. Stukjes fruit of fruitpap lust ze wel

één jaar geleden

Jeetje wat lastig! Misschien dat het lukt als je groente en fruit bij elkaar op 1 bordje met elkaar combineert? Dus bijvoorbeeld sperziebonen en appelschijfjes of mandarijntjes. Beetje een gekke combi maar wie weet werkt t dacht ik😜

één jaar geleden

Eet ze met jullie mee? Zien eten, doet eten! Maak er een gezellig moment van met z’n allen.

één jaar geleden

Is ze soms te moe? Helpt het om haar nog een kort ochtend dutje aan te bieden? Hier merk ik dat het moeilijker gaat als hij erg moe is. Bij ons helpt het ook om samen (ongeveer hetzelfde) te eten.

één jaar geleden

Ja weigert ook... deze week weigerde ze telkens bij een stagaire in de opvang terwijl ze bij de vaste mensen wel eet.. echt vreemd.

één jaar geleden

Als ze uiteindelijk es proeft, dab heeft ze mss 2 boontjes of 5 pasta stukjes binnen.. dus nooit genoeg :s

één jaar geleden

Misschien een samen met haar het eten maken. Zelf haar bordje laten vastnemen, zonder iets in. Samen met haar haar bordje vullen en aan tafel gaan zitten... zo is ze van in het begin mee erbij gehaald en wordt ze misschien wel nieuwsgierig om te eten omdat ze alles mee heeft gevolgd...

één jaar geleden

Misschien eens vragen of ze het op de opvang kunnen filmen zodat jullie kunnen zien wat daar werkt?

één jaar geleden

Eet ze over de rest van de dag goed? Hoe is haar groei? Wij bieden het in stukjes aan. Soms neemt ze een paar happen, soms ook helemaal niks. Ze krijgt altijd een schaaltje volle yoghurt na. En voordat ze op bed gaat nog een fles.

één jaar geleden

hier wordt er vanalles uitgespuugd maar een groentensoep gaat er wel heel goed in, nou prima doen we dat... om makkelijk te beginnen minibeetje curry kruidenpasta opbakken, bijv pompoen erbij, kokosmelk en water, koken en dan pureren..

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik lees pap? Bedoel je dan echt pap pap. Een kindje van 15 maanden hoeft ec ...
ik snap nooit wat groente pap is haha maar als t n doodgekookte waterige gepureerde bloemkool is zou ik ook mn hoofd wegdraaien 🙈

één jaar geleden

Misschien is ze te moe? Heeft ze nog geen trek? Je kan misschien drie verschillende dingen aanbieden (stukje aardappel, groente, fruit) en haar zelf laten bepalen wat ze eet. Eet je zelf ook mee?

één jaar geleden

We eten altijd mee idd.. vaak ligt er vanalles op haar bordje in verschillende vakjes

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik snap nooit wat groente pap is haha maar als t n doodgekookte waterige ge ...
Haha dat beeld heb ik wel bij groentepap 😂🤭! Wat ze krijgen als echte eerste hapjes

één jaar geleden

Ik zou zeggen blijven aanbieden. Hier werkt het soms als ze eten weigert dat gewoon even te laten. Dan eten wij verder en proberen haar dan aan het lachen te krijgen zodat ze in een vrolijke bui is (helpt 9 van de 10x) en op een gegeven moment gaat ze het wel eten. Zien eten, doet eten lijkt wel. Of anders van die fruitzakjes waar ook groente in zit? AH heeft die hier en Olvarit heeft ze ook. Doen wij wel eens als we ergens eten en we willen dat ze dan ook nog iets aan vitamines binnenkrijgt.