55 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is net 1 geworden (2 maanden te vroeg geboren) en wij hebben gewoon alcohol geschonken. We hebben zelfs met alcohol (en alcohol vrij) getoost. Maar misschien wel een verschil dat mijn familie amper tot niet drinkt, dus niemand die dronken of zelfs aangeschoten wordt.
2 jaar geleden
Wij schenken wel gewoon bier en wijn, het is de 1e verjaardag van m’n zoontje maar neem aan dat volwassen mensen zelf wel hun grens weten met drinken en dat ze gewoon voor de gezelligheid een drankje kunnen pakken. Dus ja, maar met mate 😊
2 jaar geleden
Bij ons word op volwassen verjaardagen overdag ook geen alcohol geschonken, ...
Oké dan ben ik een vreselijk moederloeder, waarom geen alcohol waar kinderen bij zijn? 🫣. Vind het erg ver gezocht maar ik respecteer iedereen z’n mening. Maar wat kan het kwaad denk ik dan?
2 jaar geleden
Reactie op moni-
Dan draait het niet om de kinderen lijkt mij of laat je je kids thuis vaak� ...
Naja ik zie echt het probleem niet maar goed 🫣! Leven in 2022
2 jaar geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Oké dan ben ik een vreselijk moederloeder, waarom geen alcohol waar kindere ...
🤣 heb nergens gezegt dat je een loedermoeder bent hoor! Iedereen natuurlijk z'n eigen ding, maar bij ons word het niet gedaan. Zal wel even erbij vermelden dat 't grootste deel van onze familie moslim is.
Dus er word sowieso vrij weinig alcohol geschonken bij ons hahah, en buiten dat om vind ik het totaal niet nodig.
2 jaar geleden
🤣 heb nergens gezegt dat je een loedermoeder bent hoor! Iedereen natuurlij ...
Het is misschien wat je gewend ben en uit wat voor cultuur je komt inderdaad.
Hier is het na de koffie/thee ronde gewoon een gezellig wijntje / biertje. Het is net wat je gewend bent denk ik.
2 jaar geleden
Wij doen geen alcohol. Ik vind dat ook superraar eruit zien op een kinderfe ...
Wij doen het ook niet, onze verjaardag oké maar nee de kids nee, dan kunnen ze eventueel na de verjaardag naar de kroeg 🤣🙊
2 jaar geleden
Reactie op pandabeertjex
Wij doen het ook niet, onze verjaardag oké maar nee de kids nee, dan kunnen ...
Hahhaha preciess! Een wijntje of biertje zou niet nodig moeten zijn voor de gezelligheid.
2 jaar geleden
Hahhaha preciess! Een wijntje of biertje zou niet nodig moeten zijn voor de ...
Nee zo sta ik er ook in hahaha 😜
2 jaar geleden
Hahhaha preciess! Een wijntje of biertje zou niet nodig moeten zijn voor de ...
nee maar dat is het eigenlijk nooit natuurlijk
ik zou willen dat alcohol wat minder doorsnee werd in mensen hun mentaliteit
ik vind een glas wijn echt heerlijk en heb gelukkig een behoorlijke natuurlijke rem, zeker na baby maar blijf het ook echt lastig vinden om er goed mee om te gaan.. koppel het zelf aan gezellig, feestje, ontspannen, beloning etc
kan mij goed voorstellen dat je gewoon
thee+taart op de uitnodiging zegt hoor!
2 jaar geleden
Waarom niet? Mijn zoontje vindt zijn verjaardag heus niet minder leuk als er een wijntje gedronken wordt. Iedereen in mijn omgeving kent zijn grenzen. Ik zou het zelf echt mega betuttelend vinden als ik ergens naartoe ga en alleen ranja mag. Kans is groot dat ik niet drink als ik ergens ben, maar als het niet zou mogen zou ik het bij voorbaat al ongezellig vinden.
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
nee maar dat is het eigenlijk nooit natuurlijk
ik zou willen dat alcohol wa ...
Je hebt ook gelijk hoor. En ik hou ook wel van een drankje op z'n tijd, maar op een kinderverjaardag vind ik dat bij ons niet perse nodig, ook omdat bij ons het grootste gedeelte van t bezoek ook moslim is. Het zit er bij ons dus niet zo in.
Als anderen het wel doen is dat natuurlijk ook helemaal prima, iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen!
2 jaar geleden
Reactie op DS1610
Waarom niet? Mijn zoontje vindt zijn verjaardag heus niet minder leuk als e ...
Vind jij de verjaardag minder gezellig als er geen alcohol is dan?
En hoezo betuttelend hahaha, bij ons is er geen alcohol, maar ik zal echt niet op de kaart zetten "en jullie mogen niet drinken" 🤣. Als het er niet is heeft dat toch niks te maken met dat je niet mag drinken?
2 jaar geleden
Je hebt ook gelijk hoor. En ik hou ook wel van een drankje op z'n tijd, maa ...
ja nou daar zeg je wat, dan wordt alcohol juist als abnormaal gezien..
affijn het ligt er ook helemaal aan hoé je de verjaardag viert he.. als er veel ouders met kinderen overdag komen wordt t natuurlijk geen cocktailparty maar als je t klein met je vrienden viert in t park is een fles bubbels misschien juist weer leuk
2 jaar geleden
Reactie op moni-
Gelukkig is dat niet jouw probleem inderdaad haha 😉 leef en laat leven in ...
Hoezo niet voor mij? 😂 ze vraagt toch hoe andere erin staan … en dit is m’n mening dus past in de topic 👍🏻
2 jaar geleden
Vind jij de verjaardag minder gezellig als er geen alcohol is dan?
En hoez ...
Ik vind het minder gezellig als iemand voor mij bepaald dat iets niet mag. Dat vind ik gewoon heel voorwaardelijk en bepalend en dus ongezellig. Zelfde als er bijv. Niets ongezonds gegeten zou mogen worden.
2 jaar geleden
Reactie op DS1610
Ik vind het minder gezellig als iemand voor mij bepaald dat iets niet mag. ...
Dus als iemand een verjaardag viert en diegene heeft geen alcohol in huis gehaald is het meteen ongezellig?