55 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Dit bedoelde ik met reacties die je dan gaat krijgen🙈 ligt best gevoelig d ...
Ja dat blijkt hahhaah, nooit geweten 🤣. Toen ik zwanger was en mijn verjaardag vierde voor vrienden, allemaal geen kinderen, heb ik ook geen drank gehaald. Had er totaal niet bij stilgestaan hahahaah, maar niemand die het erg vond, en het was hartstikke gezellig.

2 jaar geleden

Ja dat blijkt hahhaah, nooit geweten 🤣. Toen ik zwanger was en mijn verjaa ...
Je bent niet de enige hoor! Ik herken wat je zegt 🙂

2 jaar geleden

Voor mij hoeft het ook niet, alcohol op een kinderfeestje. Zou er niet eens aan denken 😅 zie de meerwaarde er niet van in persoonlijk.

2 jaar geleden

Reactie op EvaBritt

Je bent niet de enige hoor! Ik herken wat je zegt 🙂
Hahahaha nou gelukkig ben ik niet helemaal raar in dit verhaal 😜

2 jaar geleden

Dus als iemand een verjaardag viert en diegene heeft geen alcohol in huis g ...
Er worden meningen gevraagd omtrent het onderwerp. Dit is de mijne. Het is oké om er anders over te denken.

2 jaar geleden

Reactie op DS1610

Ik vind het minder gezellig als iemand voor mij bepaald dat iets niet mag. ...
Haha 2025; mag er ongezonde dingen neergezet neer gezet worden op een kinderverjaardag? 🫠🫠

2 jaar geleden

Wij zetten hier geen alcohol klaar. Niemand zal daar ook naar vragen. Heel bewust dus en het is nog nooit een probleem geweest. Maak er een gezellige verjaardag van!

2 jaar geleden

Wij schenken gewoon alcohol, we hebben een eindtijd en mensen kunnen dus ook niet lader zat worden. Dat is ook niet de insteek en ik verwacht dat familie en vrienden dat begrijpen, maar dat is geen reden om geen alcohol te schenken.

2 jaar geleden

Ja dat blijkt hahhaah, nooit geweten 🤣. Toen ik zwanger was en mijn verjaa ...
Huh? Dit heb ik echt nog nooit gezien haha wat grappig. Zou niet in mij opkomen.

2 jaar geleden

Reactie op Nb-

Huh? Dit heb ik echt nog nooit gezien haha wat grappig. Zou niet in mij opk ...
Het was ook geen groot feest natuurlijk, gewoon even een aantal vriendinnen die langskwamen. Normaal had ik dan wel wat drank in huis gehaald, maar goed, 🤣 zwanger dacht ik daar echt niet aan

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Haha 2025; mag er ongezonde dingen neergezet neer gezet worden op een kinde ...
Moet een ieder voor zichzelf weten toch? Ik veroordeel andere mensen niet omdat ze anders denken of iets anders aanpakken.. zou de wereld een stukje mooier maken als iedereen zo dacht ❤️

2 jaar geleden

Wij hebben eigenlijk altijd wel een biertje en wijntje in de koelkast. Ik moet dan eerst dat uit huis werken als we gaan beslissen een alcohol te drinken. Nu zullen we wel alcoholisten zijn 😅 Wij proosten gewoon op het leven en dat onze zoon 1 jaar mag worden! Mijn familie en vrienden snappen de context van een kinderverjaardag en zullen zich niet klem zuipen. Dus bij ons geen probleem.

2 jaar geleden

Ligt aan het soort feestje denk ik. Wij zijn zowat de eerste van de groep vrienden en familie met een kindje. Dus ons kinderfeestje zijn 15/20 volwassenen en een 1jarige. We vinden het normaal om een flesje cava te kraken met een verjaardag onder volwassenen. Ik drink regelmatig wel een glaasje als men dochter erbij is. Zorg er natuurlijk steeds voor dat ik nuchter blijf. Dus waarom op haar verjaardag dan niet?🤷🏻‍♀️. Ik denk dat de context wel helemaal anders is als je met een huis vol kinderen zit. En dan nog. 1 glaasje..

2 jaar geleden

Hier wordt ook gewoon alcohol geschonken voor diegene die wil. In mijn familie zal niemand aangeschoten/dronken worden. Dus ik zie het probleem dan niet. Verder vind ik wel dat als je je er echt niet prettig bij voelt ik het ook niet zou schenken. Het is je eigen huis en kind, dus daar beslis je zelf over. Ik ga er van uit dat de gasten die komen daar begrip voor hebben. En zo niet, jammer dan. Dus kortom doe gewoon waar je je prettig bij voelt!

2 jaar geleden

Ts: wat is precies je vraag? Lijkt me logisch dat je niet ladderzat wordt tijdens een kinderfeestje, maar 1 glaasje van iets toch geen probleem? Als je het niet fijn vindt op get feest van jouw kind schenk je toch gewoon geen alcohol? Wij vieren dat overdag, dus sowieso niet echt alcohol-tijd, maar als iemand een biertje wil lijkt me dat geen probleem. Verder de verantwoordelijkheid van de andere ouders lijkt me? Of gaat het om de voorbeeldfunctie ofzo?