5 Reacties

2 jaar geleden

Wil je haar persee op het KDV houden? Anders zou je ook kunnen overwegen om helemaal over te gaan naar de gastouder als daar plek is? 😊

2 jaar geleden

Of ze nu bij een gastouder die dag is of oma. Ook aan het gastouder went ze dus dan is dat het zelfde als bij oma. Ik zou het gewoon proberen. Iets anders kan altijd

2 jaar geleden

Als ze jong zijn kunnen ze zich nog makkelijk aanpassen! Maar, persoonlijk zou ik toch kijken voor 2 dagen één, vooral als ze later vriendjes vriendinnetjes krijgen en voor jezelf misschien overzichtelijker?

2 jaar geleden

Hallo Didi, Vanuit mijn achtergrond als psycholoog zou ik aanraden om niet te veel verschillende gezichten/verzorgers voor je kleintje te hebben. Als ze heel jong zijn, zijn ze wellicht nog ‘flexibel’ maar zodra je kindje eenkennig wordt (als het goed is) wil je dat ze zich wel aan vaste verzorgers, liefst natuurlijk mama en papa, kan hechten die voorspelbaar reageren. Een baby’s belangrijkste ontwikkelingstaak is om een veilige hechtingsrelatie op te bouwen, en heeft hiervoor veiligheid en verbondenheid met vaste gezichten nodig. Uiteraard zeg ik niet dat je met meerdere verzorgers geen veilige hechting kan ontwikkelen, maar als je beseft hoe enorm levensbepalend hechting is.. ik zie in mijn werk helaas dagelijks wat voor gevolgen het heeft als hechting niet goed verlopen is. Ingewikkelde situatie voor jullie, heel mooi dat je zoveel familie om je heen hebt om de zorg te delen!

2 jaar geleden

Ik zou zoals al eerder gezegd is, dan kijken of ze 2 dagen naar de gastouder kan.