Ons zoontje van net 6 maanden slaapt sinds 2 weken denk ik, maar max 1 uur per keer of 45min. Na het spelen en fruitje is meneertje al snel weer moe. Denk zeker na 1 uurtje wakker, soms wel eens 1,5 uur, begint hij al moe te worden. Uiteraard leg ik m dan weer in bed. Maar na een kort slaapje is hij weer wakker.
Voorheen kon hij overdag wel een langer slaapje maken. Herkent iemand dit?
Ik zit zo, doordat hij snel moe is en kort slaapt, zo op 4 dutjes overdag.
Ik heb bij slaaptipsvoorbabys gelezen dat je een baby van deze leeftijd niet meteen op bed hoeft te leggen zodra hij moe wordt. Dan is de kans op hazenslaapjes indd groter. Wij gaan ook niet meteen naar bed als we moe worden. Het is natuurlijk iets anders als hij echt vervelend wordt van moeheid! Maar anders adviseren om toch ech te proberen de wakkertijd van 2/2,5u aan te houden. Hoop dat je hier iets aan hebt 🤗
Dankje! Ja, als ik hem laat spelen gaat hij wel echt zeuren/jammeren. Dat v ...
Ja snap ik, is ook lastig! Misschien wat knuffelen oid? Weet niet of je het prettig vindt, maar mijn dochtertje wordt helemaal zen van baby tv 😂 dus als ze echt niet te kalmeren is zet ik haar daar voor hahaha. Of wat liedjes zingen oid. Als hij uiteindelijk langer slaapt zal hij het langer wakker zijn ook weer beter volhouden
Ja snap ik, is ook lastig! Misschien wat knuffelen oid? Weet niet of je het ...
Jaa, dat zou ik kunnen doen inderdaad. En dat zal dan een periode zijn zeker? Dat ze straks gewoon zonder problemen langer wakker zijn en langer slapen?
Hier was dat ook. Ben gaan experimenteren met wakkertijden. Binnen een week kon die ineens 2 tot 3 uur wakker zijn en sindsdien slaapt hij ook drie goede lange slaapjes. Terwijl voorheen altijd max 30 min al 6.5 maanden
Zelfde hier. Snachts gaat helemaal top. Maar overdag na 3 kwartier klaarwakker. Op kdv nog wel ietsje langer slapen maar scheelt niet veel. Zal wel weer overgaan.
ja was hier ook rond die leeftijd steeds korte minislaapjes
nu tikt hij de 7 maanden aan (vandaag) en is het weer één groot slaapfeest...
💁♀️het zal wel haha
Oh wat super goed! Hoe heb je geëxperimenteerd? 😁 Steeds langer wakker hou ...
Ja, toch af en toe na het eerste gaapje wat langer wakker houden. Of ik ging wat langer naar buiten oid en eigenlijk redelijk waren die wakker tijden ineens bijna 2 keer zo lang.
Is hij vrolijk als hij wakker word? Dan is een uurtje genoeg! Die van mij deed dutjes van 35 min en was helemaal opgeknapt, nu zijn t dutjes van 1,5 uur. Verschilt echt per kindje maar als hij vrolijk is en uitgerust dsn is t toch oke?