16 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter doet dit ook nog niet. Ze is van 15 september. Heel tevreden meisje maar beetje lui. Ze is het op haar buik ook na 30 seconden al zat en gaat huilen of legt haar hoofd neer. Maak me er niet zoveel zorgen om🤣 de interesse is er gwn niet

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft sowieso 0 interesse in op haar buik liggen. Ze maakt geen aanstalten om te rollen. En als we haar op haar buik leggen, legt ze haar hoofd neer en gaat ze huilen. Ze wilt liever zitten (of staan 🙃)

2 jaar geleden

Hier ook niet. Ze kon lange tijd van buik naar rug rollen maar is daar opeens weer mee gestopt. Ze rolt wel druk nu van zij naar zij, maar doorrollen naar haar buik niet. Ze vindt tummy time ook niet leuk maar we oefenen wel veel. Ze is ook erg klein voor haar leeftijd, misschien dat dat er wat mee te maken heeft. Ik maak me nog niet druk, het komt wel

2 jaar geleden

Reactie op Applepie07

Mijn dochter heeft sowieso 0 interesse in op haar buik liggen. Ze maakt gee ...
Dus precies dit! Maar niet alle baby's rollen dus laat je niet gek maken!

2 jaar geleden

Onze zoon is van 3 september en doet het sinds een paar dagen, van buik naar rug kon hij wel maar van rug naar buik niet. Het kan zo maar ineens omslaan hoor, dat was hier ook. Van niet rollen naar de hele kamer door rollen 🙈

2 jaar geleden

Onze zoon deed het nog niet, totdat we naar de osteopaat gingen voor iets anders. Een uur later begon hij met rollen en doet het nu heel vaak. Lijkt alsof er iets in de weg zat.

2 jaar geleden

Onze dochter is van 28 augustus en rolt ook totaal niet. Maar ze vind het wel rete interessant om te zitten. Al bijna zelfstandig. Ik denk dag ze het hele rollen overslaat 😅.

2 jaar geleden

Mijn zoon is van 14 september en rolt al vanaf 1 januari van buik naar rug, maar doet dit ook vrij weinig. Hij kan rustig een half uur a 45 minuten op z’n buik liggen, maar van rug naar buik rollen doet hij niet. Wel met hulp en is ook wel aan het oefenen. Wij zeggen ook dat hij een beetje lui en makkelijk is. Als hij op z’n buik ligt gaat hij wel proberen te zitten of te kruipen. Met hulp kan die al wel goed zitten. Het komt vanzelf denk ik.

2 jaar geleden

Ieder kindje heeft zijn/ haar eigen tempo. Mocht je toch graag geruststelling of tips/oefeningen willen kan je altijd naar de kids fysio. Daaf is van 27 augustus en is overal laat mee omdat hij in het begin last heeft gehad van stille ondervoeding waardoor de wil er wel was om te ontwikkelen maar de energie niet. Hierdoor was het vaak piepen op zijn buik, nu met de hulp van de fysio haalt hij veel in en vindt hij de ontdekking leuk en is hij een stuk vrolijker. Maar als je kindje verder niet gefrustreerd is en jij vindt het prima dan zou ik lekker afwachten. Ze worden zo snel groot haha

2 jaar geleden

11 maand en rolt niet wel wandelen haha

2 jaar geleden

Ons zoontje loopt bij een baby fysio. Die zegt dat het pas normaal is als een kind gaat oefenen met rollen vanaf een maand of 7. Echt geen zorgen maken dus

2 jaar geleden

Ons zoontje van 7,5 maand (gecorrigeerd 6,5) kan het sinds vorige week en is niet meer te stoppen nu 😂 rolt naar alle kanten en heel de woonkamer door als we 2 seconden niet kijken. Ervoor vond hij buiklig helemaal niks en toonde ook geen interesse op te rollen. En nu doet hij niks anders dus het kan opeens heel snel gaan!

2 jaar geleden

Onze dochter rolt wel alle kanten op met 5,5 maand. Maar onze zoon (nu 3 jaar) rolde een stuk later met ongeveer 8,5/9 maand. Is ook nooit echt een buikligger of kruiper geweest. Maar hij zat al wel heel vroeg zelfstandig terwijl onze dochter dat nu nog niet echt doet/kan. Dus geen zorgen maken, het is echt per kind verschillend. Komt vanzelf :)

2 jaar geleden

Onze dochter is van 30 september en doet het ook nog niet. Ze vindt het volgens mij allemaal wel prima zo. Ik maakte me ook "zorgen" omdat onze andere dochter het al met 4 maanden kon, maar heb besloten het los te laten. Het komt vanzelf goed! 😁😁

2 jaar geleden

Hier ook nog niet bewust rollen. Cb zei dat hij t prima doet en dat ze officieel vanaf 9 maanden "moeten" kunnen rollen. Elk kind is anders ofcourse

2 jaar geleden

Mijn dochtertje rolt ook nog niet, ze is ook 7 maanden. Ieder zijn tempo. Mijn zoontje rolde met 4 maanden al. Ik maak me niet druk.