18 Reacties

2 jaar geleden

Hi, ik lees mee. Mijn dochter is 7,5 maand en na ongeveer 3 hapjes doet ze haar lippen stijf op elkaar en wilt ze echt niet meer. Ik probeer het meerdere keren per dag maar iedere keer stopt ze na een paar hapjes.. Ook zowel gepureerd als stukjes geprobeerd en op meerdere momenten op de dag. Ook schuiven we haar stoel aan de eettafel, wat ze reuze gezellig vindt, maar daardoor niet gaat eten. Hoop dat ze gauw gaan eten!

2 jaar geleden

Tenzij ik er (suikervrije) appelmoes op doe, moet mijn zoontje van 7,5 maand ook geen groente. Ik volg dus ook 😂

2 jaar geleden

Hier is ons schema 7 uur 210 fles 10 uur 100 gram fruit (potje of vers in stukjes) 11.30 1 boterham met boter en iets van smeerkaas probeer nog vaak een fles van 90 erna te geven maar die wilt die niet en hij is moe dus wilt dan slapen. 14 uur een koekje (rijstwafel of een nijntje koekje) 15 uur 100 gram yoghurt 17 uur 100 gram groente (potje) 18.30 210 fles met granen Dus ik laat er idd wel een tijdje tussen zitten.. Wij zijn 30 april 7 maanden geworden. Wij hebben ook al een mond vol tanden (8 stuks en die al best groot zijn dus hij wilt graag eten) Vergeet niet ieder kind is anders! Komt vanzelf wel! Wij aten 3 weken geleden helemaal geen groente.. wou die echt niet.. en nu.. eet die alle groente.. als wij soep eten.. eet die ook nog mee..

2 jaar geleden

Wat een goede eter! Super! Mss helpt het hier ook als ik tussendoor wat aanbiedt ipv bij haar maaltijd half fles half pap.. want meer dan 100g pap lukt echt niet. Groenten 1-2 kokhalsende lepels

2 jaar geleden

Jaa probeer het gewoon! En ik ben heel nuchter hoor.. toen hij geen groente wou eten.. ook goed . Komt vanzelf! Je kan natuurlijk ook proberen om het vers te maken.. of de rapley methode proberen.. of miss eens een keer een hapje van jouw proberen.. goed klein maken.. Als ik bloemkoolsoep eet.. word meneer helemaal gek.. hij is er dol op! Krijgt die toch groente toen in begin.. maar het was dus soep! En broccoli soep vond die ook kei lekker! Wij eten ook echt niet meer als 100 gram hoor! Ik bied 100 gram aan.. maar blijven altijd wel een paar hapjes liggen hoor

2 jaar geleden

Hier verschilt het van dag tot dag. De borst is nog z’n liefste middel om te eten of drinken. Wel doen we de rapleymethode en ontdekt hij langzaam van alles. Hij vind het leuk, als wij ook maar mee eten. Maar veel gaat er nog niet in. Eet wel een hele boterham op en af en toe veel fruit. Hij gaat vanzelf meer eten en het is geen moeten. Tot 1 jaar is melk sowieso de hoofd- en belangrijkste voeding.

2 jaar geleden

No stress, komt goed! Mijn juffertje wou eerst enkel fruitpap en geen groenten , ik zat er wat met in maar dokter zei gewoon geven waar ze zin in heeft en om de paar dagen eens zien of ze geen groenten wil, en nu opeens na 3 weken eet ze groenten alsofhet niets is, dus niet mee inzitten komt vanzelf!!

2 jaar geleden

Reactie op Amandy

Hi, ik lees mee. Mijn dochter is 7,5 maand en na ongeveer 3 hapjes doet ze ...
Hier ook! Bij 10 hapjes springen we al een gat in de lucht. We hebben het gevoel dat onze man alles zelf wil doen, dus net begonnen met stukjes. Vindt hij wel interessant, maar momenteel krijgt hij nog niet veel binnen. Meestal kraakt het af voor zijn vuist en uit zijn vuist eten kan hij nog niet.. hopelijk lukt het ons zo!

2 jaar geleden

Komt vanzelf wel hoor. Dan ineens van de een op andere dag eten ze het goed

2 jaar geleden

Dank je vr alle reacties! Ik ben heel benieuwd nr verder verloop! Ze neemt graag zelf eten in haar hand maar zo krijgt ze natuurlijk niet veel binnen. Ze zal wel niet heel haar leven enkel fruitpap eten zkr 😃

2 jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Hier is ons schema 7 uur 210 fles 10 uur 100 gram fruit (potje of vers in s ...
Wat voor yoghurt geeft je als ik mag vragen?

2 jaar geleden

Mijn dochter bijna 8 maand heeft het volgende schema: 7.00u fles 200ml 10u 100 a 150gr fruit + water 11.30u: fles 230ml 15.00u: fles 130ml 15.30u: tussendoortje 17.00u: avondeten 150 a 200gr 18.00u: fles 230ml Ze is het zelf langzaam gaan ophogen nadat ze 6 maanden oud is en ben toen flessen gaan minderen. Ze zat op 4x 235ml.

2 jaar geleden

Lijkt ineens zoveel qua aantal maaltijden, mn dochter drinkt 4x 180ml per dag mr soms minder als ze veel fruitpap heeft gegeten.. ze drinkt al zo weinig,ben bang dat ze dan nog minder zal drinken

2 jaar geleden

7.00 fles 210 10.00 fruit(hap) 12.00 1 boterham met water OF fles 210 15.00 fles 210 17.00 groentenhap 18.30 fles 210

2 jaar geleden

Ik laat er wel tijd tussen, ik geef om 7 uur fles soms later, rond 9.30 fruithapje. Dan om 12 uur een boterham (meestal met boter). Rond 14 uur fles en om 16.30 soms iets later de groentenhap. En rond 19.30 de laatste fles. Tussendoor beetje water.

2 jaar geleden

7u pap (180+6 en 6 el lichtvolkoren) 9u fruit 12u fles 180+6 en boterham 14u tussendoortje 16u groente met aardappel/rijst 18u fles 180+6 Tussendoor water (soms met diksap)

2 jaar geleden

Reactie op mommyx1509

Wat voor yoghurt geeft je als ik mag vragen?
Ons is geadviseerd om magere yoghurt te geven

2 jaar geleden

Wij geven hier fruit of groente altijd na het flesje. Misschien kun je de groente combineren met het fruit? Of smeren op een boterham? Hier ook niet een hele makkelijke eten maar we gaan de goeie kant op. Mama deli is hij fan van wellicht goed om te proberen, alleen dan wel de variant. An 4+