51 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Sophie1989

Weet iemand hoe dit zit? Mijn werk betaald 4/9 weken door tot 100%. Ik ben ...
Zeker ik gebruik hem ook voor vakantie! Het is om meer tijd met je kind door te brengen.

2 jaar geleden

Reactie op Sophie1989

Weet iemand hoe dit zit? Mijn werk betaald 4/9 weken door tot 100%. Ik ben ...
De invulling van je verlof hoef je niet te verantwoorden aan je werkgever.

2 jaar geleden

Even een update van mijn situatie: de werkgever (hr afdeling) van mijn man gaat dus echt niet akkoord, zo kinderachtig! Ze blijven erbij dat hij het 2 maanden voor aanvang aan had moeten vragen bij hen. Zo'n onzin! Er is totaal geen reden waarom dit zou moeten. Het indienen bij het uwv is hoe dan ook achteraf, dus of hij het nu doorgeeft óf 2 maanden geleden. Het werk wat de hr-afdeling ermee heeft verandert niet. En dat terwijl het qua planning dus gewoon kan. Ze zijn het zelfs juridisch nu aan het uitzoeken om hun gelijk te krijgen. Zul je zien dat ze dat nog gaat lukken. En dat terwijl uwv zegt dat het niet noodzakelijk is Fijn zeg zo'n werkgever wat je verlof gunt. Alsof ze het zelf moet betalen pff

2 jaar geleden

Mijn werkgever is heel coulant en stop de 6 weken ouderschapsverlof die ik mag opnemen bij mijn vakantie uren voor 100%. Omdat het komende weken heel druk is bij ons geeft hij mij de ruimte om ze later dit jaar op te nemen. Zoals hij zelf zegt; ik krijg ze toch betaald dus of je dat ‘nu’ opneemt of ‘straks’.

2 jaar geleden

Onze situatie wordt steeds 'grappiger'... Op het werk van mn man hebben ze contact gezocht met de vakbond om te informeren hoe het zit. Zij gaven daar aan dat die 2 maanden geen verplichting is, maar een indicatie zodat er nog het eea geregeld kan worden qua planning. Dus... wij hadden gelijk. Maar goed, ze gaan niet akkoord met de komende weken 1 dag in de week ivm de planning. Ok prima. Wat wel grappig is.... mijn man gaat daarom zijn atv dagen inzetten op precies diezelfde dagen.. en je raadt t nooit... dat was akkoord. Pfffff ze zullen ook gewoon echt niet toegeven. Zo triest!

2 jaar geleden

Even een update, ik mocht van HR ouderschapsverlof wel veel later aanvragen maar nu is mijn baas het niet mee eens, heb dadelijk een gesprek en ik ga er van uit dat ik ontslag krijg😅

2 jaar geleden

Reactie op klaudjeX

Even een update, ik mocht van HR ouderschapsverlof wel veel later aanvragen ...
Ontslag omdat je ouderschap verlof wilt 😱😱

2 jaar geleden

Ontslag omdat je ouderschap verlof wilt 😱😱
Ik ben werkgever en ik kan je vertellen dat je echt niet ontslagen kunt worden. Ze kunnen je een VSO aanbieden, maar zomaar iemand ontslaan mag wettelijk gezien niet. En volgens mij kan je werkgever je verlof ook niet weigeren, maar dat moet je echt even goed uitzoeken.

2 jaar geleden

Reactie op jjosephine

Ik ben werkgever en ik kan je vertellen dat je echt niet ontslagen kunt wor ...
Ik heb het idd uitgezocht maar ik krijg nu al 1 maand geen antwoord en mijn zoontje wordt zaterdag 1..

2 jaar geleden

Ondanks drukte en geen vakantie meer kunnen krijgen in augustus/september gaf leidinggevende wel aan dat ze mijn verlof niet konden weigeren. Dus dat ik hoe dan ook mijn verlof kan opnemen. Uiteindelijk heb ik dan ook 6 weken verlof gekregen. Dus daar ben ik leidinggevende heel dankbaar voor aangezien ik dus in het ziekenhuis werk en de beddendruk erg hoog is momenteel.

2 jaar geleden

Reactie op jjosephine

Ik ben werkgever en ik kan je vertellen dat je echt niet ontslagen kunt wor ...
Update; ik ben niet ontslagen en heb 2 weken vakantie 🥳