17 Reacties
2 jaar geleden
Haha, denk dat je al veel doet :) Voor baby's is eentonigheid volgens mij heerlijk, lekker vertrouwd. Maar voor onszelf soms een beetje saai. Misschien wat vaker koffie gaan drinken ergens met vrienden/vriendinnen die ook thuis zitten met de baby? Verder kun je natuurlijk al naar de kinderboerderij of een babyconcert, maar ja, da's ook niet elke dag...
2 jaar geleden
Boekje lezen samen? Dat is hier ook een favoriet. Bij andere mensen op bezoek ook, want even een andere omgeving en andere gezichten. En we hebben de play kits van lovevery, die speeltjes vindt onze dochter erg interessant. Het is alleen wel best duur voor wat je krijgt. Verder zijn wij ook veel tijd kwijt met fruit, brood en warm eten geven. Dat duurt hier eindeloos, ze eet zo langzaam
2 jaar geleden
Reactie op wave
Haha, denk dat je al veel doet :) Voor baby's is eentonigheid volgens mij h ...
Ja ik heb vaak het idee dat het saai voor hem is maar dat is volgens mij niet zo haha.
Ik ben maar 1 dag thuis met hem door de week, de andere dagen is hij op KDV/opa en oma dus die afwisseling krijgt hij al. Heb maar 1 andere vriendin met een kindje en die heeft op een andere dag haar mama-dag haha, de rest werkt allemaal 😅
Kinderboerderij is wel een goed idee! Nu hij over is naar de buggy kan hij ook echt goed kijken.
2 jaar geleden
Reactie op Linnnepin
Een waterspeelmat is nog leuk, spelen met licht/schaduw, nieuwe materialen/ ...
Thanks! Misschien even wat nieuwe speelgoed of frutsels tevoorschijn halen inderdaad.
2 jaar geleden
Reactie op KJS
Boekje lezen samen? Dat is hier ook een favoriet. Bij andere mensen op bezo ...
Boekje lezen doe ik eigenlijk alleen ‘s avonds voor het slapen gaan maar dat kan natuurlijk ook prima overdag 🥰
Mijn zoontje eet super snel en is daarna boos als het op is dus dat is echt maar 10 min per keer 🤣
2 jaar geleden
Wij doen thuis ook liedjes zingen, spelen op het speelkleed binnen of buiten, knuffelen, lezen, samen douchen of in bad, gezellig samen eten, enz. Er op uit naar het zwembad of evt babyzwemmen, maar is bij mij nog niet gelukt. Rondje wandelen is ook altijd leuk en ergens koffiedrinken kijkt mijn zoon z’n ogen uit. We gaan binnenkort maar even vissen en andere dieren kijken, is een leuke tip!
2 jaar geleden
Ik doe vaak een diepvrieszak met water vullen en dan bijvoorbeeld confetti of rijst of doperwtjes etc erbij in doen, elke keer weer wat anders. Mijn kleine man vind dat geweldig om mee te spelen als hij op zijn buik ligt. Het gaat wel snel lekken dus ik doe er nog een extra zakje omheen en dan een handdoek eronder☺
2 jaar geleden
Kijk op de website van Lovevery. Je hoeft natuurlijk niet de dozen te kopen, maar wel handig om inspiratie op te doen.
Wij hebben ze wel. Net de 7 - 8 maanden doos binnen en nu al een groot succes. Uit de 5 - 6 maanden doos waren de sokjes en de tissue box een grote hit.
2 jaar geleden
Kinderboerderij is inderdaad leuk en je kunt een treasure basket maken, daar vermaakt mijn kindje zichzelf zo een dik kwartier mee! Ik zit dan achter hem en hou hem goed in de gaten
Je kunt op internet veel leuke tips vinden wat je erin kunt doen (ook op lovevery inderdaad)
2 jaar geleden
Buiten:
In een schommelmand.
Tegenwoordig hebben heel veel speeltuinen een grote mand als schommel. Mijn dochter van bijna 7mnd giert het uit erin.
Ook gaan we naar de kinderboerderij. Ze is erg onder de indruk vd geitjes.
Lekker wandelen en vertellen wat we onderweg tegen komen vind ze ook erg gezellig.
Binnen:
Spelen met gekleurde ballen.
Mijn dochter draait rondjes op haar buik, ik leg gekleurde blokken in een rondje om haar heen zodat ze steeds wat anders ziet als ze draait.
Sensory play: dienblad met bijv rijst, macaroni, gekookte spagetthi, veren, balletjes etc. Ontdekken dmv voelen vind ze erg leuk.
Vandaag gevingerverfd. De grootste lol had ze.
Spelen voor een spiegel op de grond. Samen ervoor liggen en gekke bekken trekken.
Spelen op de watermat. Te koop bij bol.com. ook echt een succes hier.
Verder boekjes bladeren en voorlezen.
Onze dochter vermaakt zich ook goed in de box met wat knuffels.
Wij komen de dagen altijd heel goed door. 😊