6 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef mijn dochter sochtends ook nog melk. Ook omdat ik dan weet dat ze dat goed drinkt en dan heeft ze al wat binnen qua vocht.Dit is ongeveer 180. En dan smeer ik een broodje dus ik zet haar gewoon in de kinderstoel. Met de fles en het broodje soms giet ik de melk over in een tuitbeker dat is voor haar makkelijk . Lijkt me een prima ontbijt.
Rond half 10 / 10uur krijgt ze dan fruit dit eet ze ook graag zelf. En rond 12uur weer brood met een beetje melk 120 ong. En voor het slapen krijgt ze ook 180ml. Ze eet altijd een heel bord avond eten zeker wel 300 gram als ik het af moet wegen🙊 maar zonder de laatste fles word ze toch wakker. Ze zijn zo jong en groeien nog veel dus ze zal het wel nodig hebben.
Je kan ook yoghurt in de fles geven gat in het tuitje knippen heb ik ook wel eens gedaan werkt ook prima als overgang.
Dan geef ik mijn dochter rond 13.30 /14.00 een beetje yoghurt 120 ong. je hebt van liga koekjes die je makkelijk kunt kruimelen dus daar doe ik er vaak een halfje door heen. Dit is dan evt. Voor haar tweede slaapje
Ik zou niet weten waarom ik de ochtend en of de middag fles zou vervangen. Wat is het alternatief ranja thee of water? Ik geef dan liever iets voedzamers. Dus melk en brood lijkt mij prima.
Tussendoor krijgt ze soepstengel, crackotte , rozijntjes of soms een babykoekje.
2 jaar geleden
hier nog vier flessen van 150
zie dat eigenlijk voorlopig ook niet verminderen
hij is er erg aan gehecht, zodra hij die fles al ziet..
smorgens zoiets als havermout met halve banaan en wat bessen
glas water
fles
slaapie
lunch - meestal flinke lunch bijvoorbeeld een zuurdesem boterham en wat groente of iets met ei, laatst had ik een wrap met bonen
fles
slaapie
tussendoortje, beetje rozijntje of rijstewafel, komkommertje dat soort dingen
avondmaal en dan avondfles
toch vaak ook de nachtfles met slappe melk
2 jaar geleden
Onze dochter is ook net 1 geworden. Ze drinkt toch nog zeker 3 flesjes per dag. Wat zou een reden zijn om te stoppen met de flesjes? Hier nog geen advies gekregen van iemand dat dit zou moeten. Vandaar mijn vraagje😊?
2 jaar geleden
Reactie op rileyK
Bij ons sloeg ze ook de lepel weg. Nu geven we yoghurt en pap in deze herbr ...
Oooh wat handig!, Alleen he t idee dat ze t niet lekker vind. Heb vandaag zo.n pot granden pap gekocht. Dacht mss is die iets zoeter. Maar wilde ze ook niet.