6 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje (10,5 maand) heeft ook een koemelkallergie en krijgt nutramigen. De diëtiste zei tegen ons dat we met een jaar voorzichtig de koemelk weer moeten gaan introduceren bij hem. Zij had het over de melkladder, dat is stap voor stap weer koemelk geven. Mocht dit niet lukken mag ik weer contact opnemen voor een andere oplossing. Voorlopig blijven wij dus nog op de nutramigen tot hij een jaar oud is. Ik zou niet in 1 keer over durven stappen in ieder geval.
2 jaar geleden
Waarom krijg je niet eerst een provocatietest in het ziekenhuis?? Je zoontje kan een serieuze (en heftigere) reactie krijgen dan helemaal in het begin van de koemelk als hij nog allergisch is.
Mijn dochter heeft toevallig 2 weken geleden haar test afgerond en krijg volgende week de uitslag. Zelfs dan als ze over mag op koemelk moet ik het rustig introduceren.
Aangezien jouw zoontje zelfs heftige koemelkallergie heeft (aangezien je voeding hebt op basis van aminozuren) zou ik het zeker aanraden op dit niet op eigen houtje te doen...
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 11 mnd heeft ook kma, en wij zijn bezig met de melkladder op advies van de Dietiste. Wij komen tot nu toe niet verder dan stap 3. Wij doen om de aantal weken, (bijv 1x in de 6 weken) zelf weer iets proberen uit stap 3 een week lang, als we dan weer iets merken hebben we overleg met de Dietiste en stoppen we weer.
Wat betreft melk, wij geven nu alvast kleine beetjes alpro groei melk en dit vind ons zoontje erg lekker!
Mijn zoontje krijgt nu nog 1 fles (pap fles savonds) en sochtends krijgt ie een bekertje van die groei melk bij een boterham.
Overgaan op pepti zou ik persoonlijk niet doen, je zit niet voor niks op die neocate voeding.
Is het niet een idee dat je ook iets met een melk ladder gaat proberen bijv?
2 jaar geleden
Wij gebruiken ook nog steeds Neoacte. Nog 2 flessen per dag. Waren al 2 keer begonnen met gewone melk introductie op basis van de melk lader, maar kreeg weer klachten dus gestopt. Van de kinderarts ook begrepen dat zijn darmen het waarschijnlijk echt pas vanaf dat hij 1 is aankunnen. Hij is ook allergies voor soja, gaan dat binnenkort introductiser.