8 Reacties
2 jaar geleden
Nop, ik eet gezonder dan ooit tevoren maar val niks af.
Heb zelfs het idee dat ik sommige dagen ineens gewoon aankom.
Maar mijn lichaam reageert altijd zo op hormonen, echt vervelend maar goed.
Ben zelfs geneigd te stoppen met borstvoeding omdat ik me oprecht ongelukkig voel in mijn lichaam, maar mijn dochter is er onwijs aan gehecht en zou niet weten hoe ze zonder zou moeten dus ik probeer het nog even vol te houden. Ik kijk de laatste tijd gewoon zo min mogelijk in spiegels/ramen, anders kan ik wel janken.
2 jaar geleden
Reactie op lrbntm
Nop, ik eet gezonder dan ooit tevoren maar val niks af.
Heb zelfs het idee ...
Ik heb precies hetzelfde! Ik eet ook heel gezond, twijfelde ook om zelfs te stoppen maar mijn dochter neemt absoluut geen fles, ik hoop dat als ze 1 is en ik gestopt ben het er dan nog een beetje af gaat..
2 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Ik eet ook heel gezond, twijfelde ook om zelfs te ...
Ik hoop het ook echt!
Mijn moeder had het wel altijd, aankomen tijdens borstvoedingsperiode en wanneer zij stopte viel ze ineens veel af.
Maar het is wel frustrerend, voor mijn zwangerschap kon ik ‘s avonds snacken wat ik wilde, cheatday in de week en dronk ik ook wel een frisdrank; ik bleef altijd hetzelfde gewicht.
Nu drink ik al maanden alleen maar water, thee of zwarte koffie, eet heel bewust en veel groente en fruit, snack nooit meer en na 8 uur eet ik alleen als ik honger heb een rijstwafel. Ik hoef maar een reclame te zien van de mcdonalds en ik kom bij wijze van al aan. Ik sport zelfs (deed ik voorheen nooit), probeer iedere vrije dag een flinke wandeling te maken (minimaal 5km). Niks lijkt te helpen 😖
Ik hoop ook dat ze straks gewoon zelf ineens geen bv meer wil, maar de voorgangers in mijn familie hebben allemaal tot minimaal 2 jaar de borst gehad.
2 jaar geleden
Voor de dames die ondanks de borstvoeding niet afvallen. Toevallig wel al ongesteld geweest? Het kan zijn dat je hormoonhuishouding zo sterk verstoord is dat dat afvallen pas komt zodra je helemaal ontzwangerd bent. Daarnaast kan het zijn dat je lichaam juist bepaalde rotzooi van voor je zwangerschap mist en daarom alles als reserves gaat opslaan. Ik zou eerlijk gezegt gewoon af en toe iets lekkers pakken en kijken wat er gebeurd. Kijk naar die extreem afval programma's. Die mensen vallen ook niet altijd als een malle af al doen ze alles goed. Het lichaam is een raar organisme.
2 jaar geleden
Reactie op Cooltjuh
Voor de dames die ondanks de borstvoeding niet afvallen. Toevallig wel al o ...
Ik ben toevallig vorige week voor het eerst weer ongesteld geworden (yay🙃🔫). Merkte wel dat ik daardoor ook onwijs veel vocht vast hield. Hopen dat het vanaf nu wel minder gaat worden.
En wat betreft de rotzooi van voor de zwangerschap, dat kan ik wel proberen inderdaad. Dat is natuurlijk sowieso geen straf, alleen de angst dat het toch verkeerd gaat is er wel.
Zit zo graag lekker in mijn vel als de zomer eraan komt maar ben nu al op het punt gekomen van, dan maar volgende zomer.
2 jaar geleden
Ondanks dat je heel gezond eet kan het ook zijn dat je te weinig eet. Borstvoeding kost enorm veel energie. Als je net zoveel eet als ‘normaal’, kan het zijn dat je lichaam een seintje geeft dat er reserves moeten worden aangemaakt, want je hebt niet voldoende. Je hebt namelijk dan eigenlijk een energie tekort, waardoor je lichaam maatregelen gaat nemen. Dus ga je reserves opbouwen en oppotten, kom je aan of valt niets af ipv dat je afvalt. Even een hele snelle Jip en Janneke versie.