16 Reacties

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik worstel hier ook mee.. ik vind het moeilijk dat ik met bv niet echt mag dieeten.. vind het ook moeilijk om daarvoor de keuze te maken te gaan stoppen met de bv..

2 jaar geleden

En hoeveel beweging?

2 jaar geleden

Reactie op Romy-Racquel00

En hoeveel beweging?
Ook benieuwd naar hoeveel je beweegt dan. En daarbij denk ik dat het goed is om te kijken naar hoeveel je in je zwangerschap bent aangekomen. Met borstvoeding kun je inderdaad niet echt diëten dus zullen de laatste kilo's er op een andere manier af moeten. Het is denk niet realistisch om dan te denken dat je gewicht er met dezelfde tijd af is als dat het eraan is gekomen

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik bewoog zelf erg weinig, eigenlijk helemaal niet.. dus ik ben nu begonnen met personal training en dat doe ik 2 keer in de week en ik pas me voeding aan. Ik ben nu 3 weken bezig en merk al gelijk veel verschil. Het is niet erg om soms hulp te zoeken bij iemand die hier voor heeft gestudeerd!!

2 jaar geleden

Reactie op Romy-Racquel00

En hoeveel beweging?
3x in de week loop ik 5 km, daarnaast vlieg ik heen en weer door het huis. en doe ik 2 keer per week een workout

2 jaar geleden

Ik heb sinds 1 januari ww (voorheen weight watchers) gevolgd. Ik zie het zeker niet als een dieet, maar geeft wel heeel veel inzicht in je voedingspatroon. Ik heb er vrij weinig voor gelaten de afgelopen maanden, het en der wel wat aanpassingen gedaan. Zonder veel moeite 15 kilo kwijt, dus wellicht het proberen waard?

2 jaar geleden

3x in de week loop ik 5 km, daarnaast vlieg ik heen en weer door het huis. ...
Wauw super knap!

2 jaar geleden

Oh super knap! Wel genoeg beweging. Misschien een keer met een lifestyle coach/ personal trainer praten kijken hoe je het het beste aan kan pakken. Daarbij maak je eigen niet zo druk bij sommig mensen duurt het een jaar tot anderhalf voor ze weer bij het oude gewicht komen.

2 jaar geleden

Reactie op Claudiia1991

Ik heb sinds 1 januari ww (voorheen weight watchers) gevolgd. Ik zie het ze ...
Wauw ga me daar even over inlezen!

2 jaar geleden

Ik heb een boek van project gezond gekocht die is €29,99 en ben nu na 5 weken 3,5 kilo afgevallen 😊

2 jaar geleden

Helemaal herkenbaar! Ook al 8mnd bv en nog zeker niet voor mijn zwangerschap. Soms maakt ik mij er totaal niet druk om. En soms kan het mij opeens aanvliegen en voel ik me rot. Fijn dat iedereen al zo goed is afgevallen! Mij lukt het (nog) niet :-)

2 jaar geleden

Zo herkenbaar en wat ik zo naar vond is dat je om je heen hoort dat bij geven van BV de kilo's er zo weer af vliegen. Nou bij mij dus ook echt niet, zelfs niet met gezond eten. Ik ben uiteindelijk weer begonnen met personal body plan en dat werkt zo ontzettend fijn. Daar zou je nog naar kunnen kijken.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ik heb alleen nog niet echt moeite gedaan om af te vallen, ik heb wel al een boek aangeschaft. Super leuke en makkelijke (lekkere !) recepten! Het heet newborn fit mama

2 jaar geleden

Hier ook. Ben niet heel ontevreden maar die laatste kilootjes zijn zo hardnekkig. Normaal gesproken zou ik koolhydraatarm gaan eten maar heb door de bv echt gierende honger de hele dag

2 jaar geleden

Het is misschien goed om te weten dat een lijf meerdere reacties kan hebben met een groot verbruik van calorieen (zoals borstvoeding). Bij mij vloog het er zo hard af dat ik moest stoppen omdat mijn lichaam het niet meer trok. Ook niet ideaal kan ik je vertellen. Een lichaam kan ook in een soort energie spaarstand gaan voor het vele verbruik wat borstvoeding kost. Dan eet je vaak juist te weinig en wil het lichaam de energie opslaan. Sommige vrouwen vallen dus na het stoppen zelfs af. Verder mag je dan misschien niet dieeten. Maar je kan kijken naar een gezond voedingspatroon en bewegen. Een gezond voedingspatroon kan dus ook zijn meer eten dan dat je gewend was als niet borstvoedende vrouw, omdat het zoveel energie neemt. Lijkt mij het meest verstandig om daar hulp bij in te schakelen.

2 jaar geleden

Weeg je je enkel of kijk je ook naar de omtrek. Spieren wegen meer dan vet en tijdens de zwangerschap verliezen veel vrouwen spiermassa en krijgen vetreserves. Goed mogelijk dat je deze bi terug aan het omzetten bent naar spieren en wat afvalt, maar dat je dit niet ziet aan de weegschaal.