76 Reacties

één jaar geleden

Nou hoe “gemeen” of “gek” het ook klinkt ben ik enormmmmm gerustgesteld en voel ik me er een stuk beter bij wetende dat meerdere ouders een kleine hebben die niet doorslaapt 😩🤪

één jaar geleden

Mijn dochter van 13 maanden heeft gisteren voor het eerst een nacht doorgeslapen. Ze komt doorgaans 2-4 keer per nacht. We nemen het maar zoals het komt en stellen elke verwachting bij. Humor doet ook veel en mijn partner en ik steunen elkaar door de ander af en toe een powernap of een uurtje extra slaap te gunnen. Teamwork makes the dream work is ons motto, hahah. (Verder hebben wij ook dagen die zwaar zijn met irritatie, gekibbel en korte(re) lontjes 🙈.) Veel mensen lopen er niet mee te koop als hun kindje niet doorslaapt. Dat kan het beeld ook wat vertekenen, maar jouw kindje is echt niet de enige! Zet hem op!

één jaar geleden

Wat lieve reacties allemaal! Het geeft mij toch een beetje hoop dat het goed komt! Blijkbaar heeft het tijd nodig, ook ivm sprongen en verlatingsangst. Het is inderdaad heel moeilijk maar accepteren is de beste denk ik! Bedankt voor jullie reacties en het is fijn om te weten dat ik niet alleen ben (zelfs is het geen leuke situatie) maar hopelijk duurt het niet meer lang voor ons! Elke mama verdient een hele nacht slaap!! ❤️

één jaar geleden

Onze zoon is 13 maanden en slaapt ook vaker niet dan wel door. Soms gaat het een week goed, maar veel vaker niet. Het is wat het is, al hebben we het soms helemaal gehad 🤷‍♀️

één jaar geleden

Hier een jaar lang niet doorgeslapen, met van 4-6 maanden minstens 3 keer op een nacht opstaan.. sinds ons mannetje een jaar is slaapt hij plots door, geen idee waarom hij plots de klik heeft gemaakt (we hebben niks gewijzigd qua ritme ofzo)😊 ik geloofde eerst niet dat het echt was, ik heb echt een paar weken nog gewoon een flesje klaargezet voor ‘s nachts.. ik dacht dat hij snel weer 1 keer melk zou vragen zoals de maanden ervoor het geval was🙈 Het komt goed, maar ik snap maar al te goed dat het soms lijkt alsof je nooit meer zal kunnen doorslapen😊

één jaar geleden

Onze kleine komt ook vaak nog 2/3 keer in de nacht, ik heb me er maar bij neergelegd dat dit het is. Ik moet er wel bij vertellen dat ik kan uitslapen 's ochtends waardoor het te verdragen is.

één jaar geleden

Hier nog eentje! en er is hoop, want van de een op de andere dag is onze dochterde week na jaar eerste verjaardag van 3-4 wakker worden opgeschoven naar slapen van 7 tot 9.30 en dan in een ruk door tot 5 of 6 uur...mij viel in mijn vriendenkring op dat ouders van kinderen die vroeg doorslapen vaak denken dat dit komt door hun fantastische ouderschap en ik werd hier bestwel onzeker van. Ik begin steeds meer te zien dat het gewoon geluk is!

één jaar geleden

Herkenbaar en je bent zeker niet de enige! Ons zoontje van 1 jaar slaapt ook nog niet door en begint zn dag tussen 5/6 uur😴 overdag ook wisselende slaapjes en humeur. Ik probeer het maar een beetje los te laten, maat soms breekt het je op. Hopelijk wordt het snel beter!

één jaar geleden

In 13 maanden in totaal 4 keer doorgeslapen 🙌. Gisternacht nog een hysterische nacht met huilbuien. Denk dat we 4 a 5 uur konden slapen zelf. Terwijl ze in ons bed mocht 🤷‍♀️.

één jaar geleden

Nee hoor hier even oud en slaapt ook niet door en geen tips dus ook buiten je erbij neerleggen, neemt frustratie weg

één jaar geleden

Onze dochter van 30 september slaapt ook niet door! Doorgeslapen nachten zijn op één hand te tellen. Van de ene dubbele oorontsteking naar de ander, dan tandjes, dan ziek, dan vaccinatie, dan honger (flesje warme melk). Heb me erbij neergelegd, en dit geeft veel rust bij mezelf! Probeer je rust moment te pakken wanneer je kleine overdag slaapt bijvoorbeeld. Of vraag eens oppas, zodat je even kan (bij)slapen. 🤭 En zoals je ziet ... Er slapen heeeeel veel baby's nog niet door!

één jaar geleden

Dan ben ik wel echt jaloers op je vriendinnen. Want bij ons is doorslapen vaak amper een weekje en dan begint de ellende weer; verkouden.. Wij proberen vaak rustig te blijven, ik merk als ik stress er dan ook minder goed tegen kan en poepie chaggie wordt

één jaar geleden

Ah herkenbaar, hier kunnen we de doorslaapnachten op 1 hand tellen. Het werd een paar weken geleden ineens beter, met ca 1 keer per nacht wakker dus we hoopten op een nieuwe fase. Helaas pindakaas, want nu is de slaapregressie begonnen, dus we hebben ineens weer helse nachten. Afgelopen nacht om 3 uur maar naar beneden gegaan om er wat energie uit te halen, want ze was volledig wakker zonder enkele intentie om te gaan slapen. Daarnaast was het ieder uur blèren, waarbij ze het ineens niet zelf meer kan oplossen. Kortom, brak als de pest zonder een druppel drank te hebben gehad. Mijn enige advies is om je erbij neer te leggen en de verwachtingen (en je eigen bedtijd) laag te houden. Mijn ervaring is dat ik het minder heftig vind als ik uit ga van 3 keer wakker, dan als ik de verwachtingen hoog leg en hoop op doorslapen.

één jaar geleden

Hoi, hier ook een zoontje van 1 jaar die niet doorslaapt, minstens 1 keer eruit maar over het algemeen veel vaker 😅😴

één jaar geleden

Hier ook! You are not alone 😮‍💨❤️

één jaar geleden

Hier ook nog amper doorgeslapen. Het breekt wel op, maar weet dat er ooit betere tijden aan komen, hou ik me maar aan vast. De ene nacht hoef ik er “maar” 1x uit de andere nacht is het 6x feest. Hij gaat nu staan als hij wakker wordt en snapt ineens niet meer dat hij zelf weer kan gaan liggen. Het is ook elke keer wat anders. Tandjes, kiezen, ziek, zere buik, verkouden, wakker worden omdat het kan. Word er soms ook wel moedeloos van, breekt ook echt wel op zo nu en dan. Vanochtend mocht ik uitslapen en nu ben ik alleen maar vermoeider 🙈🤯

één jaar geleden

Mijn zoontje is 1 sept 1 jaar geworden en ook echt 3x per nacht nog wakker. Tandjes is niet fijn maar je hebt speciale baby tandgel de blauwe tube op de plek smeren waar tandjes doorkomen dat hielp bij hem wel tegen de pijn. Ze zeggen altijd kinderen die veel wakker zijn worden slimmer hihi. Het blijft een lastig taboe de mijne slaapt wel door de mijne niet. Ik heb me er bij neergelegt aangezien mijn zoontje na 1 jaar nog niet door slaapt. De ene doe t wel de ander niet. Aventoe kan ik er juist van genieten dat hij snachts wakker is en mij aan het aaien en aan t kussen is en dan weer verder slaapt 🥰🤪

één jaar geleden

Hier ook nog 1. Heeeeeel soms slaapt hij van 23-6!!! Hoeraaaaaaaaa en strohalmpje waar we ons aan vasthouden. Maar vanacht was het weer 3x. Zwaar hè?

één jaar geleden

Hier ook nog 1! Hij slaapt bij mij want hij wordt soms wel elk uur wakker en ik wilde mijn bed niet meer uit 💀

één jaar geleden

Hier ook eentje… hij sliep lekker door van 1 tot 4 maanden maar sinds dat hij corona heeft gehad en naar gastouder gaat is het ellende snachts. Nu merk ik ( we zijn van gastouder gewisseld) dat hij begint door te slapen.