12 Reacties
2 jaar geleden
Oh ik herken je verhaal… wij hebben ook alles geprobeerd voor ons gevoel. Onze zoon is ruim 7 maanden. Slapen ging al vanaf 8 weken met ups en downs, maar de laatste maanden meer downs dan ups. Wij hadden ook een nuki lakentje, slaapzakje fedde en Kees, slaaprituelen, associaties, donkere kamer en white noise aan, maar niks werkte. Vorige week hebben wij de hulp van een slaapcoach ingeschakeld. Het is pittig, maar we zien al verandering komen in het slaapgedrag. Mocht het zo blijven dan zou mijn tip zijn echt niet te blijven aanmodderen maar aan de bel te trekken bij een slaapcoach! Succes!!
2 jaar geleden
Wat lief dat je reageert op mijn berichtje. Vervelend voor je dat je in dezelfde situatie zit! Ik zit inderdaad ook te denken aan een slaapcoach. Mag ik vragen wat je nu anders doet op advies van de slaapcoach en welke verandering je terugziet?
2 jaar geleden
Reactie op Fee92
Oh ik herken je verhaal… wij hebben ook alles geprobeerd voor ons gevoel. O ...
Wat lief dat je reageert op mijn berichtje. Vervelend voor je dat je in dezelfde situatie zit! Ik zit inderdaad ook te denken aan een slaapcoach. Mag ik vragen wat je nu anders doet op advies van de slaapcoach en welke verandering je terugziet?
2 jaar geleden
Ik snap je verhaal. Ons zoontje is 8 maanden en altijd vroeg wakker tussen 5-6 uur. Wij hebben ook een slaapcoach gedaan, want hiervoor werd hij ook nog eens ieder uur wakker.
Ik weet niet of je een speentje gebruikt, maar wij zijn cold turkey met de speen gestopt en sindsdien slaapt hij door tot 5/6 uur.
Wij hadden ook een fedde en Kees laken, maar ons zoontje wilde op een gegeven moment meer vrijheid, en ging beter slapen zonder lakentje.
Misschien heb je hier nog iets aan…
Succes!!!!
2 jaar geleden
Reactie op Marlies2021
Ik snap je verhaal. Ons zoontje is 8 maanden en altijd vroeg wakker tussen ...
Dank je wel voor je reactie. Hoe was je ervaring met de slaapcoach? Bij ons is het speentje niet het probleem want ze huilt en is onrustig terwijl haar speentje in haar mond zit. Goede tip van het fedde en kees lakentje, heb hem wat minder strak gedaan net
2 jaar geleden
Ons zoontje had gewoon echt nog behoefte aan contact denken we. Heeft dit nog steeds in periodes s nachts, dat hij het uit krijst, ook met speentje nog in en valt in onze armen direct weer in slaap. Zodra we hem weer in bed leggen gaat hij direct weer krijsen. We hebben er maar aan toe gegeven en laten hem dan bij ons slapen. Nu gaat het alweer een week goed🤷♀️
2 jaar geleden
Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld voor onze meid van 7maanden die onrustig slaapt in de nacht. Ben tot nu toe erg tevrede over de slaapcoach
2 jaar geleden
Reactie op Catharinax
Wat lief dat je reageert op mijn berichtje. Vervelend voor je dat je in dez ...
Ja, snap het hoor! Je kan er echt wanhopig van worden als ze niet goed (meer) slapen. Zeker als je wel weet dat je kindje het kan is het mega frustrerend. Begon bij ons ook ongeveer na sprong 5 het blijvende slechte slaapgedrag. Bij ons zit/zat het probleem O.a. in het niet zelf kunnen pakken van de speen, heeft hij nu met 3 dagen geleerd (hadden we nooit verwacht). 🥳 We zien nu dat onze zoon de nachten al veel beter slaapt na 22.30 uur zijn we er de afgelopen 3 nachten niet meer naar toe hoeven gaan en slaapt hij tot ongeveer 06.30 uur. Voor de coaching waren we tussen 3 en 5 iedere nacht standaard met hem bezig om hem weer in slaap te krijgen, duurde vaak 1,5 uur. Ook de dutjes overdag worden langzaam weer beter. Ochtendslaapjes weer van 1 uur en 30 minuten ongeveer. Voor de coaching alleen maar slaapjes van 30 a 40 minuten, dus steeds net geen cyclus… Middagslaapje gaat nog niet zo goed, maar zijn pas 3 dagen geleden gestart. Verder werkt deze slaap coach vanuit de the gentle sleep coaching methode, moet je maar even op Google zoeken. In een paar weken leer je je kindje zelfstandig in slaap vallen en door te slapen, vanuit een liefdevolle manier met als doel minder traantjes dan bij de cry it out methode. Bij ons moest het nuki lakentje nu weg. Zo kan hij nu vrij bewegen in bed om speentjes te pakken en te draaien. Heeft vandaag op z’n buik geslapen, hadden we nooit verwacht 🙊
2 jaar geleden
Reactie op Fee92
Ja, snap het hoor! Je kan er echt wanhopig van worden als ze niet goed (mee ...
Heel erg bedankt bedankt voor je berichtje!! Klinkt inderdaad erg goed en wat onwijs fijn voor jullie dat dit zo goed helpt! Mag ik vragen welke slaapcoach je hebt?
2 jaar geleden
Reactie op Nadiamommy
Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld voor onze meid van 7maanden die onru ...
Op welke manier merk je al verschil?
2 jaar geleden
Reactie op Catharinax
Op welke manier merk je al verschil?
Ze slaapt al beter in de nacht! Ritme overdag iets aangepast