9 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter wordt ook elke nacht rond 5u wakker. Wij verschonen haar en geven haar een papfles van 200ml melk en 4 scheppen granen. Daarna slaapt ze vaak nog tot 7.30 / 8u

één jaar geleden

Mijn zoontje brachten we tussen 19.00 en 19.30 naar bed, en van 1 op andere moment werd hij ook ineens tussen 5 en half 6 wakker. Nu brengen we hem tussen 18.15 en 18.30 naar bed, en hij slaapt nu weer tot 7 / half 8 sochtends! Dus misschien kan je ook proberen om heel iets vroeger naar bed te doen. Ik had dit trouwens een keer gelezen 🤣 hoe later je een baby/dreumes naar bed brengt, hoe vroeger ze wakker worden? Ik hou dat nu ook een beetje aan. Niet dat ik m'n zoontje ineens 17.00 naar bed ga brengen natuurlikk hahaahahah

één jaar geleden

Hier ook 😭 jij blijft dan kletsen tot 06.00/07.00 en dan eruit. Maar ik vind het zo sneu voor hem. Hij is overdag namelijk best moe en chagrijnig. Benieuwd hoe het gaat vanaf morgen met het uur achteruit!! Mijn zoontje ligt er vaak tussen 06.30 en 07.00 in.

één jaar geleden

Hoe slaapt hij overdag? Bij ons heeft het geholpen om het ochtend dutje in te korten tot max een half uur. En ‘s middags 1,5 à 2u dutje.

één jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Hier ook 😭 jij blijft dan kletsen tot 06.00/07.00 en dan eruit. Maar ik vi ...
Misschien uur later er in? Die van mij gaat pas om half 8 en slaapt tot 7..

één jaar geleden

Ohja hier hetzelfde! Mijn dochtertje is nu bijna 14 maanden en altijd om vijf uur wakker, ze krijgt dan nog wat borstvoeding... Heel soms valt ze nog in slaap tussen ons in maar meestal niet. Ik heb (nog) geen oplossing. Hier gaat ze ook om 19:00 u naar bed en vaak doet ze maar één slaapje, rond uur of half elf tot twaalf / half één. Een rare tijd maar mijn zoontjes gaan tot twee uur naar school en meestal wil ze niet twee keer slapen...

één jaar geleden

Hier heeft het inkorten van ochtendslaapje naar 45 min erg geholpen. Nu slaapt ze weer van 19.15 tot 6.45

één jaar geleden

Maar is het dan vanwege "honger" ? Misschien kijken naar wat hij dan eet overdag. En misschien inderdaad juist eerder na bed dit wil vaak ook wel helpen.

één jaar geleden

Hier hetzelfde, al maanden om stipt 5u wakker! Ik heb echt van alles geprobeerd. Uiteindelijk een consult met een slaapcoach gedaan. Die vertelde dat het belangrijk is ze om 5u het signaal te geven dat het nog geen dag is. Dus hoe je 's nachts ook zou aanpakken: geen licht aan, geen interactie/spelen en geen eten. Het kan aan zoveel dingen liggen: aan de bedtijd, slapen overdag, het eetritme, de darmen die opspelen, het licht, de kamertemperatuur. Maar misschien is je baby gewoon klaar met slapen na 10u... Tussen 10-12 uur is normaal. Ik heb me er bij neergelegd en weet dat het ooit weer beter zal gaan. Heb geen oplossing voor je, maar weet dat je niet de enige bent 😘