12 Reacties

2 jaar geleden

Hoi Maryam, Ik heb 3 zoons van 9 maanden, 4 jaar en 11 jaar dus scheelt niet veel met die van jou. Mijn omgeving denkt dat het makkelijk is met zoveel leeftijd ertussen. Toch is dit niet zo. Vooral die van 4 en 11 hebben zulke andere interesses en hebben vaak ruzie... Ik ga rond 22:30 naar bed en dan om 6u weer op. Het is vermoeiend. Maar gelukkig kan ik in het weekend meestal wel iets langer blijven liggen omdat mijn man er dan uit gaat. Mijn gezicht is ook erg droog en ik werk ook. Jongste is op dit moment ziek. Hij moet overgeven en heeft last van keel pijn en misschien last van doorkomende tandjes. Hij kan niet goed in slaap komen als hij ziek is en dat is zielig voor hem en vermoeiend voor ons allemaal... Hoop dat hij snel beter is. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ben ook heel vaak moe en vind het soms echt niet leuk... Maar we moeten door.

2 jaar geleden

Reactie op Miranda M

Hoi Maryam, Ik heb 3 zoons van 9 maanden, 4 jaar en 11 jaar dus scheelt ni ...
Dank voor je reactie, scheelt inderdaad niet veel , mag ik vragen wat jij op de dagen doet als je ze om jou heen hebt ? Ik werk ook nog eens met kinderen dus hele dagen zijn niet rustig. Ik leef op dit moment zonder man en doe alles alleen wat het nu extra zwaar maakt. Dank 🙏🏼 v het delen van jou leven & info

2 jaar geleden

Heb je misschien al keer bloedwaarden laten prikken. Misschien komt de droge huid en vermoeidheid wel ergens anders vandaan. Vit D, B12, schildklier..

2 jaar geleden

Reactie op Maryam1

Dank voor je reactie, scheelt inderdaad niet veel , mag ik vragen wat jij o ...
Ik werk in de schoonmaak. Maar thuis kom ik niet aan schoonmaken toe. 😅 Ik vind het heerlijk werk. Even nergens aan hoeven denken en lekker werken, luisterboek aan en gaan. Mijn man heeft wisselende diensten dus de ene week doen we het samen en de andere week sta ik er helemaal alleen voor. Lijkt me heel pittig om alles alleen te moeten doen. Veel succes met alles. ❤️

2 jaar geleden

Mijn zoon is 10 maanden en ik werk 3 dagen (23u). Mijn (nu nog) partner werk veel en onregelmatig als ZZP in de bouw. Qua huishouden/zorg doe ik alles eigenlijk alleen.. en hij is ook niet de netste thuis. Ik ga ook vaak tegen 23/24u naar bed, dan ben ik klaar met het huishouden heb ik ook nog even TV gekeken oid. Partner is er vaak vroeg uit en ligt makkelijk voor 21 al in bed. Op werkdagen sta ik om 6.30 op, vrije dagen afhankelijk hoelaat zoon wakker word. Meestal tussen 7-8u. Ik heb nog nooit (chronische) wallen in mijn leven gehad, nou, dat is inmiddels wel anders... tis geen gezicht!! 🤣 Ik ga binnenkort alleen en kleiner wonen. Daar kom ik hopelijk meer tot rust 🤞

2 jaar geleden

Heb je vitamine te kort? Ik had dit ook en bleek enorme ijzer en vitamine d te kort te hebben

2 jaar geleden

Hier wekt onze dochter ons elke ochtend tussen half 6 en half 7. Gaan rond 21u naar boven, als we moe zijn gaan we gelijk slapen zijn we niet moe jaa dan zien we wel wat we gaan doen 🤣 maar meestal slapen we om 22u. Ze slaapt meestal door dus heb vaak wel een nacht van 8u aaneengesloten. Voel me prima, soms weleens moe na de ochtend, maar dat is meestal alleen als ik zelf slecht heb geslapen of door mn dochter. Dan ga ik smiddags even liggen als mn dochter slaapt. Ik werk 1 dag in de week nu (flexer kan t zelf bepalen) en dat is voor nu even voldoende haha. Wat mij hielp was echt zelf vroeger naar bed gaan. In het begin moet je lichaam daar echt even aan wennen, maar heeft ons zoveel goeds gedaan! Dag en nachtcreme helpt overigens voor je gezicht. Tipje 😅😊

2 jaar geleden

Ik heb ook 3 kinderen. Van 10 maanden, 5 jaar en 13 jaar. De oudste gaat pas om 22:00 naar bed. En mijn man komt om middernacht terug van het werk. Meestal wacht ik op hem. Want ik word toch wakker als hij thuis komt. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een hele nacht heb geslapen. Afgelopen nacht was de jongste ook weer aan het draken en begon de dag ook weer om half 5. Ik had in totaal 4 uurtjes geslapen. En ja dan begint de werk dag nog. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu echt aan het overleven ben soms. Gelukkig weet ik wel dat dit een fase is. En hou ik me vast aan het feit dat er wel betere dagen aankomen . Als de dag het toe laat en ik ben vrij dan ga ik gerust in de ochtend even een uurtje slapen als de kleine slaapt.

2 jaar geleden

Reactie op Anouksurf

Heb je misschien al keer bloedwaarden laten prikken. Misschien komt de drog ...
Ja, dit wilde ik ook opperen. Ik was ook intens moe. Sliep tijdens de ochtend en middagdut van m’n dochtertje en om 19:00 lag ik erin en sliep ik weer. Nachten waren vreselijk vanaf eind januari en het gaat nu sinds mei steeds ietsje beter qua nachten. Maar eind april is dus bij mij ook een traag werkende schildklier, ijzer en vitamine b12 tekort geconstateerd! Nu sinds eind april aan de medicijnen en ik voel me inmiddels ‘normaal moe’ (dankzij de nachten dus) ipv dat extreme! Ben zo blij dat ik naar de dokter ben gegaan ermee!

2 jaar geleden

Reactie op GabriëlleT

Ja, dit wilde ik ook opperen. Ik was ook intens moe. Sliep tijdens de ochte ...
Daar kan je je heel naar van voelen!! Goed dat je bent gegaan.

2 jaar geleden

Gisteren ben ik om 20.30u gaan slapen. Mijn zoontje is ook steeds op om 6u en ik had echt slaap nodig. Omgekeerd uitslapen is dat 😉

2 jaar geleden

Ook altijd erg moe. Heb wisselende diensten dus geen vast ritme qua opstaan. Het is sws elke ochtend vroeg met werk 5.45 opstaat en vrij rond half 7/7 ligt er aan hoe laat de kleine wakker is.. avond tot 22.30 werken dus dan rond 12 a half 1 naar bed. Als ik vrij ben lig ik er om 22.00 uur in. Ook 3 kids van 10 maand 10 en 11 jaar … ook die hebben aandacht nodig . Wel op een andere manier maar toch.. het is best pittig allemaal… Ik merk aan mezelf dat de energie een beetje opraakt en idd wat je zegt : geen zin in deze dag .. heb soms een wat korter Londje wanneer ik extreem moe ben. Nou het word vanzelf beter ga ik vanuit !! We zijn eig niet alleen