9 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben de pebble 360 inclusief de base. En echt, wauw! Ik vind het draaien met de maxi cosi echt geweldig! Je klikt m erin, draait m en zit vast. Wij willen komende week gaan kijken voor de pearl en ik verwacht dat dit net zo makkelijk gaat. Vooral omdat onze dochter ook steeds zwaarder wordt is soms het tillen met de maxi cosi niet meer te doen. Ik heb geen ervaring dus met de pearl, maar ik ben zelf helemaal tevreden over de pebble met base!
2 jaar geleden
Het is tegenwoordig niet meer op gewicht maar op lengte.
De autostoel groep 0 gaat tot 75cm. Wij hebben de autostoel groep 1 Maxi-Cosi Pearl pro 2, deze is vanaf 67cm. Onze zoon zit er nu 4 maanden in. Ik mis persoonlijk de draai-functie niet, maar we weten ook niet beter.
Heb nu al de base of twijfel je of je die nog wilt kopen? Het handige van de base is juist dat je de groep 0 en groep 1 stoel er op kunt zetten. De groep 1 stoel kan je dan ook achterwaarts gericht plaatsen. Het wordt aangeraden om je kindje zo lang mogelijk achterwaarts te vervoeren.
Voor de Pearl (met of zonder draai-functie) heb je sowieso een base nodig. Anders moet je kijken naar een stoel die je met de gordel kunt bevestigen, maar deze kunnen meestal niet achterwaarts geplaatst worden.
Je kan het beste je laten informeren in een babywinkel.
2 jaar geleden
Het is tegenwoordig niet meer op gewicht maar op lengte.
De autostoel groep ...
De base heb ik al, nog nieuw in doos zelfs. Rijdt met twee autos dus kon niet kiezen in welke ik hem ging bevestigen, zonde natuurlijk. Mijn twijfel zat bij het autostoeltje omdat alleen die er op past, ik kan de base altijd nog weg doen en bijv twee simpele goedkopere kopen voor beide autos. Naast dat ze achterwaarts moeten lees zoveel goede dingen er over nu, dat ik toch voor de pearl ga. Voor de auto die ik het minst gebruik koop ik wel een goedkoper stoeltje extra 😊
Als de groep 0 tot 75 cm gaat moet ik zeker snel een nieuwe gaan halen, want dat is hij zeker al. Ik zag er vanmiddag namenlijk max 13kg op staan en toen even opgezocht.
2 jaar geleden
Wij hebben ook de pebble 360. En onlangs net naar een stoel over gegaan. We zijn naar babypark gegaan voor advies. De pearl 360 is de stoel die erop past voor vervolg. Maar onze zoon zat daar helemaal niet zo mooi in. Plus dat we nu een stoel en nieuwe base hebben voor hetzelfde geld als de hele pearl stoel 😂
Als ik dit van tevoren geweten had, was ik niet perse voor de pebble 360 gegaan. Wat een dure vervolgstoel is de pearl zeg. Hier zat hij uiteindelijk heel mooi in de britax romer stoel. En ja dat was dezelfde prijs als de pearl.
2 jaar geleden
Wij zijn met 6 maanden al overgestapt op een autostoel
Onze dochter wou absoluut niet meer in de Maxi-Cosi en ze spuugde in de Maxi-Cosi ook veel. Wij hebben nu een cybex sirona sx2 i-size in beide auto's 1. Ik heb de oranje en mijn man de grijze. Deze is tot 4 jaar en vanaf 3 maanden al te gebruiken door de verkleiner die er bij zit. 360graden draaibaar en ik vind m echt ideaal!