8 Reacties
2 jaar geleden
Wij doen het een beetje zo, zit alleen niet echt vastigheid aan ofzo:
17.30 avond eten
18.30 bad, daarna fles
Dan slaapzakje aan, daarna drinkt ze meestal laatste deel van de fles en valt ze (bijna) altijd gelijk in slaap. Iedere avond voor 19.30 slaapt ze wel.
Soms wil ze het laatste beetje niet en dan drinkt ze nog een beetje borstvoeding (ik geef laatste flesje alleen kv)
Dan slaapt ze en sinds kort wordt ze dan pas weer zo rond 06.00 wakker, soms ietsje eerder, soms later. Heel soms een nachtvoeding, of alleen even troosten.
Van de week werd ze pas om 08.45 wakker, was helaas eenmalig en helaas op een werkdag voor ons dus wij konden niet ook uitslapen 😂
2 jaar geleden
Wij eten ook om 17.30 uur en om 18.30 wassen/douchen/bad. Rond 19.00 uur fles en dan direct door naar bed. Meestal 19.15 uur in bed en slaapt binnen 10 minuten. Valt zelfstandig in slaap en wordt dan rond 5.30 uur weer wakker. Vinden wij ook erg vroeg maar hebben ook nog niet dé oplossing gevonden om later wakker te worden in de ochtend. Eerder of later in bed doen hebben we geprobeerd maar zonder resultaat.
2 jaar geleden
Reactie op BabyJ2021
Wij eten ook om 17.30 uur en om 18.30 wassen/douchen/bad. Rond 19.00 uur fl ...
Hoeveel slaapt je kindje overdag? Als ze 'te' veel slapen overdag, hebben ze in de nacht niet genoeg slaapdrang en worden ze vroeg wakker
2 jaar geleden
Rond 18.15 gaan we naar boven, dan wassen/douchen, slaapzak aan etc. Dus al wel helemaal klaar maken voor de nacht. Dan geef ik hem in onze donkere slaapkamer de fles op bed. Hij wordt dan al helemaal slaperig en legt z'n hoofdje op m'n schouder na de fles. Zo loop ik met hem naar zijn kamertje, sta ik nog 2 tellen te genieten van de knuffels en dan leg ik hem over. Hij draait naar z'n buik en hij gaat slapen.
Vaak dus van 18.30-19.00 tot 6.00-6.30
2 jaar geleden
Vroeg he 🤯 wij hebben dat ook super lang gehad ! Ik merk wel in periodes van sprongetjes of regressie dat ie ook zo vroeg wakker is.
Wij hebben op een geven moment echt gekeken naar de slaaptijden overdag! Dat hij dus niet te veel slaap krijgt, waardoor hij dus letterlijk om 5 uur in de ochtend gewoon uitgeslapen is! Dat was echt even wennen en langzaam "ombouwen". Het is hier nog aan de vroege kant! Maargoed geen 5 uur. Nu tussen 6 en 06.45 uur!
Bij ons heeft dat uiteindelijk geholpen.