17 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is even oud en heb precies hetzelfde. Ik denk zelf dat hij gewoon best wat last ervaart met het doorkomen van de tandjes. Ik probeer het gewoon iedere avond en laat hem desnoods zelf wat kauwen/ sabbelen op de tandenborstel.. Ik denk dat het fijn is om het te blijven 'aanbieden' qua ritueeltje ook..
2 jaar geleden
Misschien omdat zijn mondje zeer doet?
Lukt het als je hem afleidt met iets..bijv een filmpje opzetten of een liedje zingen?
2 jaar geleden
Reactie op Anouksurf
Ik poets nooit tandjes.....🤔😧
Hij heeft nog geen tandjes die door zijn.. ...
Als er nog geen tandjes door zijn word het lastig poetsen denk ik 😅🙈
2 jaar geleden
Reactie op Anouksurf
Ik poets nooit tandjes.....🤔😧
Hij heeft nog geen tandjes die door zijn.. ...
Wij poetsen ook de tandjes waarvan alleen maar een puntje zichtbaar is. Dit aangezien die ook in aanraking met eten en drinken komen. Wel doen we het heel zachtjes/aaien we de tandjes omdat het natuurlijk pijnlijk is omdat ze nog door moeten komen.
2 jaar geleden
Vooral niet forceren. Ik zou het even laten voor wat het is en over een paar dagen opnieuw proberen
2 jaar geleden
4 tegelijk? 😱😱 omg sterkte!
Voorheen kon ik altijd heel makkelijk m’n vinger in de mond van m’n dochter doen, nu begint bij haar 1 misschien 2 tandjes door te komen en ik krijg in geen mogelijkheid m’n vinger er meer in…
Ik denk dat ze pijn heeft en het daarom niet toelaat. Kan me voorstellen dat het met 4 tandjes helemaal pijn doet en hij daarom weigert.
Maar tips heb ik helaas niet.., Hopelijk komen de tandjes snel door en staat hij het daarna weer toe!
2 jaar geleden
Heb hier gisteren voor het eerst scherp randje gevoeld. Het is al vechten om iets verlichtend aan te brengen (als het er überhaupt op komt), tanden poetsen ga ik nog niet eens proberen.
Maak er geen gevecht van, eerst even met borstel laten spelen terwijl jij de luier doet ofzo. Alle beetjes helpen. En er komen nog veel meer fases dat ze niet willen poetsen.
En nu (onze oudste is 3,5) komt hij wel eens uit bed met de mededeling dat we zijn vergeten tanden te poetsen 😅
2 jaar geleden
Hier was(en is nog steeds) tandenpoetsen bij dochter een drama als er tandjes of kiezen doorkomen. Het is even doorzetten. We probeerde het met liedjes en tegelijk tandenpoetsen en dergelijke maar als dat echt niet werkte dan pakte we dr ook wel eens stevig vast en deden we snel dr tandjes poetsen. Als de tandjes of kiezen goed door waren dan ging het poetsen vanzelf ook weer gewoon goed. Dan poetst ze eerst zelf en daarna poetsen wij na. Inmiddels 2,5 en zonder in haar mondje te kijken weet ik dat haar voorlopig laatste kiesje nu doorkomt.
Zoon heeft nog geen tanden dus daar hoeven we nog even niets mee te doen.
2 jaar geleden
Pff, die van ons houd zijn lippen ook stijf op elkaar. Als ik de tandenborstel na veel gepruts in zijn mond heb gekregen, duwt hij hem zo weer naar buiten met zijn tong 🙄
Liedjes zingen of een speeltje geven ter afleiding lukt hier nog niet zo.
Moet hem bijna in de houdgreep houden zodat hij de tandenborstel niet weg mept, of met zijn hoofd gaat draaien. Dat wil ik voorkomen, wil natuurlijk ook niet dat het een vervelende ervaring voor hem wordt..
Soms geef ik hem de tandenborstel om hem er zelf op te laten kauwen/sabbelen. Dat vindt hij prima
Ik blijf volhouden in de hoop dat hij het gauw gaat accepteren 😊
2 jaar geleden
Bedankt voor alle tips!
Niet alleen 4 tandjes maar ook een Aft op zijn tong 😢 al met al een goede verklaring voor het voor zijn doet vreemde gedrag (veel huilen, niet willen slapen, niets is goed etc.)
Tandenpoetsen wil nog steeds niet echt lukken dus nu doe ik tandpasta op mijn vingen en ga ik even snel alle tandjes af.. is niet ideaal maar voor die vingertandenborstel houd hij zijn lippen nog stijf op elkaar.
2 jaar geleden
Wij gebruiken een elektrische tandenborstel (van lovion) speciaal voor baby’s waar een lampje op zit en dat vindt hij erg interessant. Vaak doe ik het even voor met mijn eigen tandenborstel en zo doet die het na! Niet dat de uitvoering goed is maar om er aan te wennen is het denk ik wel fijn!