28 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 9 maanden en die slaapt soms nog 3x daags.. in de ochtend word die om half 8 wakker en slaapt dan vaak van half 10 tot 11 & dan is die wakker tot 1 uur en slaapt tot 3 uur en soms heeft die nog een powernap van half 5 tot 5 .. maar niet altijd en als die die niet heeft wil die gewoon wat eerder na bed .. normale bed tijd is tussen half7/7 uur.. en zonder zn powernap is dat rond 6 half 7 ..

2 jaar geleden

Bij mn dochter van 8 maand verschilt het per dag. Ligt er aan hoe goed ze de eerste 2 dutjes heeft gedaan. Soms slaat ze 3e over en soms doet ze nog powernap eind vd middag.

2 jaar geleden

Onze dochter is net acht maanden. Thuis slaapt ze drie slaapjes, 2x 45min en 1x uur of soms anderhalf uur. Op de opvang slaapt ze langer, meestal 1,5-2 uur per keer dus dan slaapt ze regelmatig maar 2x. Ze geeft het eigenlijk zelf heel duidelijk aan als ze moe is.

2 jaar geleden

Nova is bijna 8 maanden en slaapt soms nog drie dutjes. In de ochtend van 1-1,5 uur en dan in de middag van 1,5-2 uur. Soms doet de nog een powernap van 20 a 30 minuutjes .

2 jaar geleden

Sinds dat ze 7 maanden is doet ze nog maar 2 dutjes. In totaal 2.5u a 3.5u slaapt ze op de dag en in de nacht slaapt ze meestal door

2 jaar geleden

S'ochtends 30 min. Smiddags 2 uren en einde dag 15 min of overslaan. We zitten een beetje op het kantelpunt van wel niet het 3e dutje. We volgen het ritme van slaaptipsvoorbaby's. Ik maak haar dus ook wakker als ze zelf niet wakker wordt.

2 jaar geleden

Volgende week word ze 8 maand. Ze word 6.00-06.30 wakker. Dan doet ze rond 08.30 een dutje van 1.5 uur. En rond 13.30 doet ze een dutje van 1.5 uur. Rond 18.30 ligt ze op bed en slaapt ze de nacht door.

2 jaar geleden

8 maanden en als we 7 uur opstaan slaapt hij van 9-11 en 14-15.30 ongeveer. Ik werk 3 dagen waarvan 2 smorgens vroeg, de rest slapen we vaak uit tot 8-9uur 🙊 dan zijn de dutjes wat korter en later 😂 rond 19u gaat hij de nacht in en slaapt hij door.

2 jaar geleden

Mijne doet al een hele poos maar 2 dutjes en dit gaat heel goed. Ik ben een thuisblijf moeder dus ons dag begint wanneer de kleine wakker wordt. Ene keer is dat om 6.30u andere keer om 8u. Ze heeft ongeveer een wakkertijd van 3uur.

2 jaar geleden

Ze slaapt 3 dutjes en 2 dutjes van 2,5u en 1 dut van 1,5! Ze is 8,5 maand

2 jaar geleden

Reactie op ihermens

Ze slaapt 3 dutjes en 2 dutjes van 2,5u en 1 dut van 1,5! Ze is 8,5 maand
Heerlijk zeg zo’n goede slaper. Hoe lang slaapt ze in de nacht als ik vragen mag? Houden jullie je aan een schema? Ik ben benieuwd omdat bij ons elke dag anders is en mijn dochter soms maar 2 uur op een dag slaapt😐

2 jaar geleden

8 maanden. 2 a 3 dutjes. Als de middagdut goed is gegaan skippen we het laatste slaapje en brengen we hem ietsje eerder naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op malin23

Heerlijk zeg zo’n goede slaper. Hoe lang slaapt ze in de nacht als ik vrage ...
ze slaapt van 19:30 tot 7 uur smorgens. Dit is haar schema Elke morgen 7:00 beginnen 8:30 naar bed ook al geeft ze het niet aan. 11uur uit bed 12:30 in bed zelfde verhaal als 8:30 15uur uit bed 16:30 in bed zelfde verhaal als 8:30 18uur uit bed 19:30 in bed zelfde verhaal als 8:30 Natuurlijk kan het af en toe 10 min verschillen. Maar we proberen als we niet weg gaan dit schema aan te houden. En als we merken dat ze te lang wakker ligt of sneller wakker worden dan veranderen we het. Maar tot heden gaat ze zonder te huilen altijd slapen. zelfs op de opvang zeggen ze dat ze nog echt veel slaapt. Maar kan er niks aan doen hahha

2 jaar geleden

Reactie op malin23

Heerlijk zeg zo’n goede slaper. Hoe lang slaapt ze in de nacht als ik vrage ...
Af en toe hoop ik wel dat ze wat langer wakker gaat blijven. Zodat ze niet vol wordt gepropt in de 1,5uur dat ze wakker is haha

2 jaar geleden

Zoontje is best wel een slaapkopje soms, maar geen ster in korte dutjes. Soms slaapt hij van 11 tot 14.30 uur en een kort slaapje in de ochtend daarvoor. Maar de andere keer zomaar twee keer twee uren of een keer langer en twee korte slaapjes. Verschilt echt per dag en hoe z’n nacht is geweest.

2 jaar geleden

Hier al een hele poos 2 dutjes volgens de 2-3-4 methode. Van 10.00 tot 11.00 vaak en dan van 14.00 tot 15.00, bedtijd 19.00 en dan weer wakker om 8.00

2 jaar geleden

Reactie op ihermens

Af en toe hoop ik wel dat ze wat langer wakker gaat blijven. Zodat ze niet ...
Dat snap ik wel! ☺️

2 jaar geleden

Reactie op baby2309

Hier al een hele poos 2 dutjes volgens de 2-3-4 methode. Van 10.00 tot 11. ...
Wow dit is relaxt hee! Die van ons wordt wakker tussen 5.30 en 6.30 😂

2 jaar geleden

hier ook de 2-3-4 methode wordt om 7:45 - 8:00 wakker en gaat 9:45 weer slapen tot 11:30 - 12:00 ongeveer en dan pas om 15:00 uur weer slapen tot 16:00 en dan gaat die om 20:00 uur weer naar bed tot de 7:45 - 8:00 volgende ochtend

2 jaar geleden

Ons zoontje van 14/9 doet nog 3 dutjes, rond 9u, 12u30 en 16u. Hij gaat naar bed na de laatste fles om 20u.