9 Reacties

één jaar geleden

Strikt nee blijven zeggen en het afkappen zoals je doet. En vooral zelf niet mee lachen 😅 hier ook een week of 2 gehad, maar is door vol te blijven gestopt gelukkig haha

één jaar geleden

Hier hetzelfde maar dan met beginnen knijpen (met nagels). Zullen ze wellicht leren op de opvang? 😂 Ik volg voor tips!

één jaar geleden

Hier is het niet slaan maar bijten😅. Heeft ook de grootste lol…😅 wij zeggen dat hij niet mag bijten en als hij het dan direct daarna weer doet zetten we hem bij ons weg.. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier is het knijpen, wel met name als ze moe is. Ik blijf rustig zeggen '*naam*, je mag niet knijpen'. Dan gaat ze aaien. Gaat tot nu toe goed. Maar hier doet ze het dus uit moeheid / frustratie. Ik probeer er achter te komen wat ze dan wil. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk haha.

één jaar geleden

Ik zeg nee, zet hem weg en draai me om. Slaan / bijten / knijpen = negeren. Hij probeert hiermee aandacht te krijgen, maar het gevolg is het tegenovergestelde. Vaak is het dan snel over en probeert hij iets anders (aantikken, roepen, speelgoed brengen) daar reageer ik dan natuurlijk overmatig enthousiast op

één jaar geleden

Hij doet het trouwens ook als hij zijn emotie / overprikkeling niet kwijt kan. Het gevolg van negeren is dan heel hard en boos gillen. Dan ga ik op de grond zitten met mijn armen open en wacht af, na enige tijd komt hij dan knuffelen om te kalmeren en vaak ook voor een troostende slok melk

één jaar geleden

Hier had ze het 1 keer gedaan toen ik op de grond lag toen ik aan het spelen was met dr. Ze bleef het toen ook herhalen, pats pats pats. Het deed ook best pijn eigenlijk haha dus van binnen dacht ik wel even wow wat is dit. Maar ik bleef geduldig en zei tegen haar; au dat doet pijn, niet leuk. Want wist zij veel verder natuurlijk. Verdrietig gezicht erbij getrokken. Toch bleef ze doorgaan die keer en heb het laten gaan, in die zin, keihard negeren verder. Ze heeft het nooit meer gedaan erna. Nee zeggen is ook aandacht en dat kunnen ze natuurlijk grappig gaan vinden om het dan juist wel te doen. Heb dus expres geen nee gezegd.

één jaar geleden

Pfff hier ook! En lachen als ik boos word.. ik vind t enorm frustrerend.. mijn zoontje gooit onze eettafel steeds om en als ik boos word lacht hij me keihard uit🥲. Met slaan in t gezicht is hij nu gestopt, wij zeggen dat t niet mag en dan zeggen dat hij wel mag aaien, dat vind hij gelukkig leuk om te doen

één jaar geleden

Ik zou duidelijk nee zeggen, dan een alternatief (aaien) en daarna afleiden.