7 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij heeft het te maken met verwerking. Mijn dochter doet het ook, niet iedere nacht btw. Als ze zich zelf niet kan herpakken dan troost ik haar. Vermoeiend, klopt! Maar ze heeft je dan echt eventjes nodig. Veel succes! 🍀

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dat deze week ineens ook, zijn tandjes komen ook net door dus ik heb het idee dat het dat is. En het is inderdaad erg vermoeiend! Mijn zoontje heeft nog nooit doorgeslapen en we waren eindelijk af van het elk uur wakker worden en nu krijgt tie tandjes en heeft tie onderbroken nachten dat hij ergens tussen 12 en 2 opeens klaar wakker is en alles leuk en gezellig vindt. Vinden wij iets minder leuk 🫣

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, mijn zoontje was altijd een goede slaper. Ik dacht eerst dromen (verwerken van de dag) verkoudheid🤷🏼‍♀️ ik was radeloos.. tot ik vanmorgen links onderin een tandje voelde komen. Verklaarde een hele hoop. Ik had hem nog niet helemaal verwacht aangezien hij er al 2 onder en 4 boven heeft… maargoed.. het leed dat tandjes heet is er toch echt weer. Ik ga vannacht dentinox proberen, en hopen dat hij weer een keer in zijn eigen bedje blijft liggen🥵😂

2 jaar geleden

Wij hebben nu ook een paar nachten gehad dat ze af en toe wakker wordt en bijna niet te troosten is. Ivm eigen slaapgebrek kiezen wij dan toch voor een flesje bv/live bv op zo’n moment en dan valt ze snel weer in slaap. Blijkbaar hebben ze het nodig, en tja: het is een fase waar we weer even doorheen moeten. 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op MickyML

Mijn zoontje heeft dat deze week ineens ook, zijn tandjes komen ook net doo ...
Ooh dit hadden wij ook ineens met haar, dat ze ineens in de nacht ging spelen 😅 hebben ze nergens last van, huilen ze niet, gaan ze speeeeelen😅😅

2 jaar geleden

Reactie op Jacqvloenen

Hier precies hetzelfde, mijn zoontje was altijd een goede slaper. Ik dacht ...
Pff ja sneu voor de kleintjes en erg vermoeiend voor ons! Onze dochter heeft nu twee tandjes. Heeft ze inderdaad ook veel last van gehad. Nu lijkt ze geen tandje te krijgen... succes 🍀

2 jaar geleden

Hier ook altijd iets, sprongetje/tandje/ verkoudheid/nieuwe dingen 's nachts oefenen etc. Zo moe word je er inderdaad van. Hier in ruim 8 maanden nog geen enkele nacht doorgeslapen. Toch blijf ik hoop houden dat het beter wordt, wat moeten we anders? Haha. De ontwikkeling van slaap gaat met ups en downs, al lijken de downs steeds veel langer te duren dan de ups.. 😅 Het huilen an sich lijkt me ook een stukje prikkelverwerking inderdaad. Vervelend dat ze er uiteindelijk van wakker wordt. Wij krijgen onze dochter in de nacht ook moeilijk weer in slaap, ze kan dan zo 1 a 2u wakker zijn. Heb geen tips hiervoor die altijd werken, helaas. Ik vind het volgende artikel zelf wel fijn om een beetje aan vast te houden, dat het 'normaal' is. https://liefdevaneenmoeder.nl/hoe-babys-slapen-eerste-jaar/