4 Reacties
2 jaar geleden
Misschien raakt hij oververmoeid? Als mijn dochter te lang wakker is dan heb ik dit probleem ook. Misschien proberen zijn avondritueel iets minder intensief te maken? Ik geef vaak 1e deel van de fles beneden, boertje naar boven daar schone luier en omkleden voor de nacht 2e deel fles dan verhaaltje gelijk lezen, slaapzakje aan ff boeren kusje van papa en mama en dan lekker naar bed. Duurt in totaal van start avondritueel tot daadwerkelijk slapen niet langer dan 30min.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
2 jaar geleden
Misschien inderdaad iets korter maken van het slaapritueel of even omgooien? Misschien heeft hij bij 1 van de onderdelen een vervelende associatie gekregen?
2 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde en hij is echt actief overdag, het dutten verschilt ook enorm. Sinds kort hou ik hem wakker tot 21u na zijn bad, dan krijgt hij ook een fles en sus ik hem in slaap rond 21u30. Dan slaapt hij gewoon door tot de volgende ochtend 8u. Als ik hem eerder in bed leg is hij 4u in de ochtend al wakker en dat is niet altijd fijn aangezien ik nog naar school en stage ga. Misschien helpt een bad voor het slapen gaan?
2 jaar geleden
Hier exact hetzelfde! Heb helaas geen tips, wij hebben ook nog niet de oplossing gevonden. Overdag gaan de dutjes goed en slaapt ze binnen 2 min, maar in de avond is het huilen zodra de slaapzak aangaat. Wij hebben wel een vrij kort avondritueel, maar zijn vervolgens nog zeker 45 min bezig. Ik lees graag mee naar tips!!