15 Reacties

2 jaar geleden

Bij mijn eigen ouders lacht ze trouwens wel veel en huilt ze nooit

2 jaar geleden

Herkenbaar onze zoon lacht ook niet na mijn schoonmoeder en na haar bezoek is die ook bekaf maar, kan de slaap dan niet vatten en huilt veel dan. Maar, nu praat mijn schoonmoeder echt hart en heeft ze schelle stem. Wij worden hier al moe van en voor zo kleintje is dat ook veel. Ik heb geen tips hoe je beter kan krijgen dus ik volg even. Weet wel dat je echt niet de enige bent.

2 jaar geleden

Bij mijn schoonmoeder gaat onze dochter ook steeds huilen. Toen zei ze 'ja dat krijg je als ik je nooit zie.' net was er een vriend van m'n man op bezoek waar ze heel leuk en nieuwsgierig mee ging spelen en even later wilde schoonmoeder haar vasthouden, ging ze huilen. Dus mijn vriend zegt: oh net was ze nog leuk met *vriend* aan het spelen. 😅 (Wij vinden haar altijd heel irritant en overdreven doen. Onze dochter dus blijkbaar ook).

2 jaar geleden

Tja als jij zelf daar niet goed in vel zit, is het geen wonder eigenlijk. Je spiegelen jouw eigen gevoel en vergroten dit uit. Tip die ik heb is in je eigen omgeving, kindje op schoot en laten kijken terwijl je schoonouders even landen en haar een beetje negeren. Vervolgens op afstand contact maken en, als ze conact terug maakt, spelen terwijl ze bij jouw op schoot zit. Bijvoorbeeld met handpoppen, werkt altijd goed afleidend. Pas als dit goed gaat, dan tussen jullie inzetten. Niet laten oppakken, zelf de kans geven om naar opa of oma toe te bewegen

2 jaar geleden

Ik ben er van overtuigd dat ze dingen feilloos aanvoelen, personen/ emoties / sfeer

2 jaar geleden

Waarom wil je dat ze naar ze lacht?

2 jaar geleden

ehm ja dan moet je gewoon met haar omgaan alsof je alleen bent met dr spendeert ze genoeg tijd met de inlaws? of echt stijve koffie-met-een-koekje-op-visite

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Tja als jij zelf daar niet goed in vel zit, is het geen wonder eigenlijk. J ...
Precies dit! Bij mijn dochter voelde ik mij ook niet op mijn gemak bij mijn schoonouders, daar kwam bij dat zij heel druk zijn en heel graag willen dat mijn dochter naar hen lachte. Hoe meer zij hun best deden, hoe harder zij ging huilen. Ze is sowieso een moederskindje, nu nog, maar door haar bij mij te houden en haar eerst even te laten landen en kijken waar ze was en zelf met hen te kletsen kon zij even acclimatiseren en kon ze daarna gewoon zonder drama bij hen op schoot en met hen spelen. Inmiddels is het helemaal goed gekomen en gaat ze er graag heen. Mijn moeder daarentegen(kleuterjuf dus weet hoe je met jonge kinderen om moet gaan) heeft ze altijd fantastisch gevonden. Ze ging en gaat er graag heen. Mijn moeder ging dan met haar op schoot met dr gezicht naar mij zitten en liet haar even zitten en kletste met mij, daarna pas met haar en zelfs op haar ergste fase van eenkennigheid dat ze echt alleen mij moest(zelfs papa was niet goed genoeg als ik in de buurt was) kon ze prima bij mijn moeder zitten. Dus deze tip hebben wij ook heel veel aan gehad destijds.

2 jaar geleden

Zalig! Mijn meisje heeft dit ook! Leuk dat we niet alleen zijn! Ik denk dan maar dat ze niet iedereen leuk kunnen vinden he 😂

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

Waarom wil je dat ze naar ze lacht?
Ahhahahahaah echt een goedje 😁

2 jaar geleden

Reactie op Djodjo

Ahhahahahaah echt een goedje 😁
Uhm ze hoeft niet te lachen, maar ik wil wel dat ze zich fijn voelt??? Niet zo gek lijkt me

2 jaar geleden

Uhm ze hoeft niet te lachen, maar ik wil wel dat ze zich fijn voelt??? Niet ...
Het is gewoon grappig in de zin van dat er personen hun schoonouders of schoonmoeder niet leuk vinden en dan is het een fijne payback van hun kleintje als je begrijpt wat ik bedoel.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Mijn zoon vind iedereen leuk, elke vreemde en bekende. Maar mijn bij schoonmoeder en schoonoma zet hij het direct op het krijsen als ze hem maar aankijken. Zodra ze weg zijn is hij stil. Als ze in dezelfde kamer zijn kijkt hij steeds naar ze om en doet zijn armen omhoog voor zijn gezicht. Ik vind het wel sneu voor ze maar vooral snap ik er niks van!

2 jaar geleden

Zoals wij niet iedereen fijn vinden hebben babies dit ook. Misschien nog wel sneller dan volwassenen. In januari feb moest ons zoontje niks weten van mn stiefvader. En nu zijn t de dikste maatjes. Heeft gewoon even geduurd

2 jaar geleden

In het begin was mn dochter niet graag bij mn schoonmoeder. Bij schoonvader ging het wel meteen goed. Hebben verder gewoon zo gelaten en nix geforceerd. Nu aantal maanden later gaat het prima en is er nix meer aan de hand. Nou is schoonmoeder wat rustiger geworden in omgang met haar.Eerder ging ze heel vals zingen en wat druk doen. Hebben paar keer gezegd dat ze normaal moest doen en dat hielp.