15 Reacties
2 jaar geleden
Maar mijn dochter zit nu in die fase van verlatingsangst dus ik weet niet wat ik meer kan doen dan troosten en weer terugleggen tot ze eroverheen groeit
Iemand andere tips mss?
2 jaar geleden
Dit had mijn dochter ook tot een week terug. Daarvoor was dat nooit zo. Na 2 weken weer voorbij gelukkig en slaapt nu zelfs beter dan voorheen! Geen hazeslaapjes meer en ze slaapt 's nachts ineens door. Misschien is dit een geruststelling. Helaas geen tips behalve je er aan overgeven en proberen het te accepteren.
Had jullie dochter hier altijd al last van?
2 jaar geleden
Ja, ik herken het helemaal. Soms slaapt ze een paar uur in haar eigen bedje, maar vaak maar hele korte periodes en dan gejammer. Dan pak ik haar en ze slaapt direct in mijn armen. Terugleggen gaat dan bijna niet. Regelmatig eindigt ze in de tweede helft van de nacht naast me in bed, zodat we allemaal nog wat rust hebben. Het zal wel een fase zijn 🙈.
Mijn zus had dit ook vanaf 4 maanden en met 8 maanden sliepen de kinderen ineens door. Hier startte de chaos ook rond die tijd, dus we duimen dat we er over een ruime maand ook vanaf zijn en weer eens kunnen slapen 🤣. Ach ja, ooit zal het wel weer beter gaan 😅.
2 jaar geleden
Bij mij is het nu sinds 3 nachten en zelfs me vriend mag haar niet pakken. Ze slaapt normaal van 18:00 tot 6/7 klokje rond maar nu begint ze vanaf 19/19:30 en ze gaat door tot ik na bed ga en ze bij me
Ligt
2 jaar geleden
Hier ook last van! Sinds de geboorte al.. valt wel zelf in slaap op mn armen, hoef niet te wiegen ofzo. Maar zodra ik hem ook maar neerleg instant wakker. Samen slapen werkt ook nog maar half, ene keer wel andere keer niet. Vannacht zelf half zittend "geslapen" en mij zelf ingebouwd en de kleine op me arm laten slapen.. nou dat was dus ook geen pretje voor mama en papa( die werd naar de bank gestuurd)
2 jaar geleden
Is een cosleeper misschien een optie? Ons kindje slaapt ook niet zo goed. Het wil dan nog wel een helpen om een hand op hem te leggen, zo ligt hij toch dichtbij, maar heb je wel je eigen ruimte/plekje in bed. Wij hebben nu een ledikant met 1 zijkant open als cosleeper tegen het bed aan gezet.
Een slaaptunnel, tukkie of Fedde en Kees Nunkilakantje kan misschien nog helpen voor de geborgenheid?