4 Reacties

2 jaar geleden

Hetzelfde hier, onze buggy kan ook horizontaal, dus daar slaapt hij dan vaak in. Wel met z'n beentjes omhoog, maar hij kan zo prima slapen 🙂 Wij hadden het wisselen van de bak ook zo lang mogelijk uitgesteld, maar inmiddels is hij bijna 11 maand, dus past al een poosje écht niet meer 😅 Succes!

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, maar ons zoontje is sinds 7 maanden te klein voor de wieg en kinderwagen. Hebben toen eerst hem verplaatst van wieg naar bedje en dat ging goed. Een week later van bak naar wandelwagen. De wandelwagen kan helemaal plat, maar daar slaapt hij weinig in. Oefening baart kunst bij ons. Toen hij doorhad dat de wieg en bak er niet meer waren, was z’n bedje ook prima.

2 jaar geleden

Onze dochter sliep tot 7 maanden oud ook alleen in de kinderwagen overdag. Omdat ik het vele lopen echt beu was (ze werd van elk geluidje buiten weer wakker en het duurde steeds langer voordat ze in slaap viel) ben ik cold turkey gestopt ermee en haar in bed gelegd om te slapen. Ik had ook het gevoel dat ze er ook wel aan toe was omdat ze een speen met speendoekje had waar ze ineens gek op was, en dat speendoekje hielp haar in slaap te krijgen. Oftewel ze was niet meer volledig afhankelijk van de kinderwagen bij het in slaap vallen. Tegen mijn grote verbazing in ging het eigenlijk direct heel goed. Eerste paar keren wat lastig, maar daarna gewend. Tip die ik kan meegeven; iets anders aanbieden wat haar kan helpen in slaap te vallen zoals dus een speendoek. Of bijv een boekje of knuffel. Andere tip, als je overstapt naar het bed, niet toegeven en dan toch de kinderwagen maar in (hier moest ik zelf een hoop moed voor bij elkaar rapen). Ik troostte wel altijd direct bij huilen. Duidelijkheid en structuur helpen in die zin namelijk. En misschien een bedomrander, zo'n beschermding tegen hoofdstoten? Geeft misschien een stukje 'geborgenheid', net als de zijkant van de kinderwagen.

2 jaar geleden

Qua bedje etc heb ik geen tips. Met zelfstandig in slaap vallen hielp hier de white noise (numsy), ik had al eerder via YouTube etc white noise geprobeerd wat nooit echt een succes was, maar met dit apparaatje dus wel. Plus deze kan 12 uur achter mekaar aan blijven. (In totaal volgens mij batterij van 30 uur dacht ik zo).