33 Reacties

2 jaar geleden

Vind het maar raar van het CB, is toch niks mis mee! Mijn dochtertje was de laatste keer ook 63,5 cm en 7,5 kilo. Ieder kindje is anders, en als ze lekker vrolijk is is er toch niks aan de hand 😊

2 jaar geleden

Wat een onzin, je dochter groeit toch volgens haar eigen groeilijn? Mijn dochter is 68cm en weegt 6.8kg. Ze is geboren met 47cm en 2.5kg ze zeggen dat ze gewoon heel goed groeit

2 jaar geleden

Ik blijf me verbazen over het cb 😅 mijn dochter is voor t laatst gemeten en gewogen bij 5, nog iets maand. Toen woog ze 7,2 kilo en was ze 68 cm.

2 jaar geleden

Reactie op iLoveAlissa

Vind het maar raar van het CB, is toch niks mis mee! Mijn dochtertje was de ...
Ja precies dat zei ik ook!

2 jaar geleden

Hij wijkt nu een beetje af maar dan nog… wordt er zo moe van. Ieder kindje is anders, wijkt het een beetje af is het gelijk feest..

2 jaar geleden

Reactie op ihermens

Hij wijkt nu een beetje af maar dan nog… wordt er zo moe van. Ieder kindje ...
Zit toch keurig op haar eigen curve? Volgens mij ziet dit er gewoon dikke prima uit

2 jaar geleden

Ik ben ook niet altijd onder de indruk van het cb. Maar over 2 maanden opnieuw wegen en indien dan afwijkend van haar curve onderzoeken is niet heel shockerend toch? Minder voeding omdat ze veel slaapt kan, maar teveel slapen omdat ze te weinig voeding heeft kan ook. Succes over 2 maanden wellicht is het allemaal weer bijgetrokken. Overigens hier een jongetje van 7,5 maanden en 7kg.

2 jaar geleden

Ons mannetje is 78 cm te lang maar, ook te licht 6345 ja ik kan er niet meer van maken of minder😬 hij eet als turfgraver en heeft hierdoor minder trek in melkfles.

2 jaar geleden

Reactie op ihermens

Hij wijkt nu een beetje af maar dan nog… wordt er zo moe van. Ieder kindje ...
Het zit nog niet eens onder de lijnen, vind het een beetje vreemd. En ik vind dit ook geen afbuigen hoor 🙈 mijn dochtertje is nu 6,5 maand. 67cm en 8,7 kg. Maar zij zit lekker bovenaan tussen de lijntjes qua gewicht 😂

2 jaar geleden

Reactie op SKE

Ik ben ook niet altijd onder de indruk van het cb. Maar over 2 maanden opni ...
Maar als ze te veel slaapt door te weinig zou ze ook “hongerig” moeten overkomen als ze wakker en alle flessen leegdrinken en ze drinkt eigenlijk bijna geen een fles leeg.

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Het zit nog niet eens onder de lijnen, vind het een beetje vreemd. En ik vi ...
Ja precies haha daarom ieder kindje is anders!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 68 cm en rond de 9 kg. Is nu ruim 7 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op ihermens

Maar als ze te veel slaapt door te weinig zou ze ook “hongerig” moeten over ...
Ik wilde alleen maar aangeven dat het misschien niet zo heel erg is als ze een extra oogje in het zeil houden ;-) succes!

2 jaar geleden

Dochter is 7,5 maand en 6,53 kg en 65,3 cm lang (mooie getallen en geen grap). Wij hadden gister een extra afspraak voor meten en wegen omdat ze vorige keer ook te licht werd bevonden, deze keer waren ze wel tevreden. Ik heb haar wel sinds de vorige keer wat extra aangelegd en daardoor is ze wel wat meer aangekomen.

2 jaar geleden

Hier een meisje van 7 maanden, denk 63 cm en 6 kilo. Ze is heel klein en was ook dysmatuur bij geboorte. Maar bij ons maakt het CB zich juist geen zorgen, ze groeit op haar eigen lijn.

2 jaar geleden

Lactatiekundige zei laatst nog, afbuigen is pas wanneer ze 2 lijntjes doorkruisen. Dan moet je eens gaan kijken of er iets is en wat er dan aan de hand is. Hopen ze de keurig haar eigen lijn blijft volgen 😊

2 jaar geleden

Die van ons is rond de 70cm en ik denk iets meer dan 6.5 kilo nu. Dus lang en smal. Gewicht op de -1 Maar volgt hem goed en lengte gemiddeld. Hier maakte het consultatiebureau zich geen zorgen.

2 jaar geleden

Onze zoon is ook vanaf de geboorte niet zo zwaar, en daarnaast geen fan van melk. Gelukkig maken ze zich bij ons op het cb er niet zo druk om. Ze zeggen hier gewoon dat hij zijn eigen lijn volgt. Wat heel plausibel klinkt; ieder mens is anders. En als je kijkt naar de genen kan je daar ook al veel uit opmaken. Nu met vaste voeding komt hij wel wat beter aan, hij vindt dit erg lekker; misschien dat dit jullie dochtertje ook wel wat kan helpen :)?

2 jaar geleden

Reactie op ihermens

Maar als ze te veel slaapt door te weinig zou ze ook “hongerig” moeten over ...
Nou dat is niet helemaal zo. Stille hongerlijders heten dat. Maar vind bij jou het lijntje niet zorgwekkend ofzo hoor! Hopelijk over 2 maanden niet nodig

2 jaar geleden

Onze dochter is 7 maanden, weegt 7 kilo en is 70 cm. Volgt haar lijn dus vinden ze het nu (eindelijk) prima bij het cb.