4 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoon valt ook niet zelf in slaap. Overdag niet en s avonds ook niet. Hij sliep ook steeds in mijn armen, en bij het terugleggen werd hij wakker. Ik werd er gek van en hij ook. Nu heb ik zijn ledikant eruit geflikkerd en een grondbed gekocht. A la montessori (google maar). Heb meteen een bedje van 90x200. Heb er wel met een grondbox elementen een hekje omheen gebouwd. Nu heb ik hem wel aangeleerd om zelf in slaap te vallen, waarbij ik even bij hem lig. Hij valt vaak in 5 min in slaap en ik stap dan uit het bed. Geen schudden, lopen en wiegen meer. En als hij ‘s nachts wakker wordt, wat niet vaak voorkomt. Dan ga ik weer even bij hem liggen en dan is hij zo weer weg.

2 jaar geleden

Hebben jullie het boekje slaap kindje slaap gelezen van Estiville? De methode werkt bij ons! Ik ken helaas geen ander methode. Maar na 3 dagen sliep hij door. Als dit niet werkt iets anders proberen? Boekje gewoon bij bol te koop

2 jaar geleden

Oh ja, nu aangepast naar bij hem blijven met gerustellende woorden tot hij in slaap valt, als methode niet werkt

2 jaar geleden

Mijn zoontje kon ook niet zelf in slaap vallen. Ik moest hem wiegen totdat hij in slaap viel. Met hulp van een slaapcoach heb ik het (zo goed als) afgebouwd. Zij raadde me aan om hem kort te wiegen en slaperig in bed te leggen en dan naast hem te gaan liggen op de grond. Een beetje zoals Saar hier al beschreef alleen lag mijn zoontje wel gewoon in z'n ledikant en ik op de grond er naast. Ik liet hem wel blijken dat ik er was door te zingen of door z'n haren te aaien. Nu moet ik er nog steeds wel bij blijven, maar valt hij wel zelf in slaap. En goed naar z'n wakkertijden kijken, dat hielp voor ons ook. Als ik hem te laat naar bed breng merk ik het meteen, dan moet ik hem wel weer helemaal in slaap wiegen.