24 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, kind rolt het hele bed door, maar slaapt alleen op haar buik. Aan het begin draaide ik haar steeds terug, maar daardoor sliepen we beiden niet. Ze kan zich terug draaien en heeft een goed matras. Geen spulletjes in bed, ook het dekentje hebben we er uit. Gaat prima zo, je hebt nu eenmaal buikslapers.
2 jaar geleden
Hier ook. Ik heb zo'n luchtdoorlatende topper van aerosleep op het matrasje gelegd. Nadeel is denk ik wel dat het matrasje er minder comfortabel van wordt.
2 jaar geleden
Ik lees even mee, zelfde probleem hier. We hebben een aerosleep matras met aerosleep hoeslaken voor om het matras daar zitten ook al lucht gaatjes in verder niks in het bedje. Ze heeft een slaapzak en een nunki deken van fedde en kees. Maar draait nog steeds het hele bed door. En inderdaad huilen wanneer je haar terug draait. Dus er laten het maar zo..
2 jaar geleden
Hier ook sinds 1,5 week. Wij vonden het ook heel spannend, maar laten hem. Eerst rolde we hem nog terug, maar toen was het huilen. Bij de opvang zeiden ze het ook gisteren. Hij slaapt heerlijk op zijn buik
2 jaar geleden
Reactie op malin23
Zien jullie de baby ook wel eens met het voorhoofd tegen het matras gedrukt ...
Ja vonden we beide eng maar goed het matras is wel heel lucht doorlatend en uiteindelijk draait ze haar hoofd wel. Eerste 2 nachten zijn we omstebeurt opgebleven om te kijken haha.
2 jaar geleden
Hier ook een buikslaper sinds ongeveer een maand. Eerst alleen overdag, maar nu ook 's nachts. We hebben een Nunki-lakentje en dat werkte goed, maar sinds kort lukt het haar om zich eronder vandaan te wurmen en dan draait ze zich alsnog op haar buik. Ik vond het eerst ook spannend en draaide haar om als ik het zag, maar ze draait met de zelfde vaart weer terug. Nu vertrouw ik er maar op dat ze sterk genoeg is om te draaien als ze wil en als dat nodig is.
2 jaar geleden
Onze dochter slaapt al sinds ze zo'n 8 weken is enkel nog op haar buik. In het begin vond ik dit erg akelig, maar op die manier sliep ze wel het beste en rustigste. Uiteraard altijd toezicht gehouden middels babyfoon/naast me slapen in co-sleeper. Nu ze inmiddels alle kanten op rolt maak ik me er niet meer druk om.
2 jaar geleden
Er wordt gezegd dat wanneer je kindje zelf kan draaien naar buik (hoeft zelf nog niet terug te kunnen draaien) er geen gevaar meer is op wiegendood. De nekspiertjes zijn sterk genoeg om hen zelf te behelpen. Ik zou zeker een aerosleepmatrasje en hoeslakentje nog aanraden. Dure aankoop maar zeer tevreden van hier!