27 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook! Het wordt lastiger en lastiger om onze dochter melk te laten drinken. En dit was altijd al een gedoe. Helaas komt ze wel nog 2 keer in de nacht maar dan drinkt ze ook heel weinig. Hoeveel vast voedsel eet jouw zoontje? En hoeveel flessen? Bij ons iedere dag een fruithap, een boterham met margarine, en een warme maaltijd. Soms nog wat fruit of een cracotte tussendoor. Ze drinkt hier ook nog maar 400 ml melk max. Water of thee wil ze ook amper. Ik maak me er een beetje zorgen over en we hebben nu een verwijzing naar een diëtist om mee te kijken of het wel voldoende is zo.

2 jaar geleden

Reactie op KJS

Wij hebben dit ook! Het wordt lastiger en lastiger om onze dochter melk te ...
Ons zoontje krijgt 1 boterham met margerine en 1 met bio pindakaas en margarine. Daarnaast krijgt hij 100 gram groentehap en 100 gram fruit. Hij krijgt 4 flessen maar die drinkt ie nooit leeg. In deze flessen zit 180 +6 maar laat vaak 90 ervan staan.

2 jaar geleden

Reactie op KJS

En hij drinkt water, uit een 360 beker, althas dat doe ik voor hem, dat lukt nog niet zelf 🤣

2 jaar geleden

Reactie op KJS

Wat kan dat stressen zijn he! Zeker wanneer ze niet meer willen eten maar wel meer mogen…

2 jaar geleden

Zoals met alles groeit hij goed? Oogt hij tevreden? Voldoende luiers? Dan lekker houden zo 😊 Zo rond 9 maanden gaan kinderen meer vast voeding eten en hun fles/bv langzaam afbouwen. Als je goed naar de kindje kijkt geven ze dit zelf aan. Sommige kinderen wat eerder, andere later. 400ml opvolg melk is volgens mij ook geen raar getal. Ik dacht dat het iets van 3x150 🤔 maar ik geef bv dus kan het mis hebben en ik ben niet thuis dus kan het niet checken in mijn boeken 😂

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Zoals met alles groeit hij goed? Oogt hij tevreden? Voldoende luiers? Dan l ...
Okee gelukkig! Jaa hij is heel tevreden! Op de verpakking staat 800 ml opvolgmelk… misschien wanneer ze weinig tot geen vaste voeding krijgen?

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Okee gelukkig! Jaa hij is heel tevreden! Op de verpakking staat 800 ml opv ...
Denk het dan. Zal morgen eens kijken

2 jaar geleden

https://www.24baby.nl/baby/voeding/voedingsschema-baby-7-maanden/#:~:text=Richtlijn%20hoeveelheid%20per%20voeding%3A%20150,dag%20150%20%E2%80%93%20200%20ml%20opvolgmelk. Hier staat t ook. Als richtlijn dus elk kind is anders

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Wat kan dat stressen zijn he! Zeker wanneer ze niet meer willen eten maar w ...
Ja, en tegelijkertijd denk ik dat ze wel meer zouden eten en drinken als ze meer nodig hebben. Onze dochter is heel erg klein en groeit ook niet hard. Wel op haar eigen lijn naar dat is de -2,5 lijn. Dat maakt ons ook bezorgd. Maar meer melk wil ze gewoon echt niet. Bij jou eet hij al 2 boterhammen op een dag, dat is flink! Ik denk dat we daar ook naartoe moeten. Of iedere ochtend een bordje pap ipv de fles.

2 jaar geleden

Je kan ook altijd kijken wat er gebeurt als je wat minder flessen aanbied. Eerst fles, dan 30min later hapje en slokje water.

2 jaar geleden

Hier het zelfde verhaal soms maar 250 ml opvolgmelk wat er in ging, maar wel haar groenten en fruit + brood helemaal op eten + water drinken. Gaf uit frustratie maar pyjama papje als laatste fles want de normale fles wilde ze niet. En nu ineens na denk toch wel een maand wilt ze wel weer meer drinken. Geef overigens 3 flessen op de dag. Heb meerdere malen aangeboden en kleinere beetjes maar moest ze ook niets van weten. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

600 ml is geloof ik de max met vast voedsel erbij.

2 jaar geleden

Reactie op Stéphanie91

600 ml is geloof ik de max met vast voedsel erbij.
Mag meer hoor, word max 750 gegeven als richtlijn, maar ook hierin echt per kindje verschillend! Wij gaven toen we net over waren naar 2 nog ruim 800, afbouw doen we heel stapsgewijs ivm extreme reflux +medicatie en we hadden net een fijne balans en dit was helemaal prima volgens kinderarts!

2 jaar geleden

Ja hier ook! Mijn dochter is van 6 september. Dit bied ik haar aan: 7.00 fles 210+7, blijft vaak 50ml staan 10.00 fruit met fijne granen 11.30 brood met margarine 12.30 fles 180+6, blijft vaak ook wel 30ml over 15.00 appelmoes 17.00 100 gram groente met 30 gram rijst/pasta/aardappel (vlees/vis moet ik een goede manier voor verzinnen) 18.30/19.00 fles 210+7, blijft tegenwoordig vaak 100ml over Bij alle vaste eet momenten bied ik diksap aan want water of thee gaat er niet in en gezien ze op nog maar 3 flessen zit heb ik liever dat ze meer vocht binnen krijgt met suiker dan dat ze nog minder vocht binnen krijgt… meestal krijgt ze een halve beker binnen. Ik merk wel dat ze flessen met fijne granen beter drinkt alleen de granen zakken waardoor dat in de fles blijft zitten. Hierdoor krijgt ze alsnog niet veel granen binnen, daarom doen we het sinds een week door haar fruithapje! Bij het fruithapje en groentehapje doe ik vaak wat extra water zodat ze meer vocht binnen krijgt. Ik heb geen idee hoeveel ze binnen ‘moeten’ krijgen aan vocht. Mijn dochter oogt gezond, zeer tevreden, voldoende natte luiers etc dus ik vertrouw erop dat het goed is zo! Als ik merk dat ze ‘s avonds voordat wij gaan slapen nog erg onrustig is of wanneer ze echt weinig gedronken heeft dan bied ik nog een fles aan van 180+6. De ene keer drinkt ze hem in 1 teug leeg en de andere keer drinkt ze maar 30ml.

2 jaar geleden

Jazeker! Mijn zoontje is 7 maanden en krijgt overdag alleen vaste voeding en pas ‘s avonds en ‘s nachts opvolgmelk. 09.00 ontbijt vast 13.00 middageten vast 17.00 avondeten vast 20.00 opvolgmelk 210cc 01.00 opvolgmelk 120/180cc 03.00 opvolgmelk 90/120cc

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Ik begreep van het cb gisteren dat de richtlijn is dat kindjes ongeveer 800ml vocht binnen krijgen op een dag. Maar dit halen ze ook uit hapjes en evt water drinken. Hier ook 1 die graag meer vast voedsel eet en steeds meer melk uitspuugt😅 hij drinkt het dus wel op, maar met moeite. We bieden nu dus minder aan en dit gaat al beter.

2 jaar geleden

Reactie op Eddie

Jazeker! Mijn zoontje is 7 maanden en krijgt overdag alleen vaste voeding e ...
Ben wel benieuwd waarom jullie schema zo is? Ik zou er toch niet voor kiezen om m’n kind s nachts nog te voeden 🙂🙃

2 jaar geleden

Ik houd dit schema aan vanuit het CB. Toen Sem 6,5 maand was ben ik de fles van 15.00 gaan vervangen voor een tussendoortje. Hij at toen al 200 gram fruit, een boterham en 200 gram groenten dus werd te veel met 4 flessen van 180ml erbij. Nu krijgt hij dus nog 3 flessen en dat is voldoende😊

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ben wel benieuwd waarom jullie schema zo is? Ik zou er toch niet voor kieze ...
Nou eigenlijk zou ik ‘s nachts ook liever doorslapen, maar zoontje wordt nog altijd wakker 1 of 2 keer. Soms is een speentje voldoende en slaapt hij verder, maar meestal wilt hij toch nog even wat drinken. En het ligt niet aan de hoeveelheid vaste voeding, want ik geef best veel. Ontbijt: beetje brood, walnoot, dadel, geitenkaas zonder zout, eigeel, avokado Middag: min 3 soorten groente met stukje kip, gehakt of vis Avond: fruit met yoghurt (geitenyoghurt)

2 jaar geleden

Lijkt me geen probleem hoor, ik ben om die reden terug gegaan naar 3 flessen van 210 nummer 1. Smorgens 200 gram fruit, 1 boterham en savonds 200 gram groente en soms yoghurt na. Ik ben nog niet op het cb geweest maar hij is een kilo gegroeid en is vrolijk en niet hongerig dus.