5 Reacties

2 jaar geleden

Haar ochtendslaapje vervroegen en daarmee dus ook haar middagdutje? Dan is ze echt goed moe als ze van 3 tot bv 18.30u wakker is geweest. Van 5u ochtends tot 11u ochtends lijkt me erg lang om wakker te zijn zeker na zo'n slechte nacht 😊

2 jaar geleden

Haar ochtendslaapje vervroegen en daarmee dus ook haar middagdutje? Dan is ...
Bedankt voor je tips ☺️ ja toen ze even om 5 uur wakker werd hielt ze het ook echt niet vol en ging ze eerder een dutje doen. Ik ga het inderdaad proberen een uurtje op te schuiven. Apart is wel dat ik haar van haar 3 uur dutje wakker moet maken en dat ze dan echt nog moe is en savonds ook. Ze wrijft in haar ogen gaapt huilerig als ik haar in bed leg valt ze ook heel snel weg maar zodra der oogjes een beetje open gaan is het echt direct staan en spelen. Mag ik vragen welke tijden jou kindje(s) slapen?

2 jaar geleden

Reactie op mommytobe123

Bedankt voor je tips ☺️ ja toen ze even om 5 uur wakker werd hielt ze het o ...
Ja kan zijn dat ze oververmoeid raakt. Ze vallen dan heel snel in slaap en worden net zo snel weer wakker en probeer ze dan maar weer te laten slapen. Dat is een flinke uitdaging haha. Mijn dochter wordt wakker rond 6uur ze gaat dan tussen 8u en 8.30u weer naar bed. Ze slaapt dan 45min a 2uur wisselt nogal haha. Daarna is ze weer zo'n 3 a 3.5u wakker. Dus stel dat ze rond 10u wakker wordt dan leg ik haar rond 13u weer op bed. Ze slaapt dan 1.5 a 2 uurtjes ongeveer. Ze is dan vaak van half 3/3u wakker tot en met 18.30u dan leg ik haar ongeveer weer op bed. Ze slaapt dan vrijwel altijd de hele nacht door. Mocht ze een keer om 14u wakker worden omdat ze om 12u al op bed lag dan zorg ik ervoor dat ze iets na 18u weer slaapt. Ze zit op het 2,3,4 ritme maar probeer echt naar haar te kijken. Is ze nog lekker aan het spelen? Dan speelt ze nog maar even lekker door geeft ze na 2.5u aan al moe te zijn? Dan ga ik haar klaarmaken om lekker naar bed te gaan. Uit ervaring weet ik inmiddels dat rekken geen nut heeft en averechts werkt haha. Ik maak haar zelden wakker uit een dutje, tenzij we echt weg moeten maar zorg er dan wel voor dat ze minstens 1.5u kan slapen in een middagdutje of 45min als ochtenddut als we weg moeten. En zorg ervoor dat er altijd een rust moment is op de dag dus 1x per dag echt een uitje (wandelen telt niet mee hier dat doen we dagelijks voor de hond) maar dan bedoel ik op visite enzo. Doe ik dat sochtends dan zorg ik ervoor dat de middag rustig is of andersom haha. Ze ligt wel altijd tussen 18u en 19u op bed overigens 😊

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit de afgelopen weken ook heel sterk. Lijkt wel of haar hersenen continue heel erg aan staan, met name ‘s avonds. Ze is dan super gefocust met spelen en oefenen. Vaak doet ze omdat ze super moe is van 19-1945 een powernap, om vervolgens wakker te worden en niet meer te willen slapen. Ik heb eerlijk gezegd niet echt een tip voor je, omdat ze het nog steeds doet. Alleen wij nemen haar gewoon weer even mee naar beneden zodat ze haar oefendrift kwijt kan om bij de eerste tekenen van vermoeidheid (omvallen, ogen wrijven, gapen) het weer opnieuw te proberen en haar in bed te leggen (dit duurt dan meestal 60-90 minuten). Dit lukt dan vaak wel, en dan slaapt ze rustig in. Vind dir zelf wel fijner want er wordt daardoor veel frustratie van beide kanten bespaard.

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit de afgelopen weken ook heel sterk. Lijkt wel of haar hersenen continue heel erg aan staan, met name ‘s avonds. Ze is dan super gefocust met spelen en oefenen. Vaak doet ze omdat ze super moe is van 19-1945 een powernap, om vervolgens wakker te worden en niet meer te willen slapen. Ik heb eerlijk gezegd niet echt een tip voor je, omdat ze het nog steeds doet. Alleen wij nemen haar gewoon weer even mee naar beneden zodat ze haar oefendrift kwijt kan om bij de eerste tekenen van vermoeidheid (omvallen, ogen wrijven, gapen) het weer opnieuw te proberen en haar in bed te leggen (dit duurt dan meestal 60-90 minuten). Dit lukt dan vaak wel, en dan slaapt ze rustig in. Vind dir zelf wel fijner want er wordt daardoor veel frustratie van beide kanten bespaard.