9 Reacties

één jaar geleden

Ik volg. Hier hetzelfde.

één jaar geleden

Ik houd er zelf ook niet van water over mijn gezicht doe ik eigelijk nooit. Hebben jullie ook een bad. Mijn dochter hangt altijd met haar hoofdje over de rand en dan spoelen we de haren uit. Het is nooit echt leuk maar goed dit werkt nog wel zo.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik houd er zelf ook niet van water over mijn gezicht doe ik eigelijk nooit. ...
Of toch omhoog laten kijken dat het water alleen over haar haren gaat.

één jaar geleden

Hier ook. Uiteindelijk hielp het om haar op de grond te zetten en dan de douche kop op de grond te leggen. En zo spelenderwijs het op te bouwen tot ze de kraan niet meer eng vond. Haren wassen doen we met een hydrofiel / extra zacht washandje. En dan inzepen en er na met een schoon nat washandje de zeep er uit vegen. Echt een nat hoofdje wilt zij ook niet.

één jaar geleden

Je kan een kopje of bakje water pakken en daarna uitspoelen. Dat is minder intimiderend dan de douchekop. Een washandje voor de ogen kan ook helpen, daar hebben ze zelf controle over

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Hier ook. Uiteindelijk hielp het om haar op de grond te zetten en dan de do ...
Dit hebben wij ook gedaan, Maud vind douchen echt helemaal niks... Maar zodra ze haar badje ziet die we vullen met de douchekop dan is het lachen gieren en feestvieren. Volop spelen met de douchekop en dan ook vol in haar gezicht 🤷🏻‍♀️ zonder bad is het drama huilen en krijsen . In t zwembad gaat ze dan wel zo onder de douche staan 🤷🏻‍♀️ zonder enige twijfel of angst (mevrouw duikt in t zwembad ook gewoon vol t water in zonder angst dus het is ook niet dat ze watervrees heeft of had). Nu zijn we begonnen met wat speelgoed in onze douchebak te leggen en een handdoek er onder. Haar er op zetten als hij nog droog is en dan de douche aan en even wachten tot t warm is, dan haar met de douchekop laten spelen en nu gaat t steeds iets beter

één jaar geleden

Bedankt voor de tips! Ik heb haar zojuist met de douchekop laten spelen en ben zelf in de douchebak gaan zitten. Daarna heb ik haar ‘spelenderwijs’ kunnen wassen. Ze wou ook perse haar knuffel mee in de douche en die heeft ze zelf helemaal nat gemaakt. En geen tranen deze keer!

één jaar geleden

Haren hoef je niet met zeep te wassen. Gewoon lekker speels met water en bakjes en overzichtelijk zelf laten gooien Als we samen in bad zitten mag mijn kindje mama's haren wassen Daarna mag ik zijn haren wassen

één jaar geleden

Haren hoef je niet met zeep te wassen. Gewoon lekker speels met water en ba ...
Mag ik vragen waarom geen zeep ? Ik neem aan dat je je eigen haren toch ook wast met shampoo of?