21 Reacties

vor 2 Jahren

Gordijnen laten we open, zodat die met het slaapje dichtgedaan moeten worden. Dan haar muziekje op het whitenoise apparaat aan en een klein lampje aan voor het uitkleden. Slaapzak aan, knuffelen, in bed leggen met haar knuffels en ik zeg altijd slaap lekker, doei doei. Dan weet ze dat ik wegga en zwaait ze. Sinds ik dat doe gaat het slapen perfect (los van sprongetjes etc natuurlijk) 😊

vor 2 Jahren

Reactie op ellenn91

Gordijnen laten we open, zodat die met het slaapje dichtgedaan moeten worde ...
Hoe dan?! Bij ons begint het huilen al zodra we de slaapzak aan doen. We hebben precies hetzelfde riedeltje als jullie... Al vanaf 4 maanden zo. Maar slaapzak aan = huilen. We konden haar een tijdje wakker weg leggen maar met 7 maanden oid is het drama. Nu voed ik haar maar in slaap standaard 🤷🏼‍♀️ Ik had geen zin meer in het gevecht.

vor 2 Jahren

Overdag alleen slaap kindje slaap zingen en savonds een kort versje en dan slaap kindje slaap. Zowiezo zijn alle dingen op de dag voorspelbaar betreft het eten/ slapen.

vor 2 Jahren

Reactie op rileyK

Hoe dan?! Bij ons begint het huilen al zodra we de slaapzak aan doen. We he ...
Oh laat ik meteen maar eerlijk zijn.. Dit is eccccht niet altijd zo makkelijk geweest. En soms huilt ze nog wel als ze doorheeft dat ze moet slapen, maar daarna gaat het eigenlijk altijd prima, zeker de laatste tijd. Zo zien we maar weer dat het ene kind het andere kind niet is. Het blijft een gepuzzel.. We geven haar 's avonds de fles voor de naar bed gaat. Dus we volgen het 1e deel van het ritueel, geven haar dan haar fles op haar kamer en leggen haar in bed. Speen bij de hand, want als de fles op is, is ze boos 😂. Het is nog steeds niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar ze huilt niet meer als we de kamer uit gaan en gaat dan meteen slapen, of speelt nog even

vor 2 Jahren

Overdag, naar kamertje, kleding uit,schone luier, slaapt in slaapzak en romper op dit moment.Geen liedjes, verhaaltje ofzo, maar gewoon kus, slaap lekker, in bedje met knuffeltje en speentje. 'Savonds, douchen of wassen, schone romper, slaapzak, flesje op haar kamer, tandjes poetsen op schoot, dan gaat ze zelf nog even "poetsen", boekje "lezen", kus, slaap lekker, in bedje met knuffeltje en speentje. Werkt voor haar én ons prima!

vor 2 Jahren

Overdag: luier verschonen, slaapzak aan, gordijnen dicht, ik voed haar in slaap. Zodra ik haar wegleg wordt ze wakker, dus ik neem mijn mobiel en koptelefoon mee voor de nodige entertainment. Verdient vast geen schoonheidsprijs. Maar ik leg mij er voorlopig bij neer, dat scheelt een vermoeide baby en een gefrustreerde moeder. 's Avonds: eten, spelen, verschonen, slaapzak aan, tandenpoetsen, gordijnen dicht, voeden en dan laat ze zich wel wegleggen.

vor 2 Jahren

Verschonen, omkleden/slaapzak, gordijnen dicht (tenzij het warm is dan zijn ze al dicht) speentje en doekje geven een paar kusjes op zijn hoofd en dan leg ik hem neer en zeg ik " weltrusten, tot straks en slaap lekker". En in de avond redelijk hetzelfde. Tandenpoetsen. En dan " weltrusten l, tot morgenochtend, slaaplekker" en hij krijgt een flesje na het omkleden. Vaak valt hij tijdens zijn fles in slaap Dit is pas een maandje zo, daarvoor sliep hij niet zo makkelijk😅

vor 2 Jahren

Overdag: naar kamertje, rolluiken dicht, in bedje leggen (ochtenddutje in gewone kleding, middagdutje in slaapzak), knuffeldoekje en speentje geven en dan kusje en weltrusten en weglopen. Avond: naar boven na het eten en wat spelen, dan tanden poetsen, schone luier en omkleden, slaapzak aan, voeden, boekje lezen, rolluiken dicht en dan in bed met knuffeldoekje en speentje. En dan ook een kusje en weltrusten natuurlijk 😉

vor 2 Jahren

Overdag luiertje bv en na bed . En het bedritueel savonds, schone luier aan pyama aan tandjes poetsen handjes en gezichtje wassen, slaapzak aan dan krijgt ze nog bv en dan een liedje zingen en in bedje leggen

vor 2 Jahren

Naar boven met papa en spelen Potje, voor ritme en speels Luier en pyama Even spelen als hij wil, dan komt hij vanzelf vragen om de rest Boekje, lamp uit, liedje, bv, slapen

vor 2 Jahren

nou hier is t echt er bij blijven tot hij slaapt en handjes vast dat is al een verbetering ten opzichte van innig vasthouden en sjjjjj zeggen smiddags slokje melk, speen en op bed liggen samen savonds melkie, kusje aan andere ouder, pamper, tandjes poetsen en samen op bed

vor 2 Jahren

Overdag is het schone luier, slaapzak aan, gordijnen dicht en muziekje + whitenoise aan en; een kus en Slaaplekker Sam 'tot zo'.. 's avonds fles, tandenpoetsen, schone luier, slaapzak aan, gordijnen dicht en ik zing een verzonnen liedje altijd op de zelfde melodie 😅, boekje lezen, figuurtjes op de muur benoemen en ze slaaplekker wensen, muziekje + whitenoise op... Dikke kus en 'slaaplekker Sam, mama houdt van jou, tot morgen' (of straks)🤭.. Sinds ik een slaapschema bij houdt hoor ik 'm snachts niet meer (afkloppen)

vor 2 Jahren

Knuffeldoekje geven, muziekje aan en in bed leggen. Gaat binnen 1 min slapen 😂. Overdag doe ik nog geeneens een slaapzak aan, wordt ie alleen maar boos van. Echt 100% tegenovergesteld van hoe hij de eerste maanden was. Toen wilde hij alleen maar op ons slapen en nu is het echt een slaapkoning.

vor 2 Jahren

Overdag verschonen slaapzak speen en in bed. Savonds badje slaapzak muziekje met flesje en in bed. Binnenkomt komt er tandenpoetsen bij even uitvinden hoe. Want we geven het laatste flesje in de slaapkamer en dan leggen we haar meteen daarna in bed.

vor 2 Jahren

Bij ons meisje niet teveel gekkigheid. Luier,slaapzak, flesje bij een van ons, speen in haar mond en altijd eentje in haar hand 😝 daarna in bed, gelijk op haar buik draaien en ze slaapt!

vor 2 Jahren

We zien dat ze moe is en verschonen haar en doen een slaapzakje aan indien nodig. Dan neem ik haar mee naar haar kamertje en krijgt ze de borst. Tijdens het drinken valt ze in slaap, dan wissel ik de borst voor een speentje, wacht ik vaak een paar minuten en leg ik haar weg.

vor 2 Jahren

Bij ons zoontje van 1 jaar hebben wij nog niet echt een bed ritueel. Hij gaat naar bed als hij moe is, en dan slaapt hij meestal. Soms nog een fles. Maar zowel overdag ald avond geen ritueel. Mijn dochter is bijna 3 Overdag 2 verhaaltjes en dan pyama aan en naar bed (8 van de 10 keer slaapt ze niet). Avond Na eten tanden poetsen. Dan nog 2 liedjes op de tv mee zingen. Dan naar boven, schone luier en pyama aan. 2 verhaaltjes lezen. En dan naar bed. (18.30 - 19.00 uur) Ze speelt dan in bed vaak nog max een uur en gaat dan slapen. Vaak heeft ze ons dan nog een keer nodig voor haar dekentje of een slokje water

vor 2 Jahren

Wat hebben veel mensen trouwens een lief of mooi slaap ritueel. Bij ons was het bij beide baby's, pyama aan en in bed. We zijn er pas bij mij dochter mee begonnen toen ze in de avond na het eten nog wat langer wakker was. (Denk 1,5 ofzo?) Ik ben wel nieuwsgierig wat bij de meeste de reden is voor een slaap ritueel? Is het voor de gezellig, of omdat het slapen dan beter gaat? Of voor de gewoonte?

vor 2 Jahren

Reactie op cristinaa

Wat hebben veel mensen trouwens een lief of mooi slaap ritueel. Bij ons wa ...
Bij ons is het 90/10. De fles houdt ze helemaal zelf vast, maar alle clichés over hoe snel alles gaat zijn waar. Dus dat is ons momentje met haar om even te genieten (wij doen het een beetje om en om). Maar ik heb vooral gemerkt dat we nu een ritme hebben, waardoor het slapen veel relaxter gaat. En dat biedt iedereen weer wat meer rust.

vor 2 Jahren

Reactie op ellenn91

Bij ons is het 90/10. De fles houdt ze helemaal zelf vast, maar alle cliché ...
Dat is wel echt fijn, dat het er zo goed in zit. Denk ook wel dat zij er veel aan heeft, lekker duidelijk en veilig.